v_skogh skrev:
Det är inte jag som monterat den. Förra ägaren. På pumpen står det tillverkningsdatum 200502. Så kanske?
Var på VP:en hittade du info om tillverkningsdatum?
 
Varför inte en Invest pump då? Vi bortser från priset, känner importören.
Min nuvarande Panasonic är förövrigt inköpt 20051221. Men jag hoppas att kunna få det på garantin ändå. Verkar uppenbarligen som Panasonic haft problem med just denna serie.
 
vojma skrev:
Var på VP:en hittade du info om tillverkningsdatum?

Ska fota och lägga upp här.
 
v_skogh skrev:
inköpt 20051221
Murphys lag!
 
vojma skrev:
Murphys lag!

Minst sagt.
Fick precis reda på att kamremmen på tjejens bil kuggat över. 50 mil efter kamremsbyte. Livet är underbart ibland.
 
v_skogh skrev:
Minst sagt.
Fick precis reda på att kamremmen på tjejens bil kuggat över. 50 mil efter kamremsbyte. Livet är underbart ibland.
Har man kvittot är det inga problem.
 
kamilenski skrev:
Har man kvittot är det inga problem.
På värmepump eller kamremsbyte? Kan säga att jag har kvitto på en av dem, gissa vilken;)
Nä då, polaren som bytte kamrem så han ordnar ny topp. Lite lycka i olyckan:rolleyes:
 
Haha.

Jag vet att byter man rätt och kamremmen släpper, ersätter kamremstillverkaren för skadorna.

Så var det för några år sen iaf.

Det med pumpen vet jag intw mycket om. Men tror att installationsdatum räknas som "startdatum". O alla firmor måste ha kvar alla kvitton i minst 5 år! Bara ringa o be om kopia...
 
Tillverkningsdatum kan ju utan problem vara 1år tillbaka i tiden mot datumet den installerades och garantitiden påbörjades. Börja leta kvitto istället för att titta på nya pumpar.
 
Suhagg skrev:
Tillverkningsdatum kan ju utan problem vara 1år tillbaka i tiden mot datumet den installerades och garantitiden påbörjades. Börja leta kvitto istället för att titta på nya pumpar.

Om du läste hela tråden skulle du uppfattat att fakturan på pumpen är utställd 2005-12-21. Alltså är garantitiden utgången, men vi ska se vad som händer.
Inte direkt ovanligt fel på den modellen och serien.
 
Jag har en faktura på pumpen från Bauhaus. En annan på installation 2 mån senare.
 
Lite OT, men jag provar: Är det så att Panasonic generellt haft problem med sina pumpar? Vi har en Pana och en Zibro - och döm om vår förvåning när det är detn senare som fungerar överlägset bäst. (Än så länge iaf. )
 
Jag är förvånad. :(
Vid minus 20 har min Pana gett upp. Medan kompisens Zibro för 2995 tuggade på...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.