Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
P
R Rkarlsson skrev:
Men de har det ju.
Nu är det nog dags för en bra referens som visar att hundratals människor i Sverige har dött pga. covidvacciner.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
T Thomas_Blekinge skrev:
Läste nyss att i Italien och Frankrike bara vaccinerade får komma in i barer, restauranger, museer, gym mm. Eller så får man betala för ett snabbtest.
Det är väl bra för att öka vaccineringsviljan.
Det kanske ökar vaccineringsviljan, men det lär ju definitivt minska smittspridningen.
 
P
Maskintok skrev:
för stunden eller för evigt?
Jag skulle aldrig ge den bilden om man ska tro media...
fullgott skydd efter 2 veckor, så vitt vi vet för tillfället..
Det för tillfället rådande kunskapsläget tror jag pekar mot skydd i åtminstone ungefär ett halvt år.
 
RoTe
P pmd skrev:
Det samhället har vi till stor del idag. Det går inte att få ett arbete utan att ha gått i skolan. I skolan gör man väldigt mycket med sin hjärna, som är en del av kroppen.
Det är ju sött att du endast kommenterar det banala men undviker resten av det jag skrev. Vad tycker du om att det är ok att särbehandla personer som inte är vaccinerade men att särbehandla pedofiler från oss andra är helt förkastligt omänskligt? Dömda våldverkare som släpps ut får skyddade personuppgifter för att kunna starta om, men deras offer får det inte?
 
K
Om man skriver att man inte tänker ta vaccin inte följer alla restitutioner inte bryr sig för att man tror att man själv kommer klara dig bra och inte skulle använda munskydd på utsatta ställen ( om munskydd hjälper eller inte finns ju olika åsikter om men skitsamma är en väldigt liten uppoffring och kan Inte vara någon nackdel) .
Då får man snällt ta emot skarp kritik och ilskna kommentarer . Man måste tänka på hur detta uppfattas från folk som förlorat nära och kära i denna skit och även vårdpersonal som går på knäna för att vårda sjuka och riskera sina egna nära och kära för smitta varje dag. Kanske borde tänka på det innan man gnäller för mycket på vården.Är ju så att detta väcker starka känslor. Jag har tagit spruta ett och har tid för nummer 2 . Jag tycker det är min plikt att ta det för mig själv och alla andra.
 
  • Gilla
Fairlane och 7 till
  • Laddar…
RoTe
K Krille_90_ skrev:
Om man skriver att man inte tänker ta vaccin inte följer alla restitutioner inte bryr sig för att man tror att man själv kommer klara dig bra och inte skulle använda munskydd på utsatta ställen ( om munskydd hjälper eller inte finns ju olika åsikter om men skitsamma är en väldigt liten uppoffring och kan Inte vara någon nackdel) .
Då får man snällt ta emot skarp kritik och ilskna kommentarer . Man måste tänka på hur detta uppfattas från folk som förlorat nära och kära i denna skit och även vårdpersonal som går på knäna för att vårda sjuka och riskera sina egna nära och kära för smitta varje dag. Kanske borde tänka på det innan man gnäller för mycket på vården.Är ju så att detta väcker starka känslor. Jag har tagit spruta ett och har tid för nummer 2 . Jag tycker det är min plikt att ta det för mig själv och alla andra.
Alltså borde vi fortsätta i all framtid med dessa medel då t.ex. säsongsinfluensa och vinterkräksjuka dödar väldigt många äldre varje säsong. Eller är dessa liv försumbara men inte våra något förhöjda dödstal på sistone?
 
P
RoTe RoTe skrev:
Det är ju sött att du endast kommenterar det banala men undviker resten av det jag skrev. Vad tycker du om att det är ok att särbehandla personer som inte är vaccinerade men att särbehandla pedofiler från oss andra är helt förkastligt omänskligt? Dömda våldverkare som släpps ut får skyddade personuppgifter för att kunna starta om, men deras offer får det inte?
1. Vad i inlägg #335 har jag undvikit att kommentera?
2. Du måste nog belägga dina påståenden för att jag ska bemöda mig om att kommentera dem.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
RoTe
P pmd skrev:
1. Vad i inlägg #335 har jag undvikit att kommentera?
2. Du måste nog belägga dina påståenden för att jag ska bemöda mig om att kommentera dem.
Det att man förbjuds beträda vissa platser. Visst mat kan man numera beställa hem om man bor i städer åtminstone, men att neka människor att inhandla föda som krävs för att överleva... Eller ska man kanske ha speciella brödköer för ovaccinerade kanske?
 
P
RoTe RoTe skrev:
Alltså borde vi fortsätta i all framtid med dessa medel då t.ex. säsongsinfluensa och vinterkräksjuka dödar väldigt många äldre varje säsong.
Ja, det vore lämpligt.
 
P
RoTe RoTe skrev:
Det att man förbjuds beträda vissa platser. Visst mat kan man numera beställa hem om man bor i städer åtminstone, men att neka människor att inhandla föda som krävs för att överleva... Eller ska man kanske ha speciella brödköer för ovaccinerade kanske?
Du skrev inget om det i inlägg #335. Jag kommenterade endast det du skrev.
 
RoTe
P pmd skrev:
Ja, det vore lämpligt.
Har du funderat vad det gör med människor i grupp när man inte kan se ansiktsuttryck osv? Jag tänker om man tvingar på alla barn munskydd i skolan och dessa sedan ska umgås. Det känns dehumaniserande tycker jag.
P pmd skrev:
Du skrev inget om det i inlägg #335. Jag kommenterade endast det du skrev.
"och inhandla mat" står det där, ska jag behöva ta en bild?
 
P
RoTe RoTe skrev:
Har du funderat vad det gör med människor i grupp när man inte kan se ansiktsuttryck osv? Jag tänker om man tvingar på alla barn munskydd i skolan och dessa sedan ska umgås. Det känns dehumaniserande tycker jag.
Det är nog värre att dö. De många äldre som dör i säsongsinfluensa och vinterkräksjuka varje säsong är inte försumbara, tycker jag (ref. inlägg #366).
"och inhandla mat" står det där, ska jag behöva ta en bild?
Notera "till stor del" i inlägg #360.
 
RoTe
P pmd skrev:
Det är nog värre att dö.

Notera "till stor del" i inlägg #360.
Ok så att kunna förlänga livet på vissa åldringar är mer värt än att unga barn ska lära sig samspela genom att lära sig ansiktisuttryck osv? Jag tror vi har en hysterisk rädsla för döden idag. Livet är 100% dödligt.

"till stor del" kan jag inte hålla med om nej.
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
P
Barn tycks inte drabbas så hårt av influensor av olika slag, så de behöver nog inte ha munskydd konstant, men att fortsätta med god handhygien tycker jag absolut att alla ska göra. Vinterkräksjukan har i stort sett försvunnit under covidpandemin, förmodligen pga bättre handtvagningsrutiner, och säsongsinfluensan har, såvitt jag vet, inte förekommit lika mycket som vanligt den heller.

Hur stor delen är kan förvisso diskuteras. Jag tycker att skolgången är en ganska stor del av livet, men om du vill kategorisera den annorlunda så lyssnar jag på dina argument.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
RoTe
P pmd skrev:
Barn tycks inte drabbas så hårt av influensor av olika slag, så de behöver nog inte ha munskydd konstant, men att fortsätta med god handhygien tycker jag absolut att alla ska göra. Vinterkräksjukan har i stort sett försvunnit under covidpandemin, förmodligen pga bättre handtvagningsrutiner, och säsongsinfluensan har, såvitt jag vet, inte förekommit lika mycket som vanligt den heller.

Hur stor delen är kan förvisso diskuteras. Jag tycker att skolgången är en ganska stor del av livet, men om du vill kategorisera den annorlunda så lyssnar jag på dina argument.
Barn verkar inte drabbas så hårt nej, men ändå vill man vaccinera dessa. Dessutom smittar de ju (även vaccinerade). Men du kanske tänker att man inte träffar sina äldre släktingar förutom där det är ett plastskynke mellan, för all framtid? Tänk dig själv att inte få krama eller se ansiktet på sitt barnbarn någonsin igen?

Nu vet jag inte alls vad du pratar om när det gäller ditt sista stycke, känns som du blandar ihop saker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.