thomasx skrev:
Förr i världen var man tvungen att ha ett telefonabbonemang hos Telia för att kunna ringa in och boka sin tid.
Vilket som är värst kan man ju fundera över. Nu är man i alla fall inte tvingad att nyttja ett monopol.
Nej, det är nog ni som börjar bli för gamla, era konservativistiska gammelgubbar ;)
Förr i tiden hade man abonnemang hos Televerket... :)
 
C
thomasx skrev:
Förr i världen var man tvungen att ha ett telefonabbonemang hos Telia för att kunna ringa in och boka sin tid.
Vilket som är värst kan man ju fundera över. Nu är man i alla fall inte tvingad att nyttja ett monopol.
Eller så skickade man med barnen en lapp hem. Vill minnas att det var så det funkade på min tid... :)
 
  • Gilla
fubar
  • Laddar…
Korvgubbe
Problemet är väl att den där lappen inte alltid överlevde hela resan hem... Vill minnas att det var så det funkade på min tid... :)

Titt som tätt hör man om folk som "vågar vägra facebook" (som om nu det vore en prestation att vara stolt över), de brukar ofta ha bra skäl med, bara en massa uppmärksamhetssökande trams, beroendeframkallande och rent allmänt djävulens påfund. De brukar dock inte ha något svar när jag stillsamt frågar hur det kommer sig att de har så bra insyn i vad och hur facebook är trots att de aldrig varit där... Eller frågar vad skillnaden är mellan att flera gånger om dagen kolla vad släkt och vänner har för sig gentemot att surfa in på aftonpressen lika många gånger för att kolla vad "kändisar" har för sig.
Då brukar jag istället tänka på en släkting jag har som är 90+ och ofta upprörd över att alla, inklusive företag, myndigheter och SVT förutsätter att folk har internet. Sen tänker jag på något trevligt så jag blir glad igen, oftast glass. Glass är gott...
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Trodde du var en korvgubbe:D.

mvh
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
AnneFi
Facebook är överskattat.
Tycker det är riktigt tråkigt. Loggar in ett par gånger i veckan för att se hur vänner och släktingar som bor långt borta mår.
Men då måste jag först lida mig igenom tusen gnälliga inlägg.

Är trött på att folk inte längre kan bjuda hem en som vanligt utan att starta ett Facebookevenemang. Skulle man mot förmodan se inbjudan när man loggar in på facebook och trevligt ringa och tacka ja måste man tydligen tacka ja i evenemanget på facebook.
 
Facebook blir ju det ens vänner gör det till.
 
  • Gilla
Korvgubbe
  • Laddar…
peternicklas
Mer och mer övertygad om jag har valt rätt som står utanför FB.
 
Krilleman
Jag är stolt och stark i "utanförskapet" Facebook ger mig för jag inte är registrerad där! :D
 
AnneFi skrev:
Men då måste jag först lida mig igenom tusen gnälliga inlägg.

.

Ingen större skillnad mot här i tråden alltså..... ;)
 
AnneFi
thomasx skrev:
Ingen större skillnad mot här i tråden alltså..... ;)
Haha sant!
Tycker det är så roligt att tidningar ofta tar upp att facebook är en värld där alla verkar ha ett perfekt liv. Men jag uppfattar det tvärt om.
 
AnneFi skrev:
Haha sant!
Tycker det är så roligt att tidningar ofta tar upp att facebook är en värld där alla verkar ha ett perfekt liv. Men jag uppfattar det tvärt om.
Ja, det är lite blandat, har en del vänner som har det ultimata perfekta livet där allting alltid är tip-top, åsså har jag en del som bara har ont, sjuka för jämnan, råkar illa ut hela tiden och mest bara har regn dagarna i ända.
Åsså har jag en del som har en lagom blandning av ett normalt liv :)
 
FB är främst ett socialt medie, dvs man har kontakt med vänner, bekanta, kollegor o avlägsna kusiner. Folk kan ju ringa varandra också, men det ena utesluter ju inte det andra - alltså man kan ju ha kontakt på olika vis som man själv önskar. Eller så är man en ensamvarg som inte har så stort behov av att "kommunicera"

Att lägga upp bilder på FB.... Min bror brukar ofta säga "vad gör det om 100år" ...alltså gör vad fan du vill, du är död om 100år o varken du eller någon annan kommer bry sig. Och vad gör det om mina semesterbilder från Thailand skulle visas för 1miljon personer i Indien? ..jag bryr mig inte, skulle nog tycka det var ganska kul.

Om någon väljer att sitta 2 timmar varje dag framför FB så är det dennes beslut, någon annan kanske väljer att lägga en fiskbensparkett istället eller lackera som amerikanare för 6:e gången :)
 
AnneFi skrev:
Haha sant!
Tycker det är så roligt att tidningar ofta tar upp att facebook är en värld där alla verkar ha ett perfekt liv. Men jag uppfattar det tvärt om.
Så är det, men det gäller ju inte bara inom väggarna på FB, det gäller ju även utanför FB, och även innan FB fanns. Människan har ju i 1000år försökt att glänsa mer än sina medmänniskor eller grannar. "vi är så lyckliga o har så fin bil o så fina kläder, o vi ska resa till Paris nästa vecka...bla bla" ;)

Läste ltie för slarvigt ditt inlägg, ser att du även har uppfattningen om att folk skriver om sina missärer ;) ...det gör dem oxå :)
 
kontorsråttan
7775.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chaly och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.