D Daaaaaniel skrev:
Jag förstår verkligen tanken med vilja gynna lokala näringsidkare.
Min känsla, och vad du dessvärre bekräfta, är att dem inte tillräckligt ofta, förtjänar det.
Du valde att gynna dem, gynnar dem dig nu?

Min erfarenhet är ofta att kunskapen/servicen är för dålig. Jag hade kunnat levt med att ibland betala en femhundrig mer, istället för att prisjakta mig till allt. Men utöver priset, så vill man ju inte känna att man får något sämre. Och här är vi trots allt.
Yes lärt mig en läxa där. Ville dessutom få hjälp av just en säljare så jag skulle bli RÄTT och att jag skulle få bra produkter............. Men Tji fick jag. Blev dessutom många tusenlappar dyrare än jag tänkt mig om jag valt Siemesprodukter.

Blev en bra affär......... :confused::cry:
 
I mina föräldrars kök (som jag fick fixa det de inte själv hade rätt ut efter ett år) så var just detta mitt största bekymmer. Det slutade med att jag satte en täcksida som kapades på 14cm över utrymmet (under en 40-lucka). Den var visserligen inte spårad, men det tänker man inte alls på.

Jag valde att sätta den sågade sidan nedåt och sedan satte jag en aluminiumlist på den sågade sidan. Den smälte perfekt in mot micron.
 
  • Gilla
Okarlsson och 1 till
  • Laddar…
N Niklas_NiKeMaN skrev:
Hej på er. Håller på med det sista på mitt kök och hämtade vitvarorna igår.
Tyvärr visade det sig att inte alla mikrovågsugnar är 39-40cm högs som jag trodde utan Husqvarnas är 46cm.
Bodbyn fronterna finns endast som 60cm höga eller 40. Nu sitter 60. Så frågan är: Hur ska jag få plats med min mikro? ‍♂️
N Niklas_NiKeMaN skrev:
Hej på er. Håller på med det sista på mitt kök och hämtade vitvarorna igår.
Tyvärr visade det sig att inte alla mikrovågsugnar är 39-40cm högs som jag trodde utan Husqvarnas är 46cm.
Bodbyn fronterna finns endast som 60cm höga eller 40. Nu sitter 60. Så frågan är: Hur ska jag få plats med min mikro? ‍♂️
Tja, som gammal ikean så för du lösa en 40 lucka, om mikron är 46, så får du sätta passbit sista 14 cm. ELLER, kolla höjden på fronten på lådan under ugnen(13,8?), och sätt fast som ”passbit”. (Helst en lösning som släpper igenom v.luften) ELLER, sätt 2 lådor under ugnen. Känn av så inte ugnen+mikron då hamnar för högt för dagligt bruk.
Lycka till
 
N Emil_K skrev:
Hej på er. Håller på med det sista på mitt kök och hämtade vitvarorna igår.
Tyvärr visade det sig att inte alla mikrovågsugnar är 39-40cm högs som jag trodde utan Husqvarnas är 46cm.
Bodbyn fronterna finns endast som 60cm höga eller 40. Nu sitter 60. Så frågan är: Hur ska jag få plats med min mikro? ‍♂️
Så här löste vi det.
 
  • Integrerad kyl ovanför ugn i kök, med enhetlig frontpanel och matchande handtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
remrag och 8 till
  • Laddar…
Hoppas du blir nöjd med dit bodbyn kök..finns lite trådar på.forumet om det.
 
Snygg lösning du fick till tillslut.
 
H HEM2121 skrev:
Problemet med Ikea att de har sina egna mått på sina skåp och då är man hänvisad till Ikeas vitvaror. Därför skulle jag inte köpa Ikea kök. Dessutom är vitvarorna inte högsta kvalitet.
Mindre Microsoft eller om du kan göra om ett skåp och sätta en mindre lucka eller en täckskiva. Micron behöver säkert lite luft upptill också.
inga problem med vitvaror från Simens i ett Ikea kök. Allt passa perfekt.
 
heisiandiishe
N Niklas_NiKeMaN skrev:
Ja det var ju helt klart en tabbe av mig. Hade ingen koll på att det fanns olika höjder på mikron med både 40 och 45. Har tidigare alltid köpt Siemens till mina tre tidigare kök och dom är ju standard 40.... Förutsatte att HQ var samma. Kan ju även tycka att säljaren borde upplyst/frågat om utrymmet just med tanke på detta. Jag valde ju att handla allt lokalt hos ELON för att gynna den lokala handeln och för den enastående supporten........ Ack så fel jag hade. Trist :( Bättre att handla online.
Tabben är gjord och den va trist, bara att ta det som en man. Men fanken va trist att handla lokalt bara för att upptäcka att nätet är bättre. Möjligen hade du, om du suttit framför datorn på tretti.se faktiskt uppmärksammat dig själv på måtten. Nu med säljare i butik så kommer aldrig frågan ”har du tänkt på att”…
 
N Niklas_NiKeMaN skrev:
Jo men lokala Elon butiken låter mig inte returnera en mikro jag köpte igår som inte ens är använd….
Från elons hemsida: (gäller privatkunder)
Du har enligt lag alltid rätt att ångra ditt köp av varor på Elon.se, utan att ange något skäl, inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Elon har för sina kunder förlängt tiden för ångerrätten och lämnar öppet köp i totalt 30 dagar från det att du har tagit emot varan. Du får lov att packa upp och titta på/undersöka din vara och ha din ångerrätt kvar.

Tänk på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle få ha gjort i butik. Skulle du därefter ångra ditt köp är du varmt välkommen att skicka tillbaka eller lämna din vara i retur till valfri Elon-butik.


[Vill du ångra ditt köp måste du meddela oss detta inom den tidsfrist som gäller för ångerrätten enligt vad som anges ovan.] Meddelandet måste klart och tydligt ange vilket köp det rör sig om och att du ångrar köpet.
Så lämna tillbaka micron du, så länge du inte skadat den eller köpt via företag.
 
MrJay
BergmanOlsson BergmanOlsson skrev:
Från elons hemsida: (gäller privatkunder)

Så lämna tillbaka micron du, så länge du inte skadat den eller köpt via företag.
Läs igen.
ditt köp av varor på Elon.se
 
  • Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
H
A A.G skrev:
inga problem med vitvaror från Simens i ett Ikea kök. Allt passa perfekt.
Ikeas kök skulle jag aldrig köpa någon mer gång. Bara att de ändrar längden mellan handtagens skruv mellanrum gör att det inte går att byta handtag. Skåpens och lådors storleks ändras vilket gör att det inte går att komplettera eller byta ut lådor och skåp.
 
MrJay
H HEM2121 skrev:
Ikeas kök skulle jag aldrig köpa någon mer gång. Bara att de ändrar längden mellan handtagens skruv mellanrum gör att det inte går att byta handtag. Skåpens och lådors storleks ändras vilket gör att det inte går att komplettera eller byta ut lådor och skåp.
Till skillnad mot de flesta andra kökstillverkare så finns det flera tredjepartsföretag som tar fram nya fronter, lådor, inlägg, etc. ENBART till IKEA kök så anpassningsmöjligheterna är enorma. Det är väl ingen som tvingar dig till att köpa handtagen från IKEA och sedan vilja byta ut dessa mot helt annan modell? Du kan alltid köpa dessa från Bauhaus eller var du än handlar dina handtag.
 
Redigerat:
A
N Niklas_NiKeMaN skrev:
Problemet är ju att jag inte vill ha en Siemens mikro i ett HQ kök. Att montera en Siemens (eller annat märke) mikro ovanpå en HQ ugn ser trist ut när allt är helt nyrenoverat och nytt. Således är alternativet att slänga en helt ny ugn OCH mikro på skroten (eller Blocket såklart) och hoppas att någon vill köpa det för att kunna byta både ugn och mikro till annat märke.
Frågan är hur man kan köpa ett HQ kök?
 
MrJay
electroluxaren skrev:
Frågan är hur man kan köpa ett HQ kök?
Ta din HQ motorsåg, fäll ner några träd, gå till brädgård osv.. :rofl:
 
electroluxaren skrev:
Frågan är hur man kan köpa ett HQ kök?
När jag skrev så menar jag såklart HQ vitvaror i köket. Trodde det var uppenbart. Sorry.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.