Marike
Tänkte prova Disney + ett år. Problemet är att jag inte kan betala då jag aldrig uppger mitt kontokortsnr på internet, tänkte betala med Paypal vilket är ett av betalningsalternativen. Men när jag betalar med Paypal kräver Disney att jag ska skriva in mina kortuppgifter, alla. Men det var det jag inte ville, det är därför jag använder Paypal.Har de ens ett alternativ till kortbetalning? Som att gå att handla mat och betala med pengar och sedan bli avkrävd fullständigt kontokortsnr.
Ska det va så? Eller har jag missat något?
 
Mycket möjligt.

Se om din bank har en lösning för engångskort, alternativt skaffa dig ett Revolut-kort och ladda på lite pengar. Eller Klarnas lösning på engångskort. Finns många vägar fram som gör att du inte behöver ge kortnummer på kort kopplat till ditt faktiska konto.

Edit:
Har sett temporära fysiska Mastercard-kort på lokala Pressbyrån som är ännu en lösning.
 
  • Gilla
thomasa88 och 1 till
  • Laddar…
Marike
G GammaltSomNytt skrev:
Mycket möjligt.

Se om din bank har en lösning för engångskort, alternativt skaffa dig ett Revolut-kort och ladda på lite pengar. Eller Klarnas lösning på engångskort. Finns många vägar fram som gör att du inte behöver ge kortnummer på kort kopplat till ditt faktiska konto.
Jag funderade på det, men swedbank tar bra betalt för ett extra kort. Visste inte att det fanns andra aktörer som har sådana kort. Är det ungefär som E-kort jag hade förr från Swedbank? Jag får kolla upp klarna då. Men varför ska det vara så svårt?
 
Marike
Har kollat Revolut-kort, verkar vara en vettig lösning. Finns det några erfarenheter om detta kort här?
 
Skulle tippa på att de inte kommer godkänna något temporärt kort, utan de vill ha kortuppgifterna för att kunna fortsätta prenumerationen efter det första året.
 
  • Gilla
Pippi Viktualia
  • Laddar…
T
Marike Marike skrev:
Jag funderade på det, men swedbank tar bra betalt för ett extra kort. Visste inte att det fanns andra aktörer som har sådana kort. Är det ungefär som E-kort jag hade förr från Swedbank? Jag får kolla upp klarna då. Men varför ska det vara så svårt?
Det är inte svårt, det är ju du som gör det svårt genom att vägra skriva in ditt kortnummer.
 
  • Gilla
  • Haha
Stringfellow Hawke och 21 till
  • Laddar…
T
Marike Marike skrev:
Har kollat Revolut-kort, verkar vara en vettig lösning. Finns det några erfarenheter om detta kort här?
Ja, fungerar utmärkt.

Edit: vet inte hur det blir efter brexit, dock.
 
Marike
T tanaris skrev:
Det är inte svårt, det är ju du som gör det svårt genom att vägra skriva in ditt kortnummer.
Nej det är inte svårt, Jag skiter i Disney+, det är det enklaste. Och ja, jag vägrar, jag bestämmer över det som är mitt.
Men har jag fattat rätt erbjuds inte två alternativ till betalning, vilseledande marknadsföring tycker jag.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Beemaster och 6 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Nej det är inte svårt, Jag skiter i Disney+, det är det enklaste. Och ja, jag vägrar, jag bestämmer över det som är mitt.
Men har jag fattat rätt erbjuds inte två alternativ till betalning, vilseledande marknadsföring tycker jag.
Fast det gör det väl? Antingen kort, eller PayPal. Sen att PayPal kräver kort också, det är inte Disneys fel.
 
  • Gilla
Grindstolpe och 2 till
  • Laddar…
Marike
G GammaltSomNytt skrev:
Fast det gör det väl? Antingen kort, eller PayPal. Sen att PayPal kräver kort också, det är inte Disneys fel.
Paypal kräver inte kort, det är Disney som gör det.
Då kunde de haft hur många alternativ som helst bara kort ingick. korkat.
 
  • Gilla
Pippi Viktualia och 1 till
  • Laddar…
R
Får man fråga varför du vägrar?
Anonymitet? Principsak? Du är rädd att ditt kortnummer ska komma på villovägar?
 
  • Gilla
Sidajope
  • Laddar…
Är det inte därför man har kort?
 
  • Gilla
santos och 1 till
  • Laddar…
Marike
R RalleB skrev:
Får man fråga varför du vägrar?
Anonymitet? Principsak? Du är rädd att ditt kortnummer ska komma på villovägar?
Det sist nämnda.Och det är inte enbart pengarna kortet är laddat med som kan försvinna. Läste om en man som förlorade kortet, blev av med allt han hade på banken + kortkrediten. Vårdslöshet sa banken.
 
  • Gilla
  • Wow
Pippi Viktualia och 1 till
  • Laddar…
Skröna!
 
  • Gilla
Stringfellow Hawke och 13 till
  • Laddar…
G
Marike Marike skrev:
Det sist nämnda.Och det är inte enbart pengarna kortet är laddat med som kan försvinna. Läste om en man som förlorade kortet, blev av med allt han hade på banken + kortkrediten. Vårdslöshet sa banken.
Det är ju, låt oss säga.. mindra sant.
På nätet kan de bara ta det som finns på kontot kortet är kopplad till.
 
  • Gilla
deetee och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.