Om du beter dig på samma sätt mot folk härinne som försöker hjälpa dig, som mot styrelsen i din brf. Så förstår jag att du upplever att dom inte levererar det som du tycker dom skall göra.

Vill du ha hjälp av oss så svarar du också på följdfrågorna som ställs. Dom ställs för att det är nödvändigt att förstå vad du egentligen är ute efter.
 
  • Gilla
il_duce och 15 till
  • Laddar…
P
Lycka till.
Om du har samma attityd mot styrelsen som här på forumet så kan jag förstå att de inte blir så hjälpsamma.
 
  • Gilla
Anna_H och 10 till
  • Laddar…
Ja herregud
 
  • Haha
TommyC
  • Laddar…
B Alivara skrev:
Vad kan man göra utom att sälja bostadsrätt och flytta hemifrån?
Se till att bli invald i styrelsen.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
B
useless useless skrev:
Se till att bli invald i styrelsen.
Tänkte på det naturligtvis, men Styrelse väljas inte av Brf medlemmar utan av Hsb anställda. Jag känner inte mina grannar än. Alla lider nog ensamma i tysthet. Och sen planerar sälja bostadsrätten så snabbt det går. Prcis så som jag gör, efter ha köpt nu för 2 månander sen och sen stött på psykiskt störda korrupta folket/ brottslingar och satanister inom denna HSB och Brf styrelsen som sitter där och förstör människornas hem, hälsa och liv. Korruption är ett stor problem inom olika slags föreningar, myndigheter och samhället, därför brottslighet ökar alltmer. Polisen borde ta tag i korruption, den dag kommer nog, eftersom att det går inte att leva pga alla de korrupta brottslingar överallt, inte ens gå att köpa bostadsrätt och leva normalt i lugn och ro längre.
 
Redigerat:
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
B Alivara skrev:
Tänkte på det naturligtvis, men Styrelse väljas inte av Brf medlemmar utan av Hsb anställda. Jag känner inte mina grannar än. Alla lider nog ensamma i tysthet. Och sen planerar sälja bostadsrätten så snabbt det går. Prcis så som jag gör, efter ha köpt nu för 2 månander sen och sen stött på psykiskt störda korrupta folket/ brottslingar poch satanister inom denna HSB och Brf styrelsen som sitter där och förstör människornas hem, hälsa och liv.
Helt fel. Styrelsen väljs av medlemmarna på stämman.
 
  • Gilla
Anna_H och 7 till
  • Laddar…
B Alivara skrev:
Tänkte på det naturligtvis, men Styrelse väljas inte av Brf medlemmar utan av Hsb anställda. Jag känner inte mina grannar än. Alla lider nog ensamma i tysthet. Och sen planerar sälja bostadsrätten så snabbt det går. Prcis så som jag gör, efter ha köpt nu för 2 månander sen och sen stött på psykiskt störda korrupta folket/ brottslingar poch satanister inom denna HSB och Brf styrelsen som sitter där och förstör människornas hem, hälsa och liv.
Det låter oerhört märkligt. Är du helt säker på att styrelsen väljs av HSB-anställda och vad baserar du i så fall det på?
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
B Alivara skrev:
Tänkte på det naturligtvis, men Styrelse väljas inte av Brf medlemmar utan av Hsb anställda. Jag känner inte mina grannar än. Alla lider nog ensamma i tysthet. Och sen planerar sälja bostadsrätten så snabbt det går. Prcis så som jag gör, efter ha köpt nu för 2 månander sen och sen stött på psykiskt störda korrupta folket/ brottslingar och satanister inom denna HSB och Brf styrelsen som sitter där och förstör människornas hem, hälsa och liv. Korruption är ett stor problem inom olika slags föreningar, myndigheter och samhället, därför brottslighet ökar alltmer. Polisen borde ta tag i korruption, den dag kommer nog, eftersom att det går inte att leva pga alla de korrupta brottslingar överallt, inte ens gå att köpa bostadsrätt och leva normalt i lugn och ro längre.
Det känns som att du är helt fel på det på många sätt… och det är ganska allvarliga anklagelser du kommer med.

Hej svejs!
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
B Alivara skrev:
nej, inte alltid
Vad heter BRF?
 
B Alivara skrev:
nej, inte alltid
Jo, alltid.
 
B
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad heter BRF?
Eller kanske du har rätt, men det finns ingen människa i denna Brf Styrelse som bor i mitt hus, därför jag vet inte vad är det för folket och hur de har blivit min Brf styrelse. Det verkar styrelsemedlemmarna att från ngn annan Brf, som är huset bredvid och tillhör till samma HSB Mälardalarna. Jag kan inte säga vad Brf heter, då alla ska veta vad heter denna usel Hsb Brf styrelse, och det blir svårt att sälja bostadsrätt. Jag tror att min brf styrelse har valts av Hsb, då de alla är kompisar, från samma område, från gamla tiden. De verkar vara korrupta främlingsfientliga skitstövlar som förpestar liv till människor utan bestraffning. Mig som ensam nyinflyttad kvinna försvarar liksom ingen.
 
B Alivara skrev:
Eller kanske du har rätt, men det finns ingen människa i denna Brf Styrelse som bor i mitt hus, därför jag vet inte vad är det för folket och hur de har blivit min Brf styrelse. Det verkar styrelsemedlemmarna att från ngn annan Brf, som är huset bredvid och tillhör till samma HSB Mälardalarna. Jag kan inte säga vad Brf heter, då alla ska veta vad heter denna usel Hsb Brf styrelse, och det blir svårt att sälja bostadsrätt. Jag tror att min brf styrelse har valts av Hsb, då de alla är kompisar, från samma område, från gamla tiden. De korrupta främlingsfientliga skitstövlar som förpestar liv till männsikor utan bestraffning.
Jag tror inte du avskräcker någon från att köpa med de argument du för.
Så för allas skull är det kanske bäst så.

En stuga ute i skogen föreslås. Då är du inte beroende av någon.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Är det första gången du bor i bostadsrätt?
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
O
B Alivara skrev:
Hur länge är det rimligt att få registreras i p-plats kö eller få 1 p-plats på Brf i en liten stad på 25000 invånare?
Det var en tråd häromdagen där en AI generade en massa inlägg som var rätt obegripliga, inte svarade på följdfrågor osv, alltså ungefär som dina inlägg.
Jag chansar på att det är språkförbistring i det här fallet.

Frågan om parkeringsplats är helt omöjlig att svara på. Föreningen har ett antal platser och en kö. När någon i föreningen flyttar så blir en plats ledig och den som står först i kön får platsen.

Så, om ni har många parkeringar, kort kö och hög omsättning på lägenheter behöver du nog inte vänta så länge. Det finns liksom ingen rimlig tid här, finns det inga lediga platser så får du vackert vänta.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
B
R Robert-san01 skrev:
Jo, alltid.
Varför finns det inte några av mina grannar i denna Hsb Brf styrelse i så fall? Alla inom styrelsen tillhör till andra 2 Brf , - några hus bredvid. Därför trodde jag att Hsb har valt denna styrelse. Alla Brf och Hsb personer sitter i ett hus som tillhör en annan Brf . Vad är det som pågår, enligt dig? Så vet inte du, hur man kan stoppa mobbning som personerna håller på med?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.