Vi ska försöka sälja vårt boende och har kontaktat ett par mäklare. Men hur dyrt är det inte att annonsera på Hemnet? Det är ju sjuka priser! Finns det vettiga, bra - och billigare - alternativ? Har själv inte varit ute och sökt bostad på några år så jag har inte hängt med alls. Hur gör ni andra? Biter i det sura äpplet?
 
Booli.se är ett alternativ.

Men du måste tydligen lägga in din annons på en annan sajt för att den ska synas på Booli. Eller om mäklaren kan lägga in den direkt.
 
  • Gilla
tomas.egnerfors
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Booli.se är ett alternativ.

Men du måste tydligen lägga in din annons på en annan sajt för att den ska synas på Booli. Eller om mäklaren kan lägga in den direkt.
Tack! Råkar du känna till någon sådan ”annan sajt”?
 
O
S Skåne_Hanna skrev:
Vi ska försöka sälja vårt boende och har kontaktat ett par mäklare. Men hur dyrt är det inte att annonsera på Hemnet? Det är ju sjuka priser! Finns det vettiga, bra - och billigare - alternativ? Har själv inte varit ute och sökt bostad på några år så jag har inte hängt med alls. Hur gör ni andra? Biter i det sura äpplet?
Blunda, betala, dra av det på deklarationen, gå vidare!

På gott och ont är ju Hemnet fortfarande giganten gällande bostäder och många hittar sina bostäder där.
 
  • Gilla
Norskenbygger och 13 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Fairlane
Booli har väl flest objekt, vilket många uppskattar.
Hemnet har flest besökare, vilket jag skulle prioritera som säljare, men man är olika.
Sen finns Blocket etc också.

Jag håller lite koll på några försäljningar nu då det är grannar, vänner etc. Det är trögt fortfarande, så jag skulle verkligen vilja exponera min bostad så mycket som det går. Ett extra bud så är avgiften till Hemnet betald.
 
  • Gilla
Robin Lindberg och 6 till
  • Laddar…
Dyrt men prisvärt. Letar endast själv på hemnet i princip. När jag har sålt har jag annonserat på hemnet.

De har iprincip monopol så avgiften är befogad.
 
  • Gilla
saltis99
  • Laddar…
Erfarenheten grannen hade i somras.

Booli - 0 visningar.
Hemnet - Sålt på första visningen av 2.
 
  • Gilla
pabbie och 3 till
  • Laddar…
Vi använde hemnet, enbart för att få så mycket visningar online som möjligt och få in folk på IRL visningar. Dyrt men väl värt kostnaden. (Vi stylade även lägenheten, så tolka det hur ni vill)
 
R
Som läget är nu på bostadsmarknaden att det är trögt att sälja så skulle jag aldrig överväga att avstå hemmet då dom har störst exponering och i stort sett alla använder den sidan som söker bostad..
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle bita i det sura äpplet. Det är på Hemnet marknaden finns. Jag kikade uteslutande på Hemnet när vi letade. Booli är väl det enda vettiga alternativet men då får man ha med att man tappar många potentiella köpare som inte kollar där.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Det är en sjuk prishöjning som har skett. När vi sålde vårt hus 2017 såg jag att priset var 600 kr för att annonsera på Hemnet....
 
Jag sålde min lgh i slutet på förra året/början på detta.

December körde vi endast Booli och Bjurfors site.
De enda vi hade på visning då var från mäklarens register.

Från januari körde vi även hemmet då blev det en ”ny marknad” och folk utanför registret.

Så med det sagt så anser jag att ni bör bita i det sura äpplet och köra Hemnet.

Jag själv letade både på Hemnet och Booli när jag köpte hus, och föredrar personligen Booli. Men det verkar inte vara den generella uppfattningen.
 
Hade det funnits ett bättre alternativ hade du hört talas om det vare sig du letar bostad eller ej. Alla som letar bostad kollar Hemnet. Vissa kanske kollar andra siter också men dessa är få. Är det inte ett extremt unikt objekt du säljer, vilket kan få spridning på annat håll, skjuter du dig själv i foten genom att inte annonsera på Hemnet.
 
  • Gilla
SirMayo
  • Laddar…
Sätt kostnaden för Hemnet i relation till priset ni vill få ut för bostaden. Först då vet ni om det är dyrt eller inte. Dyrt/billig handlar om vad du får för pengarna, inte bara vad som står på prislappen.
 
  • Gilla
mike_of_sweden och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.