Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vilken typ skulle du välja om du köpte ett beg hus?
Hade aldrig valt bort ett hus pga. Det ena eller andra. Det viktiga är att det är rätt utfört. Då håller båda lika bra.
 
  • Gilla
Ciella
  • Laddar…
D Danne213 skrev:
Hade aldrig valt bort ett hus pga. Det ena eller andra. Det viktiga är att det är rätt utfört. Då håller båda lika bra.
Haha, du låter som en politiker.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Haha, du låter som en politiker.
Eller en som hållt på med bygg i lite över 20 år men kanske sak samma för dig.
 
  • Gilla
Ciella
  • Laddar…
R
D Danne213 skrev:
Hade aldrig valt bort ett hus pga. Det ena eller andra. Det viktiga är att det är rätt utfört. Då håller båda lika bra.
Är du en säljare av hus med den enklare modellen av underlagstak?
 
Nej
 
R
D Danne213 skrev:
Nej
Hur kan man då få ett enklare slags underlagstak bli lika hållbart som ett med råspont och underlagstäckning?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Hur kan man då få ett enklare slags underlagstak bli lika hållbart som ett med råspont och underlagstäckning?
Man bygger taket rätt? Vad fiskar du efter? Båda alternativen duger fint.
 
Jag hade personligen inte backat på huset pga bara det. Men det är ju ett minus. Hade haft ordentlig koll på det och bytt till råspont och duk när det blev dags för takbyte. Gillar råspont på taket, känns rejält. Bara så jag byggt under mina 20 år i branschen och inget jag varken ångrar eller tänker ändra på..
 
R
D Danne213 skrev:
Man bygger taket rätt? Vad fiskar du efter? Båda alternativen duger fint.
Du svara inte på min fråga så jag ställer den igen…
Hur kan man då få ett enklare slags underlagstak bli lika hållbart som ett med råspont och underlagstäckning?
Jag bara undrar hur det tekniskt går?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du svara inte på min fråga så jag ställer den igen…
Hur kan man då få ett enklare slags underlagstak bli lika hållbart som ett med råspont och underlagstäckning?
Jag bara undrar hur det tekniskt går?
Svarar inte på din fråga för det finns inget att svara på. Jag har aldrig sagt att det ena är bättre än det andra. Utan det jag skrev var att om man gör rätt så fungerar båda taktyperna. Vill du fortsätta den här diskussionen kan jag, för din skull regga mig på familjeliv. Så kan vi fortsätta där.

Till Ts. Upp o kika på taket (om möjligt pga vintern) eller om det finns bilder på yttertaket så kan nog forumet hjälpa dig. God jul
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du svara inte på min fråga så jag ställer den igen…
Hur kan man då få ett enklare slags underlagstak bli lika hållbart som ett med råspont och underlagstäckning?
Jag bara undrar hur det tekniskt går?
Nej, det är inte lika hållbart. Det är en enklare lösning som alla vet är mindre säker än den klassiska med råspont och takpapp.
 
  • Gilla
  • Älska
MagHam och 1 till
  • Laddar…
R
D Danne213 skrev:
Då håller båda lika bra.
Jag vill fortsatt ha belägg om din utfästelse?för den känns vilseledande för TS…
Eller pratar du i mössan?
 
  • Gilla
MagHam och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Haha, du låter som en politiker.
Enda skillnaden är han har rätt
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej, det är inte lika hållbart. Det är en enklare lösning som alla vet är mindre säker än den klassiska med råspont och takpapp.
Du vet att råspont och underlagspapp är ett ganska nytt påfynd i sammanhanget? Så särskilt klassiskt vete fan.
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Du vet att råspont och underlagspapp är ett ganska nytt påfynd i sammanhanget? Så särskilt klassiskt vete fan.
Masonit och liknande är nyare…
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.