Status
Tråden går ej att kommentera.
Roboten klipper gräset hemma och det åskar som f*n.. Ingen åska på prognosen i morse. Jaja, vi får väl se om han lever när jag kommer hem..
 
Samma hos oss; det åskar o regnar iaf. Har ingen robot för närvarande ;)
Bor i Kristianstad
 
Så nu har jag kollat till den. Den har inte gått alls sen igårkväll och när jag öppnar luckan står det : Knivmotorrelä, fel.

Vadå att man blir nojjig?

Startade om honom och sen stack han ut och klippte som inte hade hänt. Skönt.
 
Min säger:
Fel
Hindergivare
Stäng klipparluckan

Vad betyder detta? Den står nu stilla sedan ett par dagar.

//Thompa
 
Det har jag med haft några gånger. Då brukar jag ge den ett kok stryk så den skärper dig. Buffla på den från alla håll.

Dvs: en av sensorerna har hängt sig. Tryck på skalet från alla håll ( framifrån, bakifrån, sidorna). Då brukar mitt släppa. Gör det inte det så är den kanske sönder.
 
Tack, ska testa imorgon, vill inte väcka grannarna ;)
 
ThompaL skrev:
Min säger:
Fel
Hindergivare
Stäng klipparluckan

Vad betyder detta? Den står nu stilla sedan ett par dagar.

//Thompa
Det räcker med att lyfta den i framkant. Funkar inte det kan du lägga den uppochner. Skulle inte rekomendera att du slår på den.
 
Hade problem, efter att jag bytt kort i laddatationen, med att den gick ca 20 cm åt vänster när den skulle docka och på så sätt missade laddstationen.

Detta är nu löst. Vad ska jag säga? Ibland har man otur när man tänker.
Begränsningsslingan under stationen ska ju ligga i en skåra. Den kan ligga på två sätt. Och jag hade ju självklart lagt den in mot klippytan då den igentligen ska ligga från.

Men men. Man lär sig så länge man lever. :)
 
Fick svar från Miimo Supporten:

"Det verkar som att den kört på något och fastnat där mer än 9 sekunder så att felkoden löst ut

Öppna luckan, håll i displayen och tryck in hela kåpan tills PIN koden skall slås in."

Problem solved!

Ps. Tryckte ett par ggr utan resultat, tryckte sedan lite hårdare vilket gjorde susen!
 
  • mime-attachment.gif
Redigerat:
Hej
Är det någon som vet hur man får fram vilken version av mjukvara som mimon har?
//Chappe
 
Skulle en presumtiv Miimo-köpare kunna få en recension efter en säsongs användande?

Tack på förhand! :)
 
Min har fungerat precis som det ska. Visst har det varit några märkliga felmeddelande, men jag tror att jag själv orsakat varenda ett.
Det tråkiga har varit att topparna på gräset blivit fransiga, men superb support från Honda att skicka ut omgångar med nya knivblad. Visst lite testpilot, men hur många saker är 100% felfria första säsongen?

I övrigt har han kört fast vilket har varit mitt fel mtp slingförläggningen. Han har kört fast pga ungarna (och gäster) inte plockat undan på gräsmattan och ja, han har klippt av en elsladd som jag glömde på gräsmattan när jag tände grillen.

Han har inte heller lyckats jaga bort den förbaskade pingborren så nu ser gräsmattan ut som skit när fåglarna vänder upp och ner på den, men snart ska Bobbot in på vinterförvaring, städning och underhåll för att vara fit for fight till våren. Diskuterade med frun tidigare idag hur hutlöst mkt pengar det är för en klippare, men att jag inte ångrar mig en sekund att jag köpte den. Jag har sluppit klippa gräset! :)
 
MattisH: Tack för rapporten! Läste i en annan tråd att du laborerade med ett garage. Hur gick det? Fick d u till det?
 
Jag har kört min Miimo hela sommaren och skulle inte säga att mina erfarenheter är särskilt bra...

Det började ju som de flesta känner till med "fransiga" grästoppar. Efter diverse knivbyten kan väl det problemet anses vara löst.

Ett större bekymmer jag haft är att klipparen stannat på olika ställen av gräsmattan utan att registrera någon felkod. Till att börja med hände det någon gång då och då, sedan kom stoppen tätare. Till slut gick klipparen bara några meter innan den stannade. Jag kontaktade Miimo supporten och problemen skulle avhjälpas med ny programvara.

-In på service. Givarna till luckan över displayen justerades samt ny programvara installerades.
Klipparen gick några dagar och började sedan stanna igen.

-In på service. Givarna till luckan justerades.
Klipparen gick några dagar och började sedan stanna igen.

-In på service igen och där står den nu. Nu ska tydligen luckan bytas ut mot en ny förstärkt modell?

Någon som känner igen problemen? Vad mer för uppdateringar finns det som man bör göra innan garantin går ut??


PS "Undraren": Om du vill köpa en Miimo så vet jag en begagnad till salu...
 
Jag kan bara konstatera att vi är otroligt nöjda med våra robot.Visst har det varit några insidenter typ fasnat under staketet,stannat utan anledning men det försvann med nya mjukvaran.Och en annan sak vi har varit imponerade av är att han går så tyst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.