Trädkoja med upplysta fönster i skogen med en text som lyder "I would rather live here with a fully stocked beer fridge than in the city, any day.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
gcostanza och 1 till
  • Laddar…
Skärmdump av en textkonversation om svårlästa läkares handstil, med missförstånd om medicinnamn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
hyggabus och 14 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
[bild]
Ja, när det kommer till läkares handstil har textigenkänningsprogrammen något att bita i! :rofl:
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
B b8q skrev:
Ja, när det kommer till läkares handstil har textigenkänningsprogrammen något att bita i! :rofl:
För en vecka sen satt jag med en kirurg som klagade på sköterskans handstil. Jag bet mig i tungan eftersom han skulle sätta kniven i mig en kvart senare och jag ville inte att han skulle sprätta upp mer än nödvändigt. :crysmile:
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Staffans2000 och 4 till
  • Laddar…
Vilket osökt får mig att tänka på tillfället när jag var på väg in i operationssalen. Jag frågade kirurgen (ung kvinna) om det blir en titthålsoperation? Hon svarade.

Nej... Jag föredrar att skära upp män.

Sedan tog filmen slut.

Mvh Findus
 
  • Haha
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
Det finns läkare & sjukvårdspersonal med humor.
här är ett exempel på vad jag själv varit med om.

Var kring 25 och hade haft öroninflammation med feber i 3 dar och alvedon + ipren hjälpte inte för 5 öre.
Det kändes som nån hade stoppat en kniv i örat och varje gång jag svalde kändes det som om kniven vreds om. Hade inte kunna sova alls under de 3 dagarna.
Stog inte ut längre. Körde till akuten i Sundsvall (där jag bodde då)
Kom in. HELT tomt. Ingen patient, ingen personal, inte ens en receptionist fanns. Fick ringa på en klocka för att receptionisten skulle komma ut, det tog 5min. Frågade snällt och trevligt om det hade hänt nått stort eftersom det var helt tomt på både patienter och personal.
Svaret blev ett extremt surt "Nä , har inte varit nån här på 2 timmar. Du väckte mig!"
"Okej då vill jag träffa en läkare innom 5min." svara jag.
"NEJ! han ligger o sover o jag vill inte väcka honom du får vänta" svarade hon väldigt argt.
WTF!!
Nu blev jag arg. Så ont att man vill mörda nån o receptionisten vill inte väcka jourhavande läkare! Vafaaan!
"Du ser du brandyxan där. jag har så ont att jag kommer att ta ned den och använda den om läkaren inte är här innom 5min. Den är hans jobb. Det är det han har betalt för och du har betalt för att väcka han om han sover"
(okej inte smidigast jag vet )
Receptionisten kilade iväg och hämtade jourhavande läkare som kom sömdrucken ut och hämta mig oc vi gick till ett undersökningsrum.
Jag beskrev läget med smärtan pga öroninflamationen och vill ha nått smärtstillade så jag kunde få sova.
Läraren frågade "har du några allergier?"
Varvid jag svarade "det beror på hur man ser det"
Läraren "Vad har du för upplevda allergier"
mitt svar "Byråkrater"
Läkaren "Hur yttrar sig det då?"
Jag "Jag får kramp i min höger hand (knytte näven) och nervösa ryckningar i hela höger arm(gjorde lossas slag i luften)"
Läraren "Ahh! Du det har jag det perfekta botemedlet på!"
jag extremt förvånat "uh?? vad då förnått??
Läkaren "Det är en sådan här vit jacka" (så höll han armarna omkring sig och lossades försöka ta loss dem och skrattade)
jag efter en 5-10sekunder "Tack för erbjudandet, men jag tror jag avstår".
Fick sen ut nått piller som jag var tvungen att svälga med massa vatten under hans åsyn och fick sen åka hem
Ingen aning om vad det var förnått, men smärtan försvann på 20-30 min , lagomt tills man var hemma igen.
Kunde sova hela natten.
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Det finns läkare & sjukvårdspersonal med humor.
här är ett exempel på vad jag själv varit med om.

Var kring 25 och hade haft öroninflammation med feber i 3 dar och alvedon + ipren hjälpte inte för 5 öre.
Det kändes som nån hade stoppat en kniv i örat och varje gång jag svalde kändes det som om kniven vreds om. Hade inte kunna sova alls under de 3 dagarna.
Stog inte ut längre. Körde till akuten i Sundsvall (där jag bodde då)
Kom in. HELT tomt. Ingen patient, ingen personal, inte ens en receptionist fanns. Fick ringa på en klocka för att receptionisten skulle komma ut, det tog 5min. Frågade snällt och trevligt om det hade hänt nått stort eftersom det var helt tomt på både patienter och personal.
Svaret blev ett extremt surt "Nä , har inte varit nån här på 2 timmar. Du väckte mig!"
"Okej då vill jag träffa en läkare innom 5min." svara jag.
"NEJ! han ligger o sover o jag vill inte väcka honom du får vänta" svarade hon väldigt argt.
WTF!!
Nu blev jag arg. Så ont att man vill mörda nån o receptionisten vill inte väcka jourhavande läkare! Vafaaan!
"Du ser du brandyxan där. jag har så ont att jag kommer att ta ned den och använda den om läkaren inte är här innom 5min. Den är hans jobb. Det är det han har betalt för och du har betalt för att väcka han om han sover"
(okej inte smidigast jag vet )
Receptionisten kilade iväg och hämtade jourhavande läkare som kom sömdrucken ut och hämta mig oc vi gick till ett undersökningsrum.
Jag beskrev läget med smärtan pga öroninflamationen och vill ha nått smärtstillade så jag kunde få sova.
Läraren frågade "har du några allergier?"
Varvid jag svarade "det beror på hur man ser det"
Läraren "Vad har du för upplevda allergier"
mitt svar "Byråkrater"
Läkaren "Hur yttrar sig det då?"
Jag "Jag får kramp i min höger hand (knytte näven) och nervösa ryckningar i hela höger arm(gjorde lossas slag i luften)"
Läraren "Ahh! Du det har jag det perfekta botemedlet på!"
jag extremt förvånat "uh?? vad då förnått??
Läkaren "Det är en sådan här vit jacka" (så höll han armarna omkring sig och lossades försöka ta loss dem och skrattade)
jag efter en 5-10sekunder "Tack för erbjudandet, men jag tror jag avstår".
Fick sen ut nått piller som jag var tvungen att svälga med massa vatten under hans åsyn och fick sen åka hem
Ingen aning om vad det var förnått, men smärtan försvann på 20-30 min , lagomt tills man var hemma igen.
Kunde sova hela natten.
Note to self: reta aldrig ALDRIG upp MrDizzy.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Note to self: reta aldrig ALDRIG upp MrDizzy.
Jag var 23-5ish då ...
nu nästan dubbelt upp så skulle jag inte ha göra så där.
Ålder ger vishet (säger vi :crysmile:).

Det var effektivt den gången. Skulle man göra så nu blir det nog det där botemedelet mot "Byråkrat allergin" omgående skulle jag tro :rofl:
 
  • Haha
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Fick sen ut nått piller som jag var tvungen att svälga med massa vatten under hans åsyn och fick sen åka hem
Ingen aning om vad det var förnått, men smärtan försvann på 20-30 min , lagomt tills man var hemma igen.
Är det pillret du fick som gav dig ditt nick? :thinking:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Är det pillret du fick som gav dig ditt nick? :thinking:

haha nope, fick det några år innan på högskolan/universitetet då jag aldrig höll koll på vad vi skulle ha för ämne på nästa lektion.
 
S
Den galme skojaren Bellman satt med en amerikan och en ryss på en parkbänk och ljög.
Ryssen: Vi har så snabba ånglok i Ryssland att resan mellan Moskva och Vladivostok bara tar 4 timmar.

Amerikanen: Vi har så höga hus i USA att om man släpper ett nyfött barn från taket är han/hon farfar/farmor när dom kommer till marken.

Bellman: Svenska män har så stora pittar att tio kråkor lätt kan sitta i bredd på deras erektion.

Det blev tyst en stund, men så kvad ryssen: Ok, jag ljög lite. Det tar 5 timnar.

Amerikanen: Jag ljög lite också. Barbarnet är inte riktigt fött ännu, har vara huvudet ute.

Bellman: Jag ljög lite också. Sista kråkan får sitta på ett ben.
 
  • Haha
  • Gilla
KnockOnWood och 3 till
  • Laddar…
A
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Hehe... En klassiker. Föredrar dock själv Anaesthetists hymn


Om vi nu är inne på sånt finns det också en svensk kille som gör roliga sånger om vården


True story! Särskilt punkt 5 är viktig.
 
  • Gilla
Alfons3301 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
tommib tommib skrev:
…Om vi nu är inne på sånt finns det också en svensk kille som gör roliga sånger om vården

[media]
Han verkar skön, är med i Fråga Lund också :)
 
Text skämtar om att 'beefstew' inte kan användas som lösenord eftersom det inte är tillräckligt starkt.
 
  • Haha
  • Gilla
dilemma och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.