S
Det borde vara stopp i röret, åtminstone röret till spygatten.

Syns det inga tegelrör vid botten på brunnen, har du förmodligen ingen utvändig dränering.
Kanske ligger dräneringsrören under bottenplattan och är kopplade på avloppet.
Så var det gjort i mitt hus.
 
S Stegatorparn skrev:
Det borde vara stopp i röret, åtminstone röret till spygatten.

Syns det inga tegelrör vid botten på brunnen, har du förmodligen ingen utvändig dränering.
Kanske ligger dräneringsrören under bottenplattan och är kopplade på avloppet.
Så var det gjort i mitt hus.
Nu är jag inte med, röret från spygatten ska det inte gå någonstans? Bara att det nu är fullt med skit tänker jag?

Var dom där två rören jag kunde se som sitter i olika nivå sen vet jag inte om det finns ngt under vattenytan.

Får se om jag ser något mer med kameran imorgon kan ju prova skicka ner den i vattnet med o titta där
 
S
Alla inlopp i brunnen ligger över vattenytan. Under ytan finns bara utloppet.
Det nedre inloppsröret har sannolikt gått till stupröret till höger om brunnen. På detta rör kan även spygatten vara ansluten. Man lägger inte gärna två parallella rör på samma nivå utan kopplar ihop dem till en ledning.
 
S Stegatorparn skrev:
Alla inlopp i brunnen ligger över vattenytan. Under ytan finns bara utloppet.
Det nedre inloppsröret har sannolikt gått till stupröret till höger om brunnen. På detta rör kan även spygatten vara ansluten. Man lägger inte gärna två parallella rör på samma nivå utan kopplar ihop dem till en ledning.
Ok, Tack!

nu har jag beställt tillsats till högtryckstvätten så avvaktar nog tills den kommer och ser om det har någon effekt.
 
Hur har det gått? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.