Viktor.J Viktor.J skrev:
Det finns väl ingen som köpt bostad i Sthlm de senaste 10 åren som är nöjd ?

gör som alla andra fattiga, spara pengar, pumpa upp lönen, renovera själv, låna och viktigast - sänk dina krav
Jodu, vi köpte för 8 år sedan och nöjd är bara förnamnet...
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jodu, vi köpte för 8 år sedan och nöjd är bara förnamnet...
Märkligt, folk har klagat på priserna här så länge jag bott här... Alla tycker att de betalar för mycket. Att sedan priserna stigit och att man nu tycker det är bra efter omständigheterna är inte samma sak IMO.

Men självklart finns det någon här och där som tycker de betalt rimligt. Men min kommentar var snarare ett svar på inlägget om att det var så synd om hen för hen hade inte råd med den bostaden man vill ha. Det är väldigt få som får det dom vill ha till det pris som vill betala.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag skulle bli galen om jag inte fick komma in till stan och luncha iaf en 2, 3 gånger i veckan :)
Om du talar sanning om dina långa lyxluncher så innebär det i klartext att varenda normalbegåvad chef skulle ha gett dig sparken för länge sedan. För mig skorrar det illa när du skryter offentligt om hur mycket du maskar på arbetstid samtidigt som du hävdar att andra borde arbeta hårdare och tvingas ta mer ansvar i livet.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Om du talar sanning om dina långa lyxluncher så innebär det i klartext att varenda normalbegåvad chef skulle ha gett dig sparken för länge sedan. För mig skorrar det illa när du skryter offentligt om hur mycket du maskar på arbetstid samtidigt som du hävdar att andra borde arbeta hårdare och tvingas ta mer ansvar i livet.
Jag har Sveriges bästa chef, han skulle aldrig ge mig sparken.
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Om du talar sanning om dina långa lyxluncher så innebär det i klartext att varenda normalbegåvad chef skulle ha gett dig sparken för länge sedan. För mig skorrar det illa när du skryter offentligt om hur mycket du maskar på arbetstid samtidigt som du hävdar att andra borde arbeta hårdare och tvingas ta mer ansvar i livet.
Inte alla som jobbar sju till fyra... Det är ganska många som jobbar när man behöver och ofta då flera timmar extra om dan. Jag brukar börja åtta efter jag lämnat dottern, lunch när jag har tid. Middag och mys från fem till nio. Sen jobb några gånger i veckan. Det är ingen som frågar var, när och hur jag jobbar så länge jobbet blir gjort.

Sen, har han inte eget bolag med anställda eller har jag missat nåt?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Va? Har ni inget kollektivavtal? Min löneökning ligger på ”märket”, minst, varje år. 2,2% vill jag minnas att det brukar vara. Vanlig arbetare med kollektivavtal.
Fast 2,2% är rätt trist det med när inflationen är 3,5%…
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Märkligt, folk har klagat på priserna här så länge jag bott här... Alla tycker att de betalar för mycket. Att sedan priserna stigit och att man nu tycker det är bra efter omständigheterna är inte samma sak IMO.

Men självklart finns det någon här och där som tycker de betalt rimligt. Men min kommentar var snarare ett svar på inlägget om att det var så synd om hen för hen hade inte råd med den bostaden man vill ha. Det är väldigt få som får det dom vill ha till det pris som vill betala.
Vi köpte 2013 centrala stockholm iof snart 10 år sedan. Men vi var väldigt nöjda med vårt slutpris. Det gäller att inte vara desperat och vänta in ett bra läge.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Jag har ingen att luncha med förutom grabben som precis slutat skolan men jag sticker ut ändå bara för att få se lite folk ett par tre gånger i veckan. Kollegorna klarar jag mig utan nu när man varit hemma i snart två år. Poolen av gamla och nya privata kompisar har däremot ökat rejält av den här epedemin.
Tycker det är trevligt att ha vänner på jobbet inte bara kollegor. AW och luncher är viktigt för arbetskulturen på företaget. Men vi alla är olika.
 
  • Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Märkligt, folk har klagat på priserna här så länge jag bott här... Alla tycker att de betalar för mycket. Att sedan priserna stigit och att man nu tycker det är bra efter omständigheterna är inte samma sak IMO.

Men självklart finns det någon här och där som tycker de betalt rimligt. Men min kommentar var snarare ett svar på inlägget om att det var så synd om hen för hen hade inte råd med den bostaden man vill ha. Det är väldigt få som får det dom vill ha till det pris som vill betala.
Jag hoppas att de flesta får det dom vill ha för det pris dom betalar, annars skulle jag inte köpa iaf!
 
  • Gilla
katho75 och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Om du talar sanning om dina långa lyxluncher så innebär det i klartext att varenda normalbegåvad chef skulle ha gett dig sparken för länge sedan. För mig skorrar det illa när du skryter offentligt om hur mycket du maskar på arbetstid samtidigt som du hävdar att andra borde arbeta hårdare och tvingas ta mer ansvar i livet.
Hört talas om förtroendetid ?
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag hoppas att de flesta får det dom vill ha för det pris dom betalar, annars skulle jag inte köpa iaf!
Det där är en naiv syn. för den stora massan är ett boende i stockholm en lång rad av kompromisser.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi köpte 2013 centrala stockholm iof snart 10 år sedan. Men vi var väldigt nöjda med vårt slutpris. Det gäller att inte vara desperat och vänta in ett bra läge.
Var ni lika nöjda då ? Missförstå mig rätt, man kan vara nöjd för sin lägenhet som "bara kostade" 4 Mkr när grannens kostade 4,3 Mkr. Men det kan ju ändå vara ett för högt pris för lägenheten. Det handlar om vart man drar kontrollvolymen I guess.
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Det där är en naiv syn. för den stora massan är ett boende i stockholm en lång rad av kompromisser.
Javisst, och ändå är omsättningen hög och marknadspriset stiger långsamt. Så länge folk har råd att köpa tycker dom det är värt att köpa/investera i sitt boende.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Inte alla som jobbar sju till fyra... Det är ganska många som jobbar när man behöver och ofta då flera timmar extra om dan. Jag brukar börja åtta efter jag lämnat dottern, lunch när jag har tid. Middag och mys från fem till nio. Sen jobb några gånger i veckan. Det är ingen som frågar var, när och hur jag jobbar så länge jobbet blir gjort.

Sen, har han inte eget bolag med anställda eller har jag missat nåt?
Det vet jag..... men vi som inte har fasta tider brukar likväl inte ha tid med sånt där. Tar man en lång paus mitt på dagen får man hålla på till 8 eller 9 på kvällen i stället.

Jaha.....hans prat om "Sveriges bästa chef" är kanske han själv. Det är onekligen litet svårt att ge sig själv sparken.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Javisst, och ändå är omsättningen hög och marknadspriset stiger långsamt. Så länge folk har råd att köpa tycker dom det är värt att köpa/investera i sitt boende.
Vi är många som är tvugna :) Stockholm är ändå bästa staden i Sverige. Men när jag pratar om vårt hus och va vi betalt med personer som inte bor i Sverige så tror dom att man skämtar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.