J jonaserik skrev:
Jepp har rostat hål i dom och endast byte är rätt, sen det med att stänga av kan gå med den nedersta som har en ventil i sig, men uppe kan det vara otätt i ventilen och spruta vatten. Ser det hela som att en med erfarenhet på rörmokeri ska ta hand om bytet. Är inte direkt något för ett ( Ursäkta ) blåbär att hålla på med. Så bit i äpplet och ta in någon som vet, att köpa nya kan du göra, kanske på samma gång byta termostatdelen med, dom har suttit några år, själva ventilen kan ha klarat sig, men termostaten har passerat bäst före datum. Och allt beror på om det går att få tag på ersättning, men den delen är inte mitt bord, utan andra får säga något om det. Det kommer säkert in någon som vet.

EDIT Anslutningspunkterna kan skilja i lite i höjd på elementen.
Tack för ditt svar och hjälp.
 
Återkom gärna för ett avslut på tråden. Vad som gjorts med pumpen och hur det blev med byte av elementen
 
  • Gilla
KokiKaki
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Återkom gärna för ett avslut på tråden. Vad som gjorts med pumpen och hur det blev med byte av elementen
Pumpen fungerar nu bra, och vad gäller element kommer jag att kontakta någon som har erfarenhet inom detta område för att byta den.
Tack alla för hjälpen.
 
Redigerat:
K KokiKaki skrev:
Pumpen fungerar nu bra, och vad gäller element kommer jag att kontakta någon som har erfarenhet inom detta område för att byta den.
Tack alla för er hjälp.
Jepp att pumpen går som den ska, var det att du fick hjälpa den igång, den kärvade lite. Nu när den är igång så kommer den nog att gå, men om du stänger av allt och pumpen stoppar, så kan det bli att den inte orkar starta. Blir då rätt varm och inte bra för lindningen i den. Tänk ett strömavbrott. Kan vara bra att köpa en ny kondensator och byta, pumpen har mycket svårt att starta utan den.
 
  • Gilla
KokiKaki
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Jepp att pumpen går som den ska, var det att du fick hjälpa den igång, den kärvade lite. Nu när den är igång så kommer den nog att gå, men om du stänger av allt och pumpen stoppar, så kan det bli att den inte orkar starta. Blir då rätt varm och inte bra för lindningen i den. Tänk ett strömavbrott. Kan vara bra att köpa en ny kondensator och byta, pumpen har mycket svårt att starta utan den.
Ja, jag kommer att köpa en ny. Tack för din feedback och ditt intresse
 
  • Två rörledningar med röda ventiler och tryckmätare mot en betongvägg, korrosion synlig. Datumstämpel i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.