Andie Gson Andrea Gson skrev:
Själva rivningen av tvättstugan (innan de ens slagit ner väggen till nya badrummet) har de skrivit upp ca 60 timmar på. För att riva gipsväggarna, plastmattan, dra ner vägghyllor och ta ut vask/tvättmaskin.
Utan att sett hur något ser ut, så är det ju helt sinnes.
 
  • Gilla
Andie Gson
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Jag stämmer in i kören, TS har pga okunskap blivit blåst.
Jäkligt trist historia tyvärr.
Hur man skyddar sig från dylikt vet vi, men hur gör man nu?
Någon säger besiktningsman, vilket är rätt i sak, men om jag hamnade i samma sits skulle jag vilja ha besiktningsman jurist och stödperson och ny snickare typ nu!
Lider med TS och att stoppa bygget nu är ett alternativ, fast få in både besiktningsman och jurist och snickare samtidigt för att räta upp detta bygge behövs.

Önskar verkligen TS lycka till med detta.

/W
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Jag stämmer in i kören, TS har pga okunskap blivit blåst.
Jäkligt trist historia tyvärr.
Hur man skyddar sig från dylikt vet vi, men hur gör man nu?
Någon säger besiktningsman, vilket är rätt i sak, men om jag hamnade i samma sits skulle jag vilja ha besiktningsman jurist och stödperson och ny snickare typ nu!
Lider med TS och att stoppa bygget nu är ett alternativ, fast få in både besiktningsman och jurist och snickare samtidigt för att räta upp detta bygge behövs.

Önskar verkligen TS lycka till med detta.

/W
Tack! Enligt konsumenttjänstlagen står det att kunden sk betala vad som är ”skäligt”, bland annat med hänsyn till tjänstens ”art” och ”omfattning”. Detta betyder att konsumenten inte behöver betala för fler antal timmar än vad som är rimligt med tanke på arbetets storlek. Och det är hantverkaren som har bevisbördan.

Det jobbiga är att jag förmodligen måste ta hit en annan hantverkare som bevisa och för att uppskatta arbetets omfattning och var hittar man en sådan när det inte ens går att hitta någon för ett riktigt jobb?
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
D Danne213 skrev:
Det går utmärkt att ha jobb på löpande, du har däremot blivit lurad så vitt jag kan förstå.

Be om dagbok eller liknande för ALLT som gjorts. Att vara 3-4 gubbar för en tvätt/bad funkar ju inte man måste stått på varandra.
Helt rätt, det såg väldigt rörigt ut.
 
T
Betala inte en krona till och släpp inte in dom mera, sätt ner foten redan nu. Rent bedrägeri ju:mad:
 
  • Gilla
Screew och 4 till
  • Laddar…
Du har blivit lurad ja
 
  • Gilla
Bowman
  • Laddar…
Önskar sig lycka till TS. Tråkigt att behöva ha det i bakhuvudet under jul och ledigheten.
 
Isarheml Isarheml skrev:
Önskar sig lycka till TS. Tråkigt att behöva ha det i bakhuvudet under jul och ledigheten.
Tack! Ja det är trist…
 
T
Utan att ha mer bakgrundsinfo om förutsättningarna är det nästan omöjligt att säga, och även om du tar in en annan firma nu för att ta över, så är det inte lätt för dom att uttala sig om tidigare arbete debiterats skäligt då de inte ser förutsättningarna från start. Känns onekligen som att du blivit ordentligt blåst och jag hade bett dom fara åt h-e och tagit in en annan firma att göra klart. OM sen den andra firman utan tvekan hållit med dig om att du blivit duktigt blåst, hade jag övervägt att hänga ut firman som blåste dig på diverse forum för att varna andra, det är den makt du har och som biter bäst. På större orter finns tyvärr dom som struntar i dåligt rykte då det finns så mycket jobb ändå. På mindre orter är dom nog mer försiktiga med att få dåligt rykte.
 
  • Gilla
Bowman och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.