nino nino skrev:
Påminner mig om att jag har spillbitar av massivt obehandlat hemmasågat ekgolv att hämta hos en bekant.

Jag använder mest körsbär när jag gör pulled pork eller revbensspjäll
Hämta det fort innan bekant en läser den här tråden
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Ja, köpa körsbärs ved från online bbq affärer kostar 300:- för 10 kg. Sjukt dyrt då de räcker bara till typ 2 långtidsrökningar, (Brisket). Kör hårt.
Nej det får bli vedklabbar. Finns gott om vedförsäljare i Skåne som tur är
 
B Bjober skrev:
Nä jag anade det.
Jag bygger själv massor med prylar av rostigt järn hittat i containern.
(Av de större projekten kan nämnas materialhiss, personhiss, ledsladd, väghyvel, planerskopa).
Många är nyfikna på det man bygger men det återkommer 2 stående kommentarer:
- Järn är billigt, köp nytt.
-Köp hela produkten färdig istället.
Men det är ju inte det hobbyn handlar om.
Skulle vara konstigt med musiker som köper musik eller konstnär som köper tavlor och säger sig skapat något själv.
Jag kommer självklart köpa fyrkantsjärn, platt och vinkeljärm och sträckmetall till ramen och gallert nytt.
Troligtvis även röret till skorstenen. Men hittar jag skrot i bra skick så kommer det användas.:geek:
 
Följer. Har en exakt likadan hydrofor som jag också ska bygga om till offset smoker.
Tänkte använda en uttjänt hydrauloljetank till en hydraulmotor som brännkammare.
 
P PeterPin skrev:
Följer. Har en exakt likadan hydrofor som jag också ska bygga om till offset smoker.
Tänkte använda en uttjänt hydrauloljetank till en hydraulmotor som brännkammare.
Aha ok!
Jag har faktiskt köpt en ny tank (gammal kompressortank) som är lite mindre. Eldlådan blir av en gammal gasoltub 22kg.
Planerar att börja i påsk eller möjligtvis någon dag innan. Startar en ny tråd och länkar till den här.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.