ingenmansland ingenmansland skrev:
Hur gick det till slut i den här historien? Är det över?
Ha! I wish! :sick::rolleyes: Har medvetet inte skrivit något här under processens gång men hoppas kunna redogöra för skiten inom ett par månader. :poop:
 
  • Wow
  • Gilla
Bjorne123 och 1 till
  • Laddar…
Tog ett jäkla tag att få detta klart och man mår dåligt av att bara ens försöka summera det och man går garanteratt inte ur detta som en vinnare. :sick:

Men det landade i en förlikning där slutfaktura betalades i september i år. Det är så rörigt och ångestladdat att det är svårt att räkna ut vad detta kostat mig. I tid och hälsa så har det ju kostat väldigt mycket... I pengar, oklart. Någonstans i närheten av 20 000.- för det juridiska, besiktningar etc. Sen i närheten av 100 000.- mer än offererat till det bolaget. Men samtidigt 100 kkr mindre än vad han ursprungligen slet fram ur röven och fakturerade. :rolleyes:

Kan la avsluta med att säga att jag inte kan rekomendera Hantv*rksh*s*t Öst*rmalm till någon. :rolleyes: Har under denna resa hört mycket skit från andra bolag han jobbat med också. :worried: Men det finns ju samtidigt två sidor av alla historier och detta är ju bara min sida.

Men men... Bara att bita ihop och komma igen och nu försöka få det sista klart och gå vidare i livet.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Tungt att höra att du fått betala både med pengar och hälsa för att ta sig igenom denna process. Jag vet inte om det hjälper dig att må bättre, men jag vill ändå säga att jag tycker du har gjort rätt och stått upp för alla som utsätts för denna typ av lurendrejeri. Om ingen hade gjort detta jobb som du nu gjort så skulle den här typen av firmor kunna fortsätta ännu mer att luras och utnyttja sina ovetande kunder.

Kämpa på och försök lägga detta bakom dig nu!
 
  • Gilla
NEO_AMiGA
  • Laddar…
NEO_AMiGA NEO_AMiGA skrev:
Tog ett jäkla tag att få detta klart och man mår dåligt av att bara ens försöka summera det och man går garanteratt inte ur detta som en vinnare. :sick:

Men det landade i en förlikning där slutfaktura betalades i september i år. Det är så rörigt och ångestladdat att det är svårt att räkna ut vad detta kostat mig. I tid och hälsa så har det ju kostat väldigt mycket... I pengar, oklart. Någonstans i närheten av 20 000.- för det juridiska, besiktningar etc. Sen i närheten av 100 000.- mer än offererat till det bolaget. Men samtidigt 100 kkr mindre än vad han ursprungligen slet fram ur röven och fakturerade. :rolleyes:

Kan la avsluta med att säga att jag inte kan rekomendera Hantv*rksh*s*t Öst*rmalm till någon. :rolleyes: Har under denna resa hört mycket skit från andra bolag han jobbat med också. :worried: Men det finns ju samtidigt två sidor av alla historier och detta är ju bara min sida.

Men men... Bara att bita ihop och komma igen och nu försöka få det sista klart och gå vidare i livet.
Vad är det jag läser? Hantverkarhuset Östermalm var hos mig och skickade en offert för totalrenovering. Jag har gjort research och deras kommenterar på nätet är superbra. Varför har du inte lämnat en dålig recension?

Jag är så glad att jag såg detta nu...
 
  • Gilla
NEO_AMiGA
  • Laddar…
Har inte koll på var folk lämnar betyg/recension? Känns som det bara skulle leda till mer tjafs i mitt fall och orkar inte riktigt det utan vill bara gå vidare.

Kan skicka mer info i PM om du vill. Även efter en resa som detta så gillar jag inte att hänga ut folk öppet.


SnällKyckling Kycklingen skrev:
Vad är det jag läser? Hantverkarhuset Östermalm var hos mig och skickade en offert för totalrenovering. Jag har gjort research och deras kommenterar på nätet är superbra. Varför har du inte lämnat en dålig recension?

Jag är så glad att jag såg detta nu...
 
Jag beklagar det du gått igenom, och förstår att du vill släppa detta nu. En recension på Reco eller Google hade varnat andra från att råka ut för samma sak.

Jag valde inte gå vidare med deras offert för kände den var baserat på mitt utseende. Jag ser väldigt blåst ut.
 
  • Gilla
NEO_AMiGA och 1 till
  • Laddar…
Tråkigt att höra. Jag var själv med om en liknande resa med lokal fuskbyggare som gjorde mer fel än rätt. Slutade med att företaget blev svartlistat och två olika stämningar till tingsrätt och till slut förlikning. Ett år av helvetisk stress och även om jag "vann" så täcker inte det jag fick i förlikningen kostnaderna för att åtgärda alla fel (och vi hittar fortfarande nya).
(Sen att vi båda bor i Gustavsberg och stöter på varandra rätt ofta gör det inte lättare att glömma. )

Viktigt att ge referenser! Gör det även om det är jobbigt för du vill väl inte att andra ska få samma upplevelse som du?
 
  • Gilla
NEO_AMiGA
  • Laddar…
Ska pilla ihop något och lämna recension. (y)Problemet är att det när man tänker på denna bajsmacka oftast hamnar i en harang av könsord. :rolleyes:

Jag ser också rätt blåst ut men jag har någon diagnos som bubblar i bakgrunden så jag har stenkoll på siffror, data och informataion. Vilket förmodligen är mardrömskunden för HÖ. Det blir inte så lätt att gömma dubbelfaktureringar och annan kreaktiv fakturering för en sådan kund, hade närmare 40kkr av sådant innan den juridiska processen (som förvisso reglerades vid påpekande).

Med risk för att dra alla över samma kam, men tyvärr rätt lätt hänt med hantverkare. :cry: Klassisk hantverkare som drar på sig alldeles för många jobb samtidigt. Lovar guld och gröna skogar men har noll skills i projektledning vilket gör att extremt mycket faller på de som utför jobbet åt honom. 200 bollar som det jongleras med och dålig projektdokumentation över vad som sägs och bestäms. I en sådan setup så krävs det att man har rätt folk som jobbar åt sig och som kan projektleda sig själva, vilket kanske inte är lätt när de ofta inte ens kan språket.

Han själv gör i sin egna lilla bubbla ALDRIG fel, tror faktiskt det aldrig hönt att han gjort fel (...i hans värld asså...). Så när det då blir fel, vilket det blir, så blir det väldigt svårt och jobbigt väldigt snabbt. Har man då inte full dokumentation, inspelningar etc så är det som att argumentera med en ladugårdsvägg. Finns mer än ett sådant exempel och konstiga historier i mitt projekt, men det är la historia nu. :poop:

Men som sagt, det finns två sidor på varje mynt och vänder man på myntet och tittar där så är jag förmodligen världens jobbigaste kund, en jubelidiot och helt blåst i huvudet. :oops: Till saken hör att vi innan detta större projekt haft en bra relation och de har gjort jobb hos mig som blivit bra och där jag var mycket nöjd (dock 7 år sen och de som gjorde det jobbet hade tyvärr lämnat bolaget).

Men men... Life goes on. :strong:

SnällKyckling Kycklingen skrev:
Jag beklagar det du gått igenom, och förstår att du vill släppa detta nu. En recension på Reco eller Google hade varnat andra från att råka ut för samma sak.

Jag valde inte gå vidare med deras offert för kände den var baserat på mitt utseende. Jag ser väldigt blåst ut.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.