jag lider med dig som måste sälja detta fina hus med en så fantastisk tomt . Hoppas du får riktigt bra betalt så du kan skaffa dig ett fint hus nån annanstans.
 
Nu är husetvidhavet sålt, vi fick bra betalt (om man nu inte räknar sorger å bedrövelser) å extra roligt var att det blir en barnfamilj som flyttar in. I och för sig en förmodligen ganska välmående barnfamilj men ändå ett trevligt par. Vilket känns skönt!

Å jah har också sålt de mesta av snickarverktygen å prylarna som behövs för ett hus (jisses så mycket man kan samla på sig på tre år)

Nästa projekt blir ganska långt från ett nytt hus men ändå inte. Nemo och jag skall ut på de stora haven i ett par år framöver. Nya saker att fundera på, nya mål i livet och försöka att inte ångra sig.

Ha det fint alla blogg/trådläsare!

/viltfjäll
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Loggar in efter 5 år segling till Antarktis för att få lite ideer till ett nytt husbygge. Det var väldigt värdefullt att få all hjälp här förra gången med huset vid havet.

husetvidhavet.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
trojlee och 6 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Vad roligt att du är tillbaka. :) Följde din tråd och dina vedermödor med stort intresse. Hoppas du hittar ett nytt, roligt projekt som vi kan följa här på byggas. En god början är att skapa en ny tråd med lite bilder från din långa
seglats.
 
  • Gilla
viltfjall
  • Laddar…
Ja det låter som ett riktigt spännande äventyr :)
 
  • Gilla
viltfjall
  • Laddar…
Hemmakatten skrev:
Vad roligt att du är tillbaka. :) Följde din tråd och dina vedermödor med stort intresse.
Vad kul Hemmakatten, jag minns ju det.

Min segling bleknar i jämförelse med att spika ihop en kåk. Mest sitta å skava i ett blöt element med en öl i varje hamn/famn tills isen tog emot å sen hemåt igen. Tog några år. Nu skall det spikas betydligt mindre projekt. Vid havet såklart men inte just sååå nära. Ett Attefallsprojekt på 25 kvm med 5.20 i takhöjd... :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Mja, jämfört med att bygga hus ingen spänning alls :) Några hundra sådana här upp å ner och sen trött

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Nu har jag kollat igenom alla bilder på FB. Så otroligt vackert hus. Det ska du vara stolt över resten av livet :)
 
  • Gilla
viltfjall
  • Laddar…
Är väl överlag nöjd med bygget, i alla fall kvaliten på skalet och tomten. Tyvärr fick jag ju göra avkall på en hel anteckningsbok med tuffa detaljer. Exempelvis blev det ju ingen brandstång ner från övre plan, ingen kombi-bastu med fjärrstyrning, inget relaxrum och ingen väggfast inredning. Bara rent tråkigt hus till slut.

Jag låste upp albumet Huset vid havet .se - BYGGA på min FB för den som vill se lite BYGGBILDER (om nu någon vill det efter 6-7 år)
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Resultatet finns alltså HÄR husetvidhavet.se - resultatet

Nuvarande ägaren har inte gjort mycket faktiskt. Byggt en rum på nedre plan (som var idén) men inte satt in stor täljstensspis i den extra skorstenen (inte på något plan fast att det är förstärkt för det) och inte bytt något annat heller. Jaja vissa skall bara NJUTA :)
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
RoTe
Kul att du är tillbaka viltfjall! Jag följde både bygget och sedan seglingen via bloggen och Facebook. Jäkligt spännande båda delarna! Ser fram emot ditt attefallshus! :)
 
  • Gilla
viltfjall
  • Laddar…
OK. Det var 6-8 år sedan jag lekte och ritade sist. Finns det någon som kan rekommendera att BRA gratisprogram eller app som funkar fint för ett mindre bygge, gärna med lite "svenska" saker bakom skalet? Antar att det hänt en del på dessa år?
 
Jag använder sketchup finns att hämta som gratis program.

//Mathias
 
  • Gilla
viltfjall
  • Laddar…
Nedladdat nu. Ännu nåt man måste lära sig... :) Som vanligt känns det nästan lättare att köpa några brädor, en hammare, en byggradio och bara köra igång...
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
ser fram emot att få se nya projekt:)
 
  • Gilla
viltfjall
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.