Unikt namn
Husqvarna QN4238X är 36 cm hög om du nu inte vill blanda märken.
 
J JerreEssberg skrev:
Husqvarna QN4238X är 36 cm hög om du nu inte vill blanda märken.
Ja jag såg det också! Men då sitter jag med en 4248X som jag inte får lämna tillbaka.... O:)
 
QN4238X Är till och med 37cm utv mått, jämfört med 38cm för siemens motsvarande tex BF634LGW1 iQ700 , Inbyggnadsmikro.
Båda har nichmått 36cm. Så skulle säga att hq är lika kompatibelt som siemens/boch. Men du har tyvärr valt en som det står på hq, extra rymlig mikro. Hade varit märkligt annars då Electrolux (samma som hq) tillverkar stora delar av IKEAS ugnar. Min inbyggnadsugn hr till och med ett electolux servicenummer.

tråkig sits, men du måste ju antingen byta ugn eller låta anpassa luckan. Men du kan lösa det.
Med kanske på ett köks totala kostnad så kanske kostnaden för en ny mikro, är hanterbar. Har elon gett ett bra pris så kanske du får tillbaka 70%. Mot listpris kanske runt 60-50%..
 
Alla har ju lite olika mått. Jag gjorde faktiskt samma miss när jag gick från elux till siemens. Köpte glad i hågen en ny ugn för att konstatera att det var en extra rymlig ugn. Öuckanskall kapas och anpassas. Har bara dragit på det 1 åt nu
 
  • Köksskåp som behöver anpassas för en ny, större Siemens ugn, med köksartiklar ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
MrJay MrJay skrev:
Till skillnad mot de flesta andra kökstillverkare så finns det flera tredjepartsföretag som tar fram nya fronter, lådor, inlägg, etc. ENBART till IKEA kök så anpassningsmöjligheterna är enorma. Det är väl ingen som tvingar dig till att köpa handtagen från IKEA och sedan vilja byta ut dessa mot helt annan modell? Du kan alltid köpa dessa från Bauhaus eller var du än handlar dina handtag.
Nej, det är inte tvingande att köpa handtagen från Ikea, men när man köper ett nytt kök tar man för givet att det är standardstorlek på handtagen. Det är mer en upplysning till andra att vara uppmärksam när det gäller Ikeakök.
 
H HEM2121 skrev:
Nej, det är inte tvingande att köpa handtagen från Ikea, men när man köper ett nytt kök tar man för givet att det är standardstorlek på handtagen. Det är mer en upplysning till andra att vara uppmärksam när det gäller Ikeakök.
Nej, man tar inget för givet.
Man tar inte förgivet att det är "rätt" storlek på alla vitvaror.
Man tar inte för givet att det är rätt mått på handtag etc.
Man dubbelkollar allt själv.

"Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance".
 
H
D Daaaaaniel skrev:
Nej, man tar inget för givet.
Man tar inte förgivet att det är "rätt" storlek på alla vitvaror.
Man tar inte för givet att det är rätt mått på handtag etc.
Man dubbelkollar allt själv.

"Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance".
Det är därför man inte köper Ikea kök som har sin egen standard som de kan ändra när som helst.
Att gå in i och kolla varje liten detalj skall inte behövas,
 
H HEM2121 skrev:
Det är därför man inte köper Ikea kök som har sin egen standard som de kan ändra när som helst.
Att gå in i och kolla varje liten detalj skall inte behövas,
Mig veterligt finns det ingen "universiell" standard för kök.
Köksmått är inte som metersystem, eller gram-systemet.

Jag litar lika lite på en kökstillverkare som Ballingslöv eller Kvänum, som på ikea.
Min inställning till livet är att, förenklat, misstro allt och alla.
Sjukt tråkig inställning, men det ger generellt minst problem.
 
  • Gilla
MrJay och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.