E El-Löken66 skrev:
Du @Byggdjuret, förstår inte skillnaden mellan att installera ett uttag och en el generator.
Har du kollat in denna länken?
E El-Löken66 skrev:
Du @Byggdjuret, förstår inte skillnaden mellan att installera ett uttag och en el generator.
Har du kollat in denna länken?
Nu vet jag inte vad som har med din läskunnighet. Jag pratar inte om elgenerator. Men om du syftar på kraftintag som jag pratar om så fanns det en stor del ironi. Så läs det inlägg jag svarar på. Så blir det kanske lite annorlunda. Du vet mycket väl vad som gäller och hur illa det kan gå om man inte gör jobbet ordentligt. Du har själv konstaterat hur jävligt det kan gå. Jag visste faktiskt inte innan jag halkade här in hur illa det kan gå.
Det var därför jag var ironisk i mitt inlägg. När någon lägger upp det som att en elektriker bara skriver en rapport...
 
Så vad pratar du om då? Kommer du ihåg ursprunget, vilket inlägg som xLnT bemötte som du sedan bemötte?
Din fråga är tydlig:
B Byggdjuret skrev:
Så det krävs om jag förstår dig rätt inte att en behörig gör jobbet?
Nej det krävs ingen "behörig" (person) för att installera ett reservkraftsintag, utan det räcker med en person som innefattas av en elfirmas EKP.
 
  • Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Det kan inte vara enkelt att hitta en seriös elektriker skriva ett intyg på något denne inte har installerat.
Det är säkert inga svårigheter med det och ju seriösare desto lättare troligtvis.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Så vad pratar du om då? Kommer du ihåg ursprunget, vilket inlägg som xLnT bemötte som du sedan bemötte?
Din fråga är tydlig:

Nej det krävs ingen "behörig" (person) för att installera ett reservkraftsintag, utan det räcker med en person som innefattas av en elfirmas EKP.
Okej fel av mig. Det krävs en elfirma som har en behörig elektriker anställd. Sen vet jag inte hur det fungerar idag med de som är anställda.
 
B Byggdjuret skrev:
Det krävs en elfirma som har en behörig elektriker anställd. Sen vet jag inte hur det fungerar idag med de som är anställda.
Dom övriga anställda kan vara totala "stolpskott" det är ändå godkänt så länge man har ett egenkontrollprogram.

Det är därför en väl påläst och erfaren amatör är bättre än en "auktoriserad" elektriker som aldrig har sett en reservkraftsanläggning.
 
L Leif i Skåne skrev:
Dom övriga anställda kan vara totala "stolpskott" det är ändå godkänt så länge man har ett egenkontrollprogram.

Det är därför en väl påläst och erfaren amatör är bättre än en "auktoriserad" elektriker som aldrig har sett en reservkraftsanläggning.[/QUv.OTE]
Så jävligt är det
 
L Leif i Skåne skrev:
Dom övriga anställda kan vara totala "stolpskott" det är ändå godkänt så länge man har ett egenkontrollprogram.

Det är därför en väl påläst och erfaren amatör är bättre än en "auktoriserad" elektriker som aldrig har sett en reservkraftsanläggning.
Varför nöja sig med det näst bästa?

Det bästa är ju om man får tag på en erfaren och duktig elektriker som har erfarenhet.
Men det kostar ju en normal timpeng så det blir väl en för stor kostnad för vissa av skribenterna i det här forumet som inte är beredda att betala för erfarenhet och kunskap utan istället jagar billigast möjligt
Numenar jag inte att dra alla över en kam, men tyvärr så har jag fått den uppfattningen efyer ett antal år här att många anser att det ska kosta så lite som möjligt och att ju billigare, desto bättre.
Är säker på att det här inläget kommer att få några att gå i taket och spy galla över mig
Men det är så det ligger till :cool:
 
  • Gilla
harka och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.