Jean007 skrev:
Här kommer min lilla stuga, saknas belysning och glasruta.[bild]
Gillar blomkrukan i fönstret! :)
 
  • Gilla
Thaigotte och 3 till
  • Laddar…
  • Gilla
kebro
  • Laddar…
Grymt!
 
Coolt! Undrar hur det är löst?
 
Jag satt och funderade på en mekanisk port med nåt stag och motvikt. En motvikt som låter porten vara öppen under klippningen och ett tvärstag som klipparen för med sig in och då stänger efter sig och när han åker ut så följer staget efter och öppnar. Ska fundera några varv till...
 
  • Gilla
XNOR
  • Laddar…
Eriksgatan
Det står i kommentarerna under videoklippet hur han gjort. En magnet på sidan av klipparen och en magnetkontakt. Vad jag tycker saknas är att porten borde kunna stängas medan klipparen är ute. En till magnetkontakt på en "bom" ovanför porten hade kanske löst detta. Nu står den öppen hela tiden som klipparen är ute. Visserligen stängs porten under laddningstiden som väl är längre än klipptiden för Gardenan, men ändå. En slumpklippare går ju ut och in 15 timmar om dygnet veckan runt så det är inget att rekommendera för den som vill kunna ha uppvärmning på i garaget eller som ogillar oväntade besök av vad Tysklands fauna har att erbjuda i form av skadedjur. Så han kanske kommer att bygga in allting ytterligare i ett senare skede.
 
Redigerat:
Jag tvivlar på att en magnetkontakt är hela sanningen. Det är inga problem att stänga när klipparen gått in, däremot borde det vara svårt att hinna öppna porten när klipparen väl har startat och börjat köra ut. Tycker det ser ut som porten går upp och sedan startar klipparen, och hur det går till kan man fråga sig.
 
Eriksgatan
Gimbal skrev:
Jag tvivlar på att en magnetkontakt är hela sanningen. Det är inga problem att stänga när klipparen gått in, däremot borde det vara svårt att hinna öppna porten när klipparen väl har startat och börjat köra ut. Tycker det ser ut som porten går upp och sedan startar klipparen, och hur det går till kan man fråga sig.
Upptar du nu tråden och vår tid med spekulationer eller har du liksom jag ägnat 15 sekunder åt att läsa konstruktörens eget svar på frågan under klippet? Där står i svart på vitt att klipparen startar, går förbi magnetkontakten och att det leder till att porten går upp. Jag har inte tillgång till att mäta den klipparens hastighet och avstånd till porten. Har du tvivel på vad han svarat där, så tala då om för honom där på Utube att du misstror hans eget svar, diskutera inte det med mig.
 
  • Gilla
sarc
  • Laddar…
Jag läste svaret och som jag skrev tvivlar jag på att det var hela sanningen.
Spekulationer med andra ord, frågor på det?
 
bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här blev mitt bygge
 
  • Gilla
  • Älska
MrX2 och 3 till
  • Laddar…
WP_000403.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär blir det hos mig, skall komplettera med en plexiglasskiva som ger ett tätt tak.
Hoppas den klipper maskrosorna idag! :)
 
  • Gilla
BlackDragon och 18 till
  • Laddar…
snyggt!
 
Kan ni skissa upp hur ni lagt kabeln innan huset? Både medsols och motsolslabeln.
 
WP_000404.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inga konstigheter med slingorna.. Guiden i mitten. Det händer någon gång, kanske 1/10, att klipparen får problem att hitta in, men efter att snurrat runt ett tag funkar det. Följer den guiden in är det aldrig problem.
 
  • Gilla
petterg och 1 till
  • Laddar…
Vilka robotar har laddstationer som måste ligga parallellt med begränsningstråden, dvs där den ansluter både framifrån och bakifrån? Har någon sett ett bygge för en sådan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.