Jag råkade ut för precis samma sak idag. Tack vare att alla ni missbrukare har toksurfat på min sida så har de stängt den i 24 timmar. Dags att byta webbhotell...

lindis skrev:
Hejsan!

Jag har nu fått två mail från Tripod om att det varit ökad trafik till min hemsida de senaste veckorna. Så här skriver de:

Ämne: Missbruk av tjänster

"Hej hej,
 
General Failure skrev:
Jag råkade ut för precis samma sak idag. Tack vare att alla ni missbrukare har toksurfat på min sida så har de stängt den i 24 timmar. Dags att byta webbhotell...
Kan någon vänlig själ förklara för mig, som inte har någon hemsida och ingenting kan om dylika heller, är det inte meningen att folk ska läsa och besöka hemsidor som privatpersoner gör och är det inte därför som bla. Tripod har all den där reklamen som snurrar på hela tiden, för att besökare ska se reklamen alltså??
Eller är jag helt ute och cyklar ???
/Christina.
 
Självklart måste det ju klassas som missbruk när folk kikar på websidan! ::)
Måste sitta bankfolk bakom den policyn. Säkert samma snubbe som klassar uttag från bankomater som missbruk.
 
Ett ställe med mindre mer behändig reklam är Passagen... Jag har haft min hemsida där i säkert 5 år nu... Har sällan haft problem... Förutom när själva passagen's server legat nere...
Aldrig några problem för att man haft "för många" besökare på sidan....

Lycka till med alla hemsidor....
 
Kan rekommendera ett bra webbhotell som jag använder mig av som ni finner på www.b-one.net för ynka 15 kr i månaden får du hela 125mb att lagra på hos dom. Jag har använt mig av deras tjänster ett längre tag nu och jag tycker det fungerar kanon bra. För endast 327,75 Skr kan du välja en egen adress till sidan som www.xxx.de inte fel du kan sedan skapa egna mail adresser med dit namn@sidansnam.

Jag kan varmt rekommendera den här leverantören för du slipper också reklamen som Passagen och Spray har för att finansiera sina sidor med.

Kan meddela att vi hade på våran sida för några dagar sedan ca 220 besökande på en dag och månads resultatet låg på över 1000 personer. När jag först gjorde min sida så hade jag den på Spray men på grund av långsam uppkoppling mot FTP och sidan i allmänhet så beslöt jag att flytta den till b-one.net som den nu finns på.
 
Eh? Vilken sida...? :)
 
Ja sidan handlar inte om hus ännu utan lite om oss själva. :)
Ni får hålla er ett tag till innan det kommer att bli lite uppdatering av sidan och när vi så börjar med byggnationen på riktigt så kommer vi att lägga in adressen till sidan under våran profil.  ;)
Men som läget är i dag så väljer jag att inte göra reklam för sidan här, den är mest för släkt och vänner och en hel hög med vänner som kollar på den i dagsläget.  :D
Jag lovar att när vi kommer till Sverige igen i vår och vi skall försöka komma tillskot med vårt bygge då kommer jag ge er den efter längtade adressen.  ;D
Men en kompis till mig kör sit företag på det här Webbhotellet

Till Lindis & General Failure vart har era sidor tagit vägen så att man kan följa era projekt? ???
Är det Tripod som har ställt till det för er? Om så är fallet så skulle man ju börja att varna för deras sätt att hantera er på. Dom lever ju av reklamen och på det här sättet får dom ju inte så bra publicitet.
 
När jag skulle lägga ut foton så missade jag att man måste kryssa i att alla ska kunna se fotona.
 
FRIDOLF:

Jag kan tyvärr inte se några kort på din sida.... ???
 
Nu då???
 
Kul att se era foton, Fridolf!
:surprised:


Vi ska också bygga Ä-hus. Vilken modell är det ni har? :D
 
Vi bygger ett spegelvänt Tyr, utan några större ändringar av planlösningen.
Vi räknar med att kunna flytta in i slutet av februari.
 
Hej!

Jo, det har ju varit rätt kallt dessa dagar. Enligt snickarna på plats är detta bara bra, för då är det noll luftfuktighet vilket tydligen är bra när man sätter ihop huset.
Det hade ju kommit endel snö, så kvällen innan huset skulle monteras fick vi åka dit och skotta bort all snö från grunden, och slita bort mattorna som dom lagt dit som skydd. Det var svettigt värre, för dom hade frusit till is, men efter några timmars slit var det klart. (Det är husägarens ansvar att göra sånt vilket faktiskt förvånade oss lite.)

Vi var och kollade lite i huset tidigare ikväll, och måste säga att det känns super! Vi har inte valt det extra sovrummet, så vi har ett JÄTTEstort kombinerat kök/vardagsrum. Så småningom kanske vi också väljer att göra ett sovrum till, men med ett barn (som vi har), känns det onödigt. (Råkar det bli tvillingar nästa gång så kanske.... :D

Vi kommer att plocka bort garderoben i hallen, och sätta in den i ena sovrummet istället. Vi tyckte den kändes lite i vägen i hallen.

Kommer att lägga ut fler bilder efter hand....

MVH Frida
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.