Detta var ett bra sätt att spendera 45 min på. Härligt när folk bumpar gamla trådar (som jag gör nu ;))
 
TS är ju fortfarande aktiv på BH så något bör han ju kunna säga.
 
Twin Peaks syndromet: Man fick aldrig svaret. :thumbdown:

Forum ägarna borde lägga till ett villkor i reglerna: förbjud medlemmar som inte avslutar sina trådar från att öppna nya ämnen.
 
  • Gilla
dicliff och 8 till
  • Laddar…
fusion skrev:
Forum ägarna borde lägga till ett villkor i reglerna: förbjud medlemmar som inte avslutar sina trådar från att öppna nya ämnen.
Så om man har en fråga angående el, en fråga angående värme och en fråga angående VVS, så får man inte ställa alla tre frågorna samtidigt (i sina egna grupper), utan man får ställa ena frågan först och vänta på svar innan man får fråga nästa fråga? Men alla dessa tre frågor (och flera till) kan ingå vid renovering av kök/bad/tvättstuga/pannrum/m.fl.
 
  • Gilla
A-Man_08
  • Laddar…
Ni båda har en poäng i olika saker.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Vad brukar man säga?
Som fan läser bibeln :)
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Får en känsla av att TS bor i skogen och har stort trassligt hår och svans...
 
H
Tänk om det varit det omvända, din släkt som ägt huset i genrrationer. Nu vet jag inte om det du hittat är
en sak som har ett affikationsvärde eller inte eller om det bara handlar om pengar. Skulle du må bra av att användas någon annan sparade tillgångar i form av något föremål som jag antar du kommer att sälja. Någon som kanske har stoppat undan något för kommande tider och generationer. Eller är det stöldgods som är inmurat i väggen?
 
Såg på Antikrundan häromdagen. Då var det ett barn som hittat några mjukisdjur i väggen, kan detta vara det mystiska föremålet...
 
Nu har vi väntat tillräckligt länge.

VAD VAR DET?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Stefan Bengtsson skrev:
Nu har vi väntat tillräckligt länge.

VAD VAR DET?
Ja TS är ju fortfarande aktiv i forumet så det skulle vara trevligt med en återkoppling. Även om det visade sig vara en höna av en fjäder, eller vad det nu heter...
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Helt otroligt att denna tråd fortfarande lever =) Har helt missat det och hade glömt den. Använder knappt byggahus mer sen de tog bort Tapatalk stödet. Deras egen app är avskräde!

Efter att pratat genom det med min advokat kom vi fram till att göra upp med föregående ägare till gården. Så vi delade 50/50 på fyndet.Föregående ägare till gården var en adelsfamilj som byggt första delarna av gården under mitten av 1700 talet och sen renoverades det 1879 och vid båda tillfällena(troligen) murades det in lådor med innehåll i grunden och sen glömdes det förmodligen bort men när vi skulle gräva för kulvert hamnade jag i båda lådorna. Kanske finns det mer? Vem vet. =)
 
Varför kan vi inte få veta vad lådorna innehöll?
 
Redigerat:
harry73
Så ts menar att tidigare ägare gömmer en trälåda med bl a tidning från 1909 vid en renovering 1879?
Kan det vara familjen Trolle? ;)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.