Om nu tś skall göra jobbet själv. Använd i så fall ett euro uttag och "strunta" i skyddsjorden. Då riskmomenten kring gul/grön kabel helt.
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Förlåt, tänkte fel bara - är trött efter en strävsam och lång dag.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
SueCia skrev:
Detta tvivlar jag ju skarpt på att det är skrivet av en elektriker, kulo är inte EKK, EKK är godkänd att lägga i list, rör, slang t.ex. Kulo är det inte dock.
Kulo heter EKRK.....
 
S
Ramnemark skrev:
Kulo heter EKRK.....
....Och? :O
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
SueCia skrev:
....Och? :O
?

Det var ett bidrag till ditt inlägg?
Du har rätt i det du skriver men glömde skriva vad kulo-kabeln heter?
 
Tobbe_3 skrev:
Om nu tś skall göra jobbet själv. Använd i så fall ett euro uttag och "strunta" i skyddsjorden. Då riskmomenten kring gul/grön kabel helt.
Den här sitter en meter efter den dosan som jag fotade i första inlägget. Om jag demonterar denna så ser jag ju vilka trådar som är kopplade som nolla och fas till dess uttag.

Men hur i helsike kan jag öppna denna 3facks-grej utan att förstöra den? Skall jag bara bända längs ramen eller ska jag dra loss alla tryckknappar först och skruva bort eventuella låsbrickor? Någon som sett modellen innan och kan principen?

Tre moduler i en vägguttagspanel med en rund dimmerknapp överst och ett anslutet sladduttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


;)
 
Lossa ratten till dimmern, under den sitter en svart plastring, lossa knappen på brytaren, under den finns det ett "snäppfäste" som du lossar, och i vägguttaget sitter en eller två skruvar i brunnen som du lossar, då får du ner hela ramen 👍
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Och vad tänker du använda den informationen till? En Kulo eller en lampsladd?
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Det där verkar inte vara den tråden som texten skrevs i första gången, utan det där verkar vara el följdtråd pga texten.
 
S
Ramnemark skrev:
?

Det var ett bidrag till ditt inlägg?
Du har rätt i det du skriver men glömde skriva vad kulo-kabeln heter?
Punkterna efter ditt inlägg tolkade jag som att du menade att jag hade fel. Ber om ursäkt för attityden.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
SueCia skrev:
Punkterna efter ditt inlägg tolkade jag som att du menade att jag hade fel. Ber om ursäkt för attityden.
Absolut inte. Jag såg att flera redan skrivit vad kulokabel har för namn så mitt inlägg var lite onödigt :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.