Nimajneb skrev:
Är det inte smartare att stänga dörrar o fönster, vi har nu 27 grader inne o 18 ute. Kallaste vi har haft inne är 22,5 grader och det var faktiskt inatt.
Då måste ni bo i ett stenhus, med källrare ?
Vi har en nybyggt hus med bra isolering, och har förvisso 22-23 grader även när tempen sjunker till 14-15 ute - men en vecka i sträck med 10-15 grader och regn var lite mkt, speciellt när vi har haft ett par fönster öppna (23 grader är lite väl varmt) och fortfarande springer ut och in lite grann

/K
 
100 år gammalt hus 100m från öppet hav......
Källare ja
Nya fönster o nyisolerat

Vi måste öppna på dagarna för att det inte ska bli för varmt.
 
Nej..

Förra året kördes det med ved i e-kassett fram tills oktober. Därefter blev det pumpen.
 
Har haft värmen på i källaren länge. I bostadsdelen dröjer det nog ett tag till
 
Körde igång timern till värmens cirkulationspump igår, då det började bli lite "kallt" på källargolven...... Den ser till att pumpen endast är igång några timmar på natten. Läge: Kungsbacka
 
Jag tänker numera i banor som går ut på att hålla kvar värmen inomhus snarare än att försöka vädra ut så mycket som möjligt. Däremot har jag varken eldat första brasan eller slagit på några element. I morse var det 19 grader inomhus. Det kanske inte är så lång tid kvar innan jag slår på golvvärmen i badrummet. Platsen är Nykvarn.

Erik
 
Nix, 17 grader i köket just nu här i Dalsland. Det lär nog dessvärre dröja innan några element kan komma igång och skorstenen måste jag dra om innan eldning. =/
 
Lättbetonghus fr -65, kopplade 2-glasfönster, näpp vi har ingen värme igång behövs inte alls, brukar börja med nån kvällsbrasa i Roslagsspisen som står i öppna spisen sen blir det golvvärmen men det behövs inte än.
 
20,4 grader i köket nu och 7,1 ute. VP producerar bara varmvatten än så länge.
 
Partille
Har satt på ett element i badrummet.
Det var lite gnäll från familjemedlemmarna om att det blivit svalare nu
 
Premiäreldade kaminen nu i morse.
Kanske mer för att det är så roligt än för värmen, det var 19.5 i köket när jag tände.
Ingen annan värme på ännu för oss här i Mariestad.
 
Skulle behövts att ha på lite värme, framförallt golvvärme i badrum och kök men som det är nu så har jag ingen värmekälla då nya pannan inte är färdiginstallerad. Får nog ta i tag i det nu.
 
Nej. Men det skulle behövas för det börjar bli lite kallt. Sista rördragningen på nya pannan blir nog på måndag så sen blir det att dra på värmen.
 
Golvvärme i badrummet kör jag året runt.
 
Beror hur man menar, men jag shuntade faktiskt ut det solfångarna värmt acktanken med till radiatorerna i förrgår...Men idag har jag ingen värme påslagen, (förutom hushållsel & frugans tända värmeljus)...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.