Jag hade nog delat på dusch och resten. Dvs ett separat duschrum. Toa behöver man ju inte sitta på mer än några minuter och resten av det som görs där inne kan göras med dörren olåst.
 
Orientexpressen
TS har ju ritat in att de vill ha 2 toaletter, inte endast en separat dusch.
Då hade problemet redan varit löst.
 
Nu har jag ritat in en dusch 65x90, WC kort modell och handfat 25x50 cm. Börjar (i alla fall på pappret) kännas lite rimligt. Varnar känsliga tittare för obehagliga gubbar.

3D-modell och planritning av ett litet badrum med dusch, toalett och handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ritning och 3D-modell av badrum med märkt dusch, WC och handfat samt humoristisk figur på toaletten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
L Liv1234 skrev:
Nu har jag ritat in en dusch 65x90, WC kort modell och handfat 25x50 cm. Börjar (i alla fall på pappret) kännas lite rimligt. Varnar känsliga tittare för obehagliga gubbar.

[bild]
[bild]
B känns ju funktinellt.

A, Hur tänker du kring duschen. Det är knappt 25 cm kring dusch och dörr, så det blir lite springa rakt in. Skall du ha en fast vägg? En vikvägg på kortväggen känns lite svår då den kommer ta i karman när man öppnar. Den långa sidan går att få som skjutdörr om man vill. men då är det ju mot fasta partier i övrigt.
Är Draperi ett alternativ??
 
Ja
M mojjen skrev:
B känns ju funktinellt.

A, Hur tänker du kring duschen. Det är knappt 25 cm kring dusch och dörr, så det blir lite springa rakt in. Skall du ha en fast vägg? En vikvägg på kortväggen känns lite svår då den kommer ta i karman när man öppnar. Den långa sidan går att få som skjutdörr om man vill. men då är det ju mot fasta partier i övrigt.
Är Draperi ett alternativ??
Ja draperi antar jag är det mest funktionella i detta läge.
 
  • Gilla
mojjen
  • Laddar…
T topmount skrev:
Installera en sån här toalett så kan man göra ena rummet väldigt litet.
[länk]
Jag garvade först åt den, tyckte det var det löjligaste jag sett. men med lite eftretanke måste jag erkänna, att i ett kompakt rum som detta, så skaps ju en betydligt luftigare yta. Dock lite jobbigt att komma intill. Så kanske bara på den ena. Jag hade i så fall satt den i rum A
 
L Liv1234 skrev:
Ja


Ja draperi antar jag är det mest funktionella i detta läge.
Nej det är inte alls funktionellt med ett draperi
Du skall satsa på en duschhörnan med vikbara dörrar. Dvs dom är även vikbara på mitten av glaset.
Dom kan man ”vika ihop” inåt i duschen och kliva in och ur samt vika bort som för att skapa mer rymd då man inte använder duschen.
https://www.hafa.se/sortiment-badrum/duschar/vikduschar

Kan ta en bild senare i kväll på hur smidigt det funkar.
Och du kan utan problem ha en 70x90 hörna. Du viker ihop dörrarna då ni inte duschar och får stor plats i badrummet och runt WC.
 
  • Gilla
  • Älska
hapazard och 4 till
  • Laddar…
I bl.a japan finns toalettstolar som har handfatet ovanpå tanken. Tvättvattnet används till att spola i toaletten.
Riktigt små badrum blir opraktiska om man knappt kan röra sig där. På ett ibishotell (München?) fick man kliva in i duschen för att kunna öppna den inåtgående dörren. I London b&b var duschen så trång att man inte kunde nå sina fötter. Med större mage inte heller vända sig om. Camingplats i Sverige måste man backa in bredvid toastolen för att få upp dörren som när den öppnades slog i toastolen. Får man svårt att röra sig en dag blir det lilla badrummet obrukbart. Ok som extratoalett för viga men inte annars.
 
  • Gilla
Liv1234 och 1 till
  • Laddar…
T topmount skrev:
Installera en sån här toalett så kan man göra ena rummet väldigt litet.
[länk]
Smart där det råder vattenbrist.
 
  • Gilla
Liv1234
  • Laddar…
Orientexpressen
Med Stockholmsduschen blir det bättre plats både för att duscha och att gå på toan eftersom det är du som bestämmer hur nära väggen ska vara toan, så då kan den i princip sitta nästan dikt emot toastolen.
 
  • Gilla
Liv1234 och 1 till
  • Laddar…
När jag ser dina nya bilder så blir jag mer och mer övertygad om att du kommer skapa två våtrum där man inte vill använda något av dem.

Kasta ut tvättmaskinen till köket så har du en chans att lösa det här utan att man blir förbannad varenda gång man ska duscha eller gå på toa.
 
M minimunk skrev:
När jag ser dina nya bilder så blir jag mer och mer övertygad om att du kommer skapa två våtrum där man inte vill använda något av dem.

Kasta ut tvättmaskinen till köket så har du en chans att lösa det här utan att man blir förbannad varenda gång man ska duscha eller gå på toa.
Ok så du använder dina våtrum för att du vill. Vi använder dom för att det är ett måste.
 
Orientexpressen Orientexpressen skrev:
TS har ju ritat in att de vill ha 2 toaletter, inte endast en separat dusch.
Då hade problemet redan varit löst.
Jag skrev bara hur jag själv hade gjort om jag haft samma förutsättningar. Vi har en jätteliten toalett, mindre men bättre form än fallet här. Hörnhandfat från Burlington gör hela grejen. Om man kan få in handfatet ovanpå tvättmaskinen skulle man vinna en del plats, men barnen får nog inte så rena händer…
Liten toalett med hörnhandfat, grön panel, mönstrad tapet, och svartvit klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Liv1234
  • Laddar…
L Liv1234 skrev:
Nu har jag ritat in en dusch 65x90, WC kort modell och handfat 25x50 cm. Börjar (i alla fall på pappret) kännas lite rimligt. Varnar känsliga tittare för obehagliga gubbar.

[bild]
[bild]
Så ser en vikdushvägg ut irl
Som jag skrivit tidigare så går det fint att ta sig innovation ut och man viker bort dörrarna för att få mer rymd då man inte använder duschen
Vikduschvägg i ett kaklat badrum, delvis vikt ihop för att spara utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vikbar duschkabin med transparenta glasdörrar, delvis utfälld, i ett kaklat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Liv1234
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.