A
Haha,fan vad jag hatar alla lösenord! :crysmile:
 
  • Haha
WFD
  • Laddar…
hordak
En annan klassiker
 
  • Gilla
  • Älska
Jonobe och 2 till
  • Laddar…
Hemmapularens skyddshelgon
Illustration av ett gammalt porträtt av en man med texten "ehh, good enough" och namnet "Mediocrates" nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
pjodden och 17 till
  • Laddar…
Skärmdump av ett Twitter-inlägg där en användare jämför en unik familj med en unik blindtarm i sammanhang av personligt välbefinnande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Snart fredag!

Fotografi av en tidningsartikel där någon frågar om råd för märken efter finnar och får ett humoristiskt svar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Jonobe och 16 till
  • Laddar…
Det regnade tydligen en del för 6år sen ... hittade den här postat på FB som 6års minne.

Illustration av Noaks ark under en regnbåge med text som jämför 40 dagars regn i Bibeln med en svensk sommar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Lövborg och 3 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Haha,fan vad jag hatar alla lösenord! :crysmile:
Ja fy fan man skriver typ "ghjlk!%&/vWEa91" och får till svar att det inte uppfyller kraven, aldrig någonsin får man reda på kraven. Sen accepteras "qwerty" av samma system.
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Ja fy fan man skriver typ "ghjlk!%&/vWEa91" och får till svar att det inte uppfyller kraven, aldrig någonsin får man reda på kraven. Sen accepteras "qwerty" av samma system.
Serie av serierutor som jämför komplexiteten och minnesvärdheten hos olika lösenordstyper med diagram och illustrationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
erik5678 och 9 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Ja fy fan man skriver typ "ghjlk!%&/vWEa91" och får till svar att det inte uppfyller kraven, aldrig någonsin får man reda på kraven. Sen accepteras "qwerty" av samma system.
Typexempel på dålig utveckling, i mitt jobb ,SQA, hade ett sådant meddelande aldrig godkännts. Kan du inte lämna information som väsentligt hjälper användaren är det meningslöst och produkten får inte lanseras. Något som irriterade mig var automatmeddelanden när man ringde färdtjänst. " Du behåller din plats i kön" ... Tacka F att jag inte ( slumpmässigt?!) ska hamna någonstans i kön när jag väntar. Nu är det ändrat till" Tack för att du väntar, vi svarar så snart det går", ibland säger de även ett könummer
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Skip6711 Skip6711 skrev:
[bild]
Skickade just den bilden till Säk-chefen på jobbet med kommentaren
"Låt oss sätta vilka lösenord vi vill, dvs inga krav på specialtecken och så, men att det ska vara minst 20 tecken långt och sen bara byta en gång per år"
Gissa hur förvånad jag blev då det implementerades 3 månader senare!
Vinst!!
 
  • Gilla
rampante och 8 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Skickade just den bilden till Säk-chefen på jobbet med kommentaren
"Låt oss sätta vilka lösenord vi vill, dvs inga krav på specialtecken och så, men att det ska vara minst 20 tecken långt och sen bara byta en gång per år"
Gissa hur förvånad jag blev då det implementerades 3 månader senare!
Vinst!!
nåja det är det nya att det ska vara så. Dom flesta större bolag håller på och ändrar lösenords ploicys just nu av den enkla anledningen att dom flesta användare precis bytt till Sommar2021! som lösenord och det kan vara lite mindre säkert.
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
I ikeo skrev:
nåja det är det nya att det ska vara så. Dom flesta större bolag håller på och ändrar lösenords ploicys just nu av den enkla anledningen att dom flesta användare precis bytt till Sommar2021! som lösenord och det kan vara lite mindre säkert.
Detta var för 3 år sen innan GDPR & IT-säkerhet hade blitt "mainstream" och mode ;)
Oavsett, jag är glad
 
En väns FB minnesdelning från 5 år sen :crysmile::crysmile:

Hade 2 Håkan Hellström biljetter liggandes i bilrutan. Nån jävel krossade rutan och la dit 4 till... Vad fan ska man göra med dem????
Krossad bilruta med glassplitter och synligt bilinre, skämtsamt kopplat till Håkan Hellström-biljetter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 16 till
  • Laddar…
BELLMAN:

Text från ett inlägg skämtande om hur Bellman förväxlade ett strykjärn med en telefon.
 
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
Två bilder av skor designade att likna krokodiler med utskurna öppningar för fötterna och svansar som sträcker sig bakåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.