Härligt! Måste kännas skönt efter denna pärs? :)
 
jaa, det känns rätt bra, om än mycket återstår... är ju bara köket som är såhär "fint"
hallen och vardagsrummet är ju kvar...

men om vi inte byggt ut så har vi nog hunnit mkt längre än detta skulle ja tro...

vi hade som mål att få ett fungerande kök till jul, men eftersom flera köksprylar är restade till jan-maj så får vi avvakta lite...
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
God Jul!
Har just hittat din tråd... Bra jobbat, försök att vila upp dig lite över helgerna...

//AA
 
vila på julafton, andra dagar får man ju passa på att snickra när man varit ledig... för nu är man tillbaka på jobbet igen..

hem och tapetsera vidare i köket ikväll... hoppas man hinner klart idag.

det är även rätt kallt eftersom man bara kör luftvärmepump, rätt dragigt i alla rum utom köket så har ca 8 grader inne :D
till nästa vinter hoppas jag att jordvärmepumpen är på plats så golvvärmen kan nyttjas, och även en vattenmantlad kamin
 
  • Gilla
Emma Wilsson och 2 till
  • Laddar…
Fy för den lede .. vilken näst intill livsprövning!

Paniken på nätterna innan man såg någon form av ljus i denna tunnel kan INTE ha varit rolig att dras med.

Nu är det ett nytt år!!
Detta året är ditt!
Allt kommer klaffa utav bara f-n!

Hoppas innerligt att du vinner på triss eller får något ordentligt roligt besked detta år!

Samt att du kan blicka tillbaka och tänka över en kaffe "Ja, man klarade det här också" ;)

Allt det goda!

Mvh
Christian
 
Oavsett hur jobbigt det är så kommer du sova gott när det är klart för då vet du hur grunden och allt timmer ser ut, sånt man oftast inte får reda på om man inte gör herrejösses ingrepp.Nytt år, nya tag..du har ju kommit en bra bit på vägen!
 
jo det har varit en liten prövning, värst har väl varit att inte ha något kök, vi hade tur att badrummet som är tillbyggt kunde vara kvar...

i köket återstår bara listning, lite kakel som kommer upp till helgen samt att koppla in vattnet. ska lägga upp en bild lite senare på hur det ser ut nu:)

jaa detta år blir det nya tag :) förhoppningsvis blir vardagsrum samt hall nästan klart innan våren, för då tinar 135 m2 garageplatta fram som jag egentligen skulle byggt förra sommarn och som nu vart förskjutet... så det är väl lite pyssel kvar innan man kan slappna av ;)

hade gärna vunnit på triss men svårt när jag inte spelar :) hehe men snål som man är, eller sparsam som jag vill säga så har det inte dragit iväg så fasligt dyrt ännu, tror inte vi kommit upp i 200K ännu. och då är det nytt kök, nya fönster och dörrar samt en utbyggnad på 15m2. men rätt många nedlagda timmar som är oräknade rent pengamässigt...
 
  • Gilla
O.Hult
  • Laddar…
En bild från köket i helgen när vi fått upp lite kakel å:)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Ser riktigt fint ut!
 
kanske skulle ha städat lite innan man tog bilden (y)
 
Snyggt! Bra kämpat!
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
thestrut skrev:
kanske skulle ha städat lite innan man tog bilden (y)
Varför det? Då hade vi trott att du var färdig, nu ser vi att du fortfande bygger..........(y)

Det enda som jag tycker ser lite konstigt ut är din sladd till fläkten ;)
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
ska inte sladden till fläkten kopplas så? helt vanlig sladd ju :)

nä men det fixades igår då jag monterade ett uttag som hamnar bakom fläktkåpan, och monterade även fläktkåpan som fick kapas pga för låg takhöjd...
 
  • Gilla
ramafred
  • Laddar…
rockfarbrorn skrev:
Fy för den lede .. vilken näst intill livsprövning!

Paniken på nätterna innan man såg någon form av ljus i denna tunnel kan INTE ha varit rolig att dras med.

Nu är det ett nytt år!!
Detta året är ditt!
Allt kommer klaffa utav bara f-n!

Hoppas innerligt att du vinner på triss eller får något ordentligt roligt besked detta år!

Samt att du kan blicka tillbaka och tänka över en kaffe "Ja, man klarade det här också" ;)

Allt det goda!

Mvh
Christian
lite goda nyheter detta år iaf, 2 väntas bli 3, i februari, ja ännu nästa år då. och en även en 4-bent labrador är handpenningen betald på.

hoppas man lagt en bra grund för framtiden genom detta projekt :)
 
  • Gilla
mattetvilling
  • Laddar…
Grattis till både 2-bening o 4-bening, skönt att ha gjort det där arbetet innan de anlänt :)
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.