"Ödet leder den villige och släpar den ovillige" citerade min filosofilärare i gymnasiet. Vi lever helt enkelt i en tidsålder där det mesta vi gör ger spår som sparas till eftervärlden, och normalt betydligt mer utanför vår kontroll än på Facebook..
Jag är inte obekymrad över detta men ibland får man vara lite pragmatisk. Man kan ta till mer eller mindre extrema åtgärder för att undvika det (en bekant vägrar t.ex. att köpa nya SL-kortet med kort eftersom det kan användas till att spåra hur han rör sig :)) men till slut måste man bli en eremit i en stuga i skogen utan el för att undgå det helt.
Jag är en tämligen passiv Facebook-användare som trivs bra med att ha en länk till en hög gamla vänner som annars skulle ha försvunnit helt. ICA har mer personlig information om mitt liv än Facebook.
 
Såg idag ett program på Discovery om Google och gällande informationssparande så lär dom ju vara ett strå vassare.
 
Tyresö
Glufsglufs skrev:
Såg idag ett program på Discovery om Google och gällande informationssparande så lär dom ju vara ett strå vassare.

Ja, var det inte Google-bilar som åkte runt i Stockholmstrakten i somras, med stora kameror på taket, så att dom ska kunna göra en kartläggning av vägar?
Jag vet inte riktigt vad dom höll på med, men bilarna såg roliga ut.
 
T
Tyresö skrev:
Ja, var det inte Google-bilar som åkte runt i Stockholmstrakten i somras, med stora kameror på taket, så att dom ska kunna göra en kartläggning av vägar?
Jag vet inte riktigt vad dom höll på med, men bilarna såg roliga ut.
Hört talas om Google Maps?

http://maps.google.se/
 
J
davidrinnan skrev:
Ett bra exempel är min far som kallar fenomenet för fack-book... Han säger praktiskt taget aldrig något på facebook men jag vet att han är inne och kollar vad hans barn och barnbarn med flera har för sig. Och det tror jag han får ut massor utav.
Låter som ett tomt och trist liv
 
John J skrev:
Låter som ett tomt och trist liv
Värre än att hänga här mitt i natten? Tror inte det.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Jag vägrar forfarande.
 
Samma här :D
 
peternicklas
Samma här(y)
 
Eftersom mina barn vägrar Facebook så finns inte ens den anledningen kvar.
 
samma här
 
Vägrar!
 
nikasp
Om man klarar sig utan att bli upprörd över fåniga fredagsmys-uppdateringar (har mest vettigt folk på min vänlista) så är det inte så dumt. Jag har syskon och syskonbarn spridda överallt och använder FB med måtta. Roligt att se hur folk har det osv. Jag hoppade av fem år men är tillbaka sedan 1½. Sen har jag "gillat" butiker jag brukar handla i och får lite bra erbjudanden från dem den vägen.
 
Jag vägrar också! Och nu har de ju börjat förutspå undergången av Facebook också.

Det jag har så svårt för är att alla verkar förutsätta att man har facebook, eller när banken har bättre öppettider på facebook än på telefon...
Annars har jag egentligen inget emot att folk använder facebook och kan faktiskt se fördelen med det.
 
Jag väntar på att behovet ska infinna sig...troligen kommer det aldrig.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.