Är det väldigt brant så blir det lättare för klipparen att köra snett upp för backen än rakt upp. Det gäller ju framför allt guiden för det är ju i princip bara den som den följer.
 
galento
Otroligt att de kan gå så bra i lutningar,där vår 320 klipper har vi markbädden och det lutar rejält på en del ställen.
Har på ett par ställen fått lägga på mer jord i övergången till plan mark för att få en mjukare "övergång".Sen är det
ju lättare för dom att fastna i vått gräs.
 
En fråga till, går det att sätta roboten enligt bild? Det är en överbyggd altan ovanför där så det hade passat perfekt. Eller behöver klipparen grönyta direkt på bägge sidor? Att flytta ut den helt på gräsmattan, direkt nedanför, vore kanske det bästa alternativet men där stör den lite mer.

Trädgård3.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
galento
Vi har våran 330 under ena altanen och det funkar men har dock märkt att den är lite "vilsen" vissa gånger den ska in.
 
A
Det är inga problem att ha den under altanen. Jag har satt min 330x på max backning, 3m, och har lagt kantabeln så snävt det går (60cm) in under altanen.
2015-07-12 17.59.08.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag funderade att sätta min på singeln men jag fegade ur på slutet. Var trött på övriga motgångar så jag tog det säkra före det osäkra☺.Hade nog fungerat längre in visserligen... 20150712_193432.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
galento
FRS05 skrev:
Jag funderade att sätta min på singeln men jag fegade ur på slutet. Var trött på övriga motgångar så jag tog det säkra före det osäkra☺.Hade nog fungerat längre in visserligen...[bild]
Det blev väl bra :) Våran 320 står på ett liknande sätt och 330x delvis under en altan men båda är lätta att öppna
luckan på parkerade om det är nåt i menyerna man vill se eller ändra på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.