7 556 855 läst · 37 208 svar
7557k läst
37,2k svar
Humorhörnan ...
Typexempel på dålig utveckling, i mitt jobb ,SQA, hade ett sådant meddelande aldrig godkännts. Kan du inte lämna information som väsentligt hjälper användaren är det meningslöst och produkten får inte lanseras. Något som irriterade mig var automatmeddelanden när man ringde färdtjänst. " Du behåller din plats i kön" ... Tacka F att jag inte ( slumpmässigt?!) ska hamna någonstans i kön när jag väntar. Nu är det ändrat till" Tack för att du väntar, vi svarar så snart det går", ibland säger de även ett könummerV Ville_Vessla skrev:
Skickade just den bilden till Säk-chefen på jobbet med kommentarenSkip6711 skrev:
"Låt oss sätta vilka lösenord vi vill, dvs inga krav på specialtecken och så, men att det ska vara minst 20 tecken långt och sen bara byta en gång per år"
Gissa hur förvånad jag blev då det implementerades 3 månader senare!
Vinst!!
nåja det är det nya att det ska vara så. Dom flesta större bolag håller på och ändrar lösenords ploicys just nu av den enkla anledningen att dom flesta användare precis bytt till Sommar2021! som lösenord och det kan vara lite mindre säkert.M MrDizzy skrev:
Detta var för 3 år sen innan GDPR & IT-säkerhet hade blitt "mainstream" och modeI ikeo skrev:
Oavsett, jag är glad