B Alivara skrev:
Bättre att bli av med korrupta Brf och bo tryggare och med bättre tjänster i en hyreslägenhet. Man äger ändå inte ngn egen bostad i det här landet- allt vad man köper tillhör staten eller sådana här sjuka skurkar på Hsb och Brf styrelsen. Kommunala anställda sköter sig mycket bättre än korrupta HSB och Brf föreningar. Som tur att jag inte sagt upp min hyresrätt än, så har ett hem att bo i lugn och ro utan trakasserier och med alla tjänsterna utförda på ett normalt sätt. Det är ett galenskap att köpa sig en bostadsrätt och sen bli beroende av brottsliga och korrupta BRF styrelsens galningar som får bete sig hur som helst mot människor utan bestraffning. Nästa boende blir nog hyresrätt eller hus, aldrig mer Brf Hsb härvans bostadsrätt.
Nej för guds skull inte eget hus!

Rangordningen är:

1 hyresrätt- som ett hotell, bara att ringa vaktmästaren

2 brf - korruption och svågerpolitik utan bestraffning

3 eget hus - du måste göra allt själv och dessutom bestraffa dig själv
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 10 till
  • Laddar…
K Leanina LiLeanina skrev:
Är du personligen berört i detta ärende?
Nej tack gode gud. Bor i Helsingborg.
Men jag kanske ändå är någon av dem i styrelsen… 🫡

Jag reagerar bara på den aggressiva tonen som förs när man ber om hjälp. Det funkar sällan bra…

När man dessutom kommer med massiva påståenden om ditt och datt och dessutom har fel emellanåt. Då finns det inte mycket till övers.

Nu skall jag kapa lister, i mitt eget hus.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Som ett tillägg till jag skrev
I alla sammanhang med föreningar och som det skrivs här. Är intresset tämligen svalt med att gå på årsmöten. Av kanske 100 medlemmar så kommer är det kanske 10 st plus styrelsen kommer. Och det är lika överallt och då går det inte att förändra en styrelse. Utan det blir som valberedningen föreslår och ingen är emot, eftersom dom inte vill bli invalda. Numera har alla så mycket att göra så tiden vill liksom inte räcka till anser dom. Men det är inte så betungande om allt skötes på rätt sätt och ordning på papperen.
 
B
P Pin skrev:
Nej för guds skull inte eget hus!

Rangordningen är:

1 hyresrätt- som ett hotell, bara att ringa vaktmästaren

2 brf - korruption och svågerpolitik utan bestraffning

3 eget hus - du måste göra allt själv och dessutom bestraffa dig själv
Min rankning: 1. Eget hus , 2. Hyresrätt och 3.alternativ et finns inte ens på kartan. Bostadsrätt är sämsta som finns, det är inte ens eget hem, även om man slösat bort massa pengar på dem , dvs. på Hsb Brf skurkföreningar som skuldsätter, lurar , trakasserar och mobbar dig på köpet.
 
Fairlane
B Alivara skrev:
Bättre att bli av med korrupta Brf och bo tryggare och med bättre tjänster i en hyreslägenhet. Man äger ändå inte ngn egen bostad i det här landet- allt vad man köper tillhör staten eller sådana här sjuka skurkar på Hsb och Brf styrelsen. Kommunala anställda sköter sig mycket bättre än korrupta HSB och Brf föreningar. Som tur att jag inte sagt upp min hyresrätt än, så har ett hem att bo i lugn och ro utan trakasserier och med alla tjänsterna utförda på ett normalt sätt. Det är ett galenskap att köpa sig en bostadsrätt och sen bli beroende av brottsliga och korrupta Hsb BRF styrelsens galningar som får bete sig hur som helst mot människor utan bestraffning. Nästa boende blir nog hyresrätt eller hus, aldrig mer Brf Hsb härvans bostadsrätt.
Det är nog här du virrar bort dig rejält. Du verkar jämföra en hyresrätt med en bostadsrätt och tro att styrelsen är en grupp personer som fungerar som vaktmästare etc.

Det skulle inte förvåna mig om det finns en expedition med några anställda och så tror du att det är styrelsen.

Precis som jag misstänkte, du vet inte vad en BRF är och vet inte vad du köpt.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 9 till
  • Laddar…
Jag har lite känningar hos länsman och ekobrottsmyndigheten och därför är detta inte allmänt känt ännu det jag ska skriva om. Citera gärna just bara mig på detta och skriv ditt svar så tydligt du redan gjort.

Det har kommit fram nya gång och brott under post-covid med just Brf som mål. Det började med en facebook grupp för hårdrockare som går på Sweden Rock (hedningsfestivalen) och som dessutom dyrkar Satan. Vi alla vet att Rockmusiken har fördärvat många personer.
Dessa har infiltrerat HSB genom att hota till sig anställningar i chefspositioner och således tagit över flera styrelser.
Målet med dessa har varit att få folk att vantrivas i sina hem så att de säljer bostaden. De betalar också vissa boenden för att vara tysta om detta.
De är i maskopi med mäklaren så lite inte på den säger utan du måste gå till polisen direkt, men ifall de inte tror på dig så är de med på det. Då måste du kontakta kungen som bestämmer över polisen. Han hjälper dig.

Telia skulle jag inte lite alls på med mitt internet, de har ju fullkomligt övervakat oss överallt med 5g master i Sverige.


Kan vara hörsägen alltihopa men hörde det från Bergatrollet så jag tror på det
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 9 till
  • Laddar…
B
Fairlane Fairlane skrev:
Det är nog här du virrar bort dig rejält. Du verkar jämföra en hyresrätt med en bostadsrätt och tro att styrelsen är en grupp personer som fungerar som vaktmästare etc.

Det skulle inte förvåna mig om det finns en expedition med några anställda och så tror du att det är styrelsen.

Precis som jag misstänkte, du vet inte vad en BRF är och vet inte vad du köpt.
Jag talar om tjänster , till ex., möjlighet till p-plats. Du förstår int ens vad mitt inlägg handlar om. Vad tror du att mitt inlägg handlar om? Mycket bättre tjänster i kommunala hyresrätt: man behöver inte kontakta olika korrupta psykfall som sitter pruttar - enda som de på Hsb Brf styrelse gör som struntar i Brf medlemmar men tar det betalt och sitter där endast för att kunna utföra alla de Hsb brf tjänsterna till sig själv, så som till ex, att ta för sig Brfs p-platser utan problem och i förtur. Till alla övriga Brf medlemmar är däremot allt ett problem, oavsett vad det än gäller: att få p-plats någon återbetalning och allt annat . Dessutom vi brf köpare får ta på oss stora och potentiellt hotande Brf skulder som idioter , vilken man inte får på sig om man bor i en hyresrätt. Du verkar inte förstå att du äger inte bostadsrätt i Sverige och dessutom du inte ens får några tjänster på ett normalt sätt från sådana här korrupta Brf hsb . Inte ens kommunala anställda på kommunala bostadsbolag håller på med sådär psykotiskt som de där självutnämnda Brf Hsb korrupta psykopater i styrelsen.
 
Redigerat:
B Alivara skrev:
Vad tror du att mitt inlägg handlar om?
Jag är inte säker på att någon riktigt förstår det.
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 17 till
  • Laddar…
Fairlane
B Alivara skrev:
Jag talar om tjänster ,möjlighet till p-plats. Du förstår ingenting vad mitt inlägg handlar om. Vad tror du att mitt inlägg handlar om?
Ingen förstår vad du menar och du vägrar att förklara. Om ingen förstår vad du menar kanske du bör fundera på om det beror på att alla är idioter eller om det beror på att du förklarar dåligt.
 
  • Gilla
vcx och 8 till
  • Laddar…
Fairlane
B Alivara skrev:
Mycket bättre tjänster i kommunala hyresrätt:
Ja, men du betalar för det i form av hyra. Du har anställd personal som får lön för att göra jobbet.
B Alivara skrev:
man behöver inte kontakta olika korrupta psykfall som sitter pruttar ena de gör på Brf styrelse och struntar i människor, men tar det betalt och sitter där för att kunna utföra alla de tjlnsterna till sig själv,
Det visar på att du inte har en aning om vad en styrelse är ens. Styrelsen arbetar oftast oavlönad eller får en låg ersättning, några tusenlappar om året för att sitta på kvällar och helger och arbeta med förvaltning av huset.
B Alivara skrev:
så som till ex, ta för sig p-plats utan problem. Till alla övriga det ärdäremot ett problem och dessutom vi får stora potentiellt hotande Brf skulder vilken man inte får på sig om man bor i en hyresrätt.
Dina skulder eller föreningens?
Som sagt jag är helt övertygad om att du tror att en bostadsrättsförening är något annat än det faktiskt är.
B Alivara skrev:
Du verkar inte förstå att du äger inte bostadsrätt och dessutom du inte ens får några tjänster på ett normalt sätt.
Jag vet precis vad jag får om jag köper en bostadsrätt och nej det är inga tjänster. I mitt fall var det så att jag blev invald i styrelsen och det fanns boende som trodde att jag som ordförande var en sorts vaktmästare.
B Alivara skrev:
Inte ens kommunala anställda håller på med sådär psykotiskt som de därsjälvutnämnda Brf Hst korrupta psykopater till styrelsen.
Varför blanda in anställda? Är det för att du tror att styrelsen är anställda?
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
R
Sitter han o jävlas bara?
 
Fairlane
R Rejäl skrev:
Sitter han o jävlas bara?
Det tror jag inte. Jag tror att han är så totalt okunnig så han tänker att styrelsen är vaktmästare där för att serva eftersom han betalar "hyra".
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
B Alivara skrev:
men Hsb Brf styrelsen består av 99 proc inhemska invånare, från lilla staden.
Ni har alltså en styrelse på 100 personer, varav en är invandrare?

Eller består den av färre, men en av ledamöterna har bara delvis invandrat? Vilken del av personen, i så fall?
 
  • Haha
  • Gilla
Klass0n och 6 till
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Jag är inte säker på att någon riktigt förstår det.
Dags o introducera Karo?
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jag har träffat personer IRL som snurrar in sig i resonemang på precis samma sätt som Alivara, både svenskar och utlänningar.

Till Alivara. Ta en kopp te och fundera på det olika personer här i tråden har beskrivit för dig. Rätt som det är kommer du komma på hur allt fungerar och vad de försöker förklara för dig.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.