A
Löser man inte problemet skall man inte ta betalt.
2 dygn är en bra start.
Logar den varannan minut?
 
Den loggar var 5e minut. Tyckte det räckte. Men kan såklart ändra.
 
A
kan räcka
 
Lite försenad kommer min loggning av skåpet, men led av batteriproblem på min mätare..
Ser väl ganska ok ut?

Peakarna där det går mot -10 grader kan jag inte förklara med att frysen varit öppnad någon längre tid så det är något annat..
 
  • Temperaturlogg med spikar som visar temperaturvariationer över tid, med vissa peakar närmande sig -10 grader.
A
Pikarna kan vara en dörröpning.
Frågan är varför amplituden minskar i den högra delen av diagrammet?
Har du flyttat på loggen då? Så att den ligger längre in mot matvarorna?
Man ser att avfrostningen inte påverkar frysens temperatur i alla fall.
Vad har displayen visat under samma tid?
 
Displayen har alltid visat -18'C.
Har inte rört loggen.
Dörröppning 00:30 verkar konstigt, men har lagt in den igen med avläsning var 30 sekund. Ska få ligga några dagar så postar jag en ny kurva.
Bättre att logga under en jobb-vecka istället för en ledig sportlovsvecka..
 
Redigerat:
A
Ja
Sålänge displayen visar 18C så blir kurvorna fina.
00:30 skulle kunna vara en lång avfrostning men det beror lite på hur loggern ligger
 
Loggern ligger längst upp längst kn.
 
A
Påverkas nog av luftdraget då
Men då ingen temperatur diff mot displayen har uppstått så kan man inte dra några säkra slutsatser.
Det mesta tyder dock på kretskort igen.
 
Så här ser en frisk frys ut med självavfrostning. I grafen oavn ser det ut som att avfrostningen inte sker?
 
  • Graf som visar temperaturvariationer i en frys över tid med självavfrostning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
en tom frys möjligtvis
 
Vilket? Min graf visar en fungerade och full frys. Grafen är från idag och visar senaste dygnet.
 
Och det lilla hacket vid 19-tiden är en dörröppning. Tempen i frysen ska inte sticka iväg om dörren har öppnats, snarare ska regleringen öka kylan för att kompensera den inkomna varma luften.
 
A
Definitivt skall inte tempen sticka i väg vid 4 tiden.
Vad är det för frys?
 
Jo då, den ska sticka iväg. Det sker en avfrostning av frost som bildats pga kondens då.
Men, detta sker bara om man har ett fungerande avfrostningselement.

Om elementet inte fungerar så kommer saker att isa/snöa igen, och då kan inte luften flöda i frysen. Värmefickor bildas och det hjälper inte att fläkten fungerar. Frysen blir för varm och larmet går.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.