Nu har jag inte läst alla svar men vad gäller bubbelbadkaret så måste det väl definitivt ingå i flyttstädningen att rengöra det innan överlåtelsen?? Verkar ju fruktansvärt vidrigt att det kommer ut massa gamla avlagringar osv från förra ägaren??
 
Njae när det gäller en villa så finns det ju inget som säger att den ska vara städad överhuvudtaget?
Upp till ägaren/säljaren att ha det så skitigt han vill och köparen att pruta i förhållande till standarden.

Sjörre skrev:
Nu har jag inte läst alla svar men vad gäller bubbelbadkaret så måste det väl definitivt ingå i flyttstädningen att rengöra det innan överlåtelsen?? Verkar ju fruktansvärt vidrigt att det kommer ut massa gamla avlagringar osv från förra ägaren??
 
att det skall vara flyttstädat är väl iofs standard i alla kontrakt.
 
Ok ja inget kontrakt jag skulle skriva på iaf, mina hus säljs i det skick dom visas i varken mer eller mindre. Sedan får köparen/spekulanten spana runt och bedömma allt själv och fråga om det är ngt oklart.
Skulle aldrig skriva ngt så subjektivt som städning i ett kontrakt för då ber man bara om strul sedan om man råkar få ngn pedant som fått för sig att städning medför skrubbning av taket eller liknande.

hempularen skrev:
att det skall vara flyttstädat är väl iofs standard i alla kontrakt.
 
Men visning och inflyttning är ju oftast ganska långt ifrån varandra, klart huset ska vara städat när man flyttar ifrån det, sen vet jag inte om interna slangar på badkaret tillhör det.
 
Du skriver att bubbelpoolen börjat "ruttna i slangarna". Hur vet du det ?
Jag tycker snarast det låter som vanliga avlagringar som uppstår i slang/pumpsystemet ganska snart om man inte använder den. Har vi inte använt vår bubbelpool på en tid så kan det spruta ut rätt mycket svart skit till att börja med. Spola upp och köra rent före badet, ibland behövs det flera gånger. Detta är inte ett fel, det är vanligt underhåll !

När bubbelpoolerna började bli populära för ett tiotal år sedan varnades det friskt om just hur spännande de kunde bli bara efter ett par dagar, med bakterietillväxt i slangar och annat. Detta verkar de flesta ha glömt idag, i alla fall de som aldrig ägt en själva.
 
kort uppdate: Förra ägaren hör inte av sig efter sista samtalet, då han var på semster. Kan tolka det som "ditt problem". Tänker inte ringa honom mer.

Hur som helst är dom andra felen ganska ointressanta och lätta, inget att prata om. Var värre när man hittade fel på fel, men är van nu. Och nu struntar jag i det. Dålig stil av dem ? JA.

Takläck känns dock mindre skoj som sagt. God vän är advokat och jag lyssnar på honom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.