D
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Då passar du in bland de andra 0(8):surprised:rna
Jajjemen! Tack
 
(Kollar på SHL nu där huvudstaden ligger under med 4-0 )
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
D
SHL vad är det?
 
D Derbyboy skrev:
Du kan vara lugn! Jag har köpt det som behövs för att driftsätta en central. Jag har dock inte köpt allt som kommer behövas i centralen när allt är klart för inflyttning.

Till skillnad från dig @Violina så är det några i den här tråden som har hjälpt till. Du är mest en källa till irritation men det förstår du säkert om du tänker efter. Du kan ju alltid gå igenom tråden och kika på vad du bidragit med.
Har följt hela tråden och min uppfattning är att Violina har full koll på vad som gäller vid montering av centraler och driftsättning av dessa
Skulle gissa på att hon (tror att det är en kvinna pga nicket) har full koll på vad som gäller.
Vet däremot inget om den praktiska erfarenheten, men det har ingen betydelse i det här fallet
Skulle gissa på att hon jobbar som projektledare på ett företag inom elbranschen;)
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
D
Letar du en date?
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
2 saker som är viktiga här i världen ... shl och det jag tjata om tidigare när jag fick mothugg ~ nödvändig kännedom
 
D
....och bira va om vi ska va ärliga ;)
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Letar du en date?
Om det var till mig så är jag inte lagd åt det hållet
Och även om jag var det hade du inte varit min typ
Så du får fråga någon annan
Är dessutom lyckligt gift :cool::rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Violina och 2 till
  • Laddar…
D
Haha! Bra där
 
D
De e högt i tak ikväll, de gillar jag.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Helt rätt
Man driftar en anläggning när den är färdig
Då utfärdas ett provningsprotokoll för godkännande
Annars får man ju ge godkännande på det man installerat och sen komplettera med nytt protokoll för efterföljande arbete

1 ställe jag var på så hade polska elektriker ingen HB så dom satt en 3-fas 63 längst upp till vänster .. klart
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Du kan vara lugn! Jag har köpt det som behövs för att driftsätta en central. Jag har dock inte köpt allt som kommer behövas i centralen när allt är klart för inflyttning.

Till skillnad från dig @Violina så är det några i den här tråden som har hjälpt till. Du är mest en källa till irritation men det förstår du säkert om du tänker efter. Du kan ju alltid gå igenom tråden och kika på vad du bidragit med.
Hade du gett all nödvändig information från början hade jag absolut kunnat vara behjälplig, men med tanke på den knapphändiga (och i vissa fall rent felaktiga) informationen du gav så vågade jag helt enkelt inte ge några konkreta råd.

JAG vill på inget sätt kunna hållas (eller känna mig) ansvarig i det läget något går käpprätt åt helvete..

Det faktum att du inte bara frågar elektrikern (om han bor så j*vla nära och han nu dessutom planeras komma 3-4 gånger) säger mig bara en sak, du ska koppla själv och JAG vill inte beblanda mig i något där jag känner att risken för allvarliga fel är överhängande.

Tack och hej
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 2 till
  • Laddar…
D
Tack och hej!

phuuuu ÄNTLIGEN
 
D
Tänk va många inlägg för någon som inte vill beblanda sig.

Jag kanske också ska börja gå in i trådar och skriva massor av inlägg och sen säga nej men va fan, detta vill jag inte beblanda mig med.
 
  • Gilla
  • Haha
Mekplatsen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.