S skanfals skrev:
Tack! Jag vill gärna ha en Schneider, vet du vilken modell som passar?
Ja det vet jag men då behöver jag veta vad du tänker styra och hur stor last du har. Är det belysning? LED? Halogen? Fler ljuskällor? Antal watt per ljuskälla?
 
H Hindemith skrev:
Ja det vet jag men då behöver jag veta vad du tänker styra och hur stor last du har. Är det belysning? LED? Halogen? Fler ljuskällor? Antal watt per ljuskälla?
Belysning, en vanlig glödlampa på 40-60 W.
 
S skanfals skrev:
Belysning, en vanlig glödlampa på 40-60 W.
Då hade jag köpt en Bruksanvisning för Schneider Electric LED uni dimmer 400W modell SBD200LED med artikelnummer WDE002299, WDE003299, WDE004299.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. Kräver ingen neutralledare.
 
H Hindemith skrev:
Då hade jag köpt en [bild]. Kräver ingen neutralledare.
Tack! Då får det bli en sån.
 
H Hindemith skrev:
Nej, Du har ingen neutralledare framdraget vilket gör att den dimmer du har är fel sort och går inte att använda. Du behöver en dimmer som inte kräver neutralledare för att få det att fungera.
Nej, den dimmern kräver ingen neutral
 
nisse123 nisse123 skrev:
Den kräver Nolla, det har inte TS i dosan, alltså fel dimmer.
Den funkar utan neutral 👍
 
S skanfals skrev:
Tack! Ser den dimmer jag ska ha i stället likadan ut, med två portar för L, en för N och en utgående? I så fall, om svart ska in på L, kan det väl bara vara så att en vit ska på N och en på utgående?
Näe den dimmern du har funkar men jag tror inte att nån av ledarna är någon neutral utan det är väl trappkoppling (Tända samma armatur/er på 2 ställen) då ska en ledare in på sinusvåg symbolen och de andra 2 på varsin L men går inte att säga mer än så utan att mäta/kolla eller veta hur de var kopplat tidigare
 
  • Gilla
skanfals
  • Laddar…
Tack! Kan du säga något om hur jag ska koppla den första dosan (vet att jag måste fixa en dubbeltrapp).

Ut från väggen kommer alltså två gula, en svart, en brun och en vit, och så är det en lös svart kabel som går mellan denna dosa och där jag nu tänker mig ha en dimmer. Här förstod jag det som att denna svarta ska sättas på vågen och de två gula på L?
 
MultiMan
H Hindemith skrev:
Då hade jag köpt en [bild]. Kräver ingen neutralledare.
Egentligen helt off topic, men jag antar att ditt namn kommer från kompositören Paul Hindemith? Glömmer aldrig originalserierna av samnordiska Kontrapunkt (Broman, sedan Nordström) som var fantastiska och Hindemith var med i en match mellan Sverige och Island 1990 minns jag. Sverige vann i det programmet men förlorade finalen mot samma land. Tack för påminnelsen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.