Status
Tråden går ej att kommentera.
Välkommen!

Jag har inte noterat något guck alls på mina knivar? De blir lite missfärgade/svarta men ingen ansamling av något? Kan knivarna rotera runt fästskruven och är eggen framme så lär det inte påverka funktionen.

Du har ingen möjlighet att knäppa en bild och ladda upp någonstans?
 
Det är rätt mycket guck som jag antar är gräs/mossmet(?) Nu har jag precis gjort rent knivarna, men om det händer igen knäpper jag en bild. Alla knivarna var inkapslade i sagda guck och ingen del av eggen tittade ut...

Kan det bero på att jag har en del mossa, tro?
 
Kanske mossa i kombination med låg klipphöjd?
 
Skulle kunna vara; nu kör jag 5cm. Operation: Stroller kommer gå av stapeln så snart det regnat lite till så då bör mossan få en känga :p
 
Mowzart skrev:
Skulle kunna vara; nu kör jag 5cm. Operation: Stroller kommer gå av stapeln så snart det regnat lite till så då bör mossan få en känga :p
Jag tror jag vet vad du menar. Jag har också lite guck på knivarna på min 230. Jag har ingen mossa i min gräsmatta utan har lokaliserat det till saften som blir från avhuggna maskrosor i kombination med gräsklipp. Först bytte jag knivar för jag trodde att det var något fel, men nu har jag låtit det vara och det försämrar inte klippförmågan.
 
Ah! Strålande! Jag har en hoper maskrosor här och var, det kan mycket väl vara problemet. Tackar!
 
Kan säga att jag får också "guck" på mina knivar, men jag har varken maskrosor eller mossa.
 
Gucket går bort om gräsmattan är lite våt när klippning sker
/Krille
 
Var just nu ute och kollade till min klippare en 230, den har börjat vända när den kommer över guidetråden. verkar som om den tolkar guidetråden som begränsningsslingan ?

Har tidigare oxå haft blinkande grön på laddstationen, svag signal men det har fungerat bra, såg nu att jag hadde fast grönt sken.

Något tips på vad jag ska kolla på, har det blivit något avbrott på guiden eller vad kan detta vara ?


/Lejon
 
Lejon skrev:
Var just nu ute och kollade till min klippare en 230, den har börjat vända när den kommer över guidetråden. verkar som om den tolkar guidetråden som begränsningsslingan ?

Har tidigare oxå haft blinkande grön på laddstationen, svag signal men det har fungerat bra, såg nu att jag hadde fast grönt sken.

Något tips på vad jag ska kolla på, har det blivit något avbrott på guiden eller vad kan detta vara ?


/Lejon
Är det en 2010 med nya laddstationen (knottrig och fäst med plastskruv i marken) så kan kretskortet i vara kass. Garanti, så åk till ÅF.

Är det en tidigare med gamla stationen kan du ha kopplat fel och blandat ihop kablarna :)
 
Nonkan skrev:
Är det en 2010 med nya laddstationen (knottrig och fäst med plastskruv i marken) så kan kretskortet i vara kass. Garanti, så åk till ÅF.

Är det en tidigare med gamla stationen kan du ha kopplat fel och blandat ihop kablarna :)
Det är som du beskriver 2010. Det borde inte vara felkopplat för det är inget ändrat sedean det gick som den skulle.

Får ta ett snack med åf'en i morgon. Tack för hjälpen !!


/Lejon
 
Hej

Håller på att förereda en del markarbete innan 230:n (Mariana) ska ge sig ut på grönbete. Har en fundering om guidkablarna som jag hoppas ni kan hjälpa till med.
Laddstationen kommer att placeras i en krypgrund under uterummet och på ytan utanför detta kommer jag att lägga byasten 1,5 m ut. Tanken är att ha begräningskabel och guidekabel i vp rör under plattorna. Frågan är hur närma eller långt ifrån varandra de båda guidkablarna ska vara på "raksträckan" framför laddstationen?
Jag hittar ingen information om detta i instruktionsboken, den visar bara en bild när de dras mot laddstationen.

Ni som använder dubblaguidkablar, hur långt ifrån varandra har ni dessa?

//Henrik
 
henrik_1981 skrev:
Hej

Håller på att förereda en del markarbete innan 230:n (Mariana) ska ge sig ut på grönbete. Har en fundering om guidkablarna som jag hoppas ni kan hjälpa till med.
Laddstationen kommer att placeras i en krypgrund under uterummet och på ytan utanför detta kommer jag att lägga byasten 1,5 m ut. Tanken är att ha begräningskabel och guidekabel i vp rör under plattorna. Frågan är hur närma eller långt ifrån varandra de båda guidkablarna ska vara på "raksträckan" framför laddstationen?
Jag hittar ingen information om detta i instruktionsboken, den visar bara en bild när de dras mot laddstationen.

Ni som använder dubblaguidkablar, hur långt ifrån varandra har ni dessa?

//Henrik
Jag brukar dra dem med några centimeters mellanrum, det är inte så noga eftersom den bara följer den ena i taget. Dock ska man inte korsa kablar.
 
Jag läser i tråden och på flera ställen i manualen att man absolut inte får korta av eller förlänga kabeln mellan transformatorn och laddstationen. Varför? Handlar det om risken för fukt och glapp i skarven eller är det något annat som kan påverkas?
 
Spackelspaden skrev:
Jag läser i tråden och på flera ställen i manualen att man absolut inte får korta av eller förlänga kabeln mellan transformatorn och laddstationen. Varför? Handlar det om risken för fukt och glapp i skarven eller är det något annat som kan påverkas?
Troligtvis störningar. Samma problem som med lågvoltshalogen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.