Myrstacken
Appendix Appendix skrev:
Man kan ju undra hur det här slutade....
Tillslut gick allt jättebra och vi bor där nu..
Nu återstår bara att fixa till tomten som ser ut som en krigsskådeplats.
Sprängsten och trasiga växter samt lera överallt.
GetAttachmentThumbnail

Och här är en liten bild från vårat vardagsrum/kök på övervåningen.



120192665_331426101499658_1551015371682400233_o.jpg

Grannen har jag hållt mig undan och gått in när jag sett han vara på väg..
Inga polisanmälningar eller kallelser till rätten har kommit trots alla hans hot..
 
  • Gilla
pennybridge och 7 till
  • Laddar…
Myrstacken
S SueCia skrev:
fast nu är grannen till 99% körd, han får finna sig i att TS förstör hans utsikt. TS kommer för alltid vara en symbol för denna försämrade livskvalite och dessutom försämrade ekonomi om man räknar husets värde före o efter.

det spelar ingen roll om TS har lagen på sin sida, för grannen kommer han vara ett hatobjekt, rimligt eller ej avgör inte jag, men jag förstår absolut frustrationen.


A Anna.p skrev:
Den här havsutsikten är nog enda han har att titta på eftersom han inte kommer ut längre...
Där mitt nybyggda hus ligger låg tidigare en sommarstuga som jag ägde.
Där bodde jag i 8år utan kommunalt vatten och avlopp.
Jag duschade i båthamnen efter jobbet, det kostade 5kr.
Jag hade en mulltoa som var kanon.
På vintern kunde jag inte diska för mitt avlopp var frihängande under huset sen gick det ut i en stenkista i åkern,.
Så jag använde engångstallrikar osv.
Jag hade en enda tall på min tomt den var riktigt stor och frisk.
Fet som faan men mustiga grenar eftersom den inte hade något annat träd bredvid sig att slåss om solljuset med.
Denna tall plockade min granne ner eftersom den tog hans havsutsikt..
Efter dessa 8 år tyckte min långhåriga kompanjon att det var dags att hon skulle bli gravid.
Kändes som jag inte hade något val.
Hon spetsade säkert julmusten med captain morgan eller nåt..
Hursomhelst efter ett antal månader flyttade vi därifrån då det inte från hennes sida ansågs lämpligt med småbarn
i ett hem utan duschdiskmaskin osv..
Efter ett antal år då jag blev tvungen att bo i betongdjungeln i Frölunda i göteborg hade vi samlat ihop tillräckligt med kronor,
för att äntligen göra något åt den gamla sommarstugan,,

Vad jag gjort är helt enkelt att jag byggt ett större hus på samma ställe där det tidigare låg ett hus..
Dock var den gamla sommarstugan en liten stuga som var 3,5 meter hög till nocken medas mitt nya hus är 7,5
Innan såg grannen havet över mitt hus nu ser han det tyvärr inte från sitt undre plan.
Jag ville ha ett 1planshus men då tomten är en bergstomt som skiljer ca 9 meter från lägsta till högsta punkten så hade jag fått lägga minst 500K till på att spränga sönder tomten för att få plats med ett 1planshus i den storleken vi ville ha..
Och då de markarbeten vi behövde göra på tomten för att få plats med detta hus med väg samt parkering gick på 800k
så förstår ni säkert att de där 500 extra var något vi gärna la på andra saker...
 
  • Gilla
SueSue och 11 till
  • Laddar…
Grattis till ett snyggt hus med härlig utsikt!

Förutom de 500' hade det ju varit ytterligare något för grannen att klaga över med alla de sprängningarna det skulle inneburit. :)
 
  • Haha
Myrstacken
  • Laddar…
Myrstacken
Dowser4711 [/QUOTE] [QUOTE="Dowser4711 skrev:
Grattis till ett snyggt hus med härlig utsikt!

Förutom de 500' hade det ju varit ytterligare något för grannen att klaga över med alla de sprängningarna det skulle inneburit. :)
Han erbjöd faktiskt i efterhand att betala alla markarbeten bara för att ha sin havsutsikt...
Dock var detta endast snack och ingen verkstad när jag väl bad om underskrift på kontrakt
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.