prototypen skrev:
Märkligt att två värmepumpar efter varandra inte har löst vår 30 mA jordfelsbrytare som är kopplade för hela huset.
Protte
Du kanske har kopplat in den fel.. Eftersom den aldrig löser :)
 
Lite OT, men ang. Malmbergs JFB

Jag jobbar mycket åt en industrikund som tillhandahåller materiel själv = billigt = Malmbergs. Har monterat hundratals av deras JFBs och kan skriva under på att kvalitén minst sagt är sviktande. Kunden brukar ta hem ca 30 i stöten och jag kastar alltid någon som inte vill lösa ut.

(Deras huvudbrytare ska vi inte ens tala om...)
 
Rrrrr skrev:
Du kanske har kopplat in den fel.. Eftersom den aldrig löser :)
Johodå, den löser som den ska, speciellt när jag råkar korta mellan skyddsjord och nolla, dessutom är jag inne på JFB nr 2 (1:an gick någon mekanik sönder i så den "fastnade" inte i tilläge) Och det är tom proffs som installerat.

Protte
 
Apprentice skrev:
Måste tillägga att även Moeller är riktigt usla på JFB.

GE, Hager, ABB, Siemens, Merlin Gerlin, ja nästan vad som helst annat är helt okej...
Några synpukter på Rutab? Jag har fått en offert ifrån en elfirma som vill använda deras normkomponenter, bland annat jordfelsbrytare och en personskyddsbrytare och är lite nyfiken.
 
Bob_the_builder
Rutab tillhör om inte annat lågprissegmentet, vilket brukar generera kommentarer som "man får vad man betalar för"... ;)
 
prototypen skrev:
Johodå, den löser som den ska, speciellt när jag råkar korta mellan skyddsjord och nolla, dessutom är jag inne på JFB nr 2 (1:an gick någon mekanik sönder i så den "fastnade" inte i tilläge) Och det är tom proffs som installerat.

Protte

En viktig detalj Proffs använder inte Malmbergs....

Inte till Protte :)
 
Redigerat:
el_richard skrev:
En viktig detalj Proffs använder inte Malmbergs....
Om det var till mig så NÄ, aldrig Malmbergs på så viktiga saker

JFB No 1 var en svindyr (över 600 spänn) Schweiz producerad kvalitetssak inköpt på ELFA för minst 20 år sedan
JFB No 2 var en hälften så dyr Hager

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.