Snailman
Nja håller inte med, det blir ju liksom 'motströms' saltet ska lösa sig i vattnet, snabbare än vattnets hastighet, för att det ska bli farligt för de som spolar.
 
Jojo, det säger ju sig självt, men när jag spolar med högtryckstvätten tycker jag det blir blött både här och där och jag har svårt att med kirurgisk precision att placera smutsen på lämligt ställe. :)

Borde snarare inte utrustningen vara gjord för att tåla vatten? Jag menar, det regnar ju.
 
Regnvatten innehåller ytterst lite av lösta salter, det är nog det renaste vattnet i naturen.
 
Knappast om det regnar på saltavlagringar.
 
O
Bara en fundering... när det gäller isoleringsprovaren.. helt ärligt hur många elektriker använder den när dom bara drar en ny kabel någonstans?

Tyvärr är inte alla behöriga elektriker helt smarta... hörde en som kopplade jorden och nollan fel.... den gamla damen fick en stöt varje gång hon tog i diskbänken.... Men det är väl som med körkort.... det finns folk med körkort men som inte ens borde få vara i närheten av en bil...
 
Jag är helt övertygad om att en felkoppling hos en fackman inte har med dennes "smarthet" att göra, utan på rent slarv. Sedan kan jag inte förstå hur den gamla damen kan få en stöt för att jord och nolla var fel kopplade, jag vet ju inte men i det här fallet tror jag att någon fabulerar. Däremot håller jag med om att alla inte är lämpliga att dra och koppla el.
 
Kan ju ha varit fler problem med den anläggningen...
 
Jag har byggt om köket och haft en elektriker som dragit ny el i hela köket och satt upp en ny undercentral, inte en enda gång använde han någon isolationsprovare, och han kom ifrån ett av de större elföretagen.

Inte heller när en annan elektriker var och kopplade in jfb och ny el i ett badrum (Handukstork och golvvärme) tog denna fram isolationsprovaren inte ens på golvvärmen där det uttryckligen står i instruktionen att detta skall göras vid ett flertaltillfällen. Kommentaren när jag påpekade detta var att "Det gör man aldrig, det räcker att prova motståndet och att kolla att det inte är kortis i kabeln". Han hade inte ens med sig någon isolationsprovare i bilen, en sådan fanns eligt honom bara i de bilar som gör används vid stora industri installationer.

Båda detta kom från stora företag som gör liknaden installationa varja dag, så jag tror inta att isolationsprovaren kommer fram speciellt ofta när elektrikerna drar el i villor iallafall.
 
thias skrev:
Båda detta kom från stora företag som gör liknaden installationa varja dag, så jag tror inta att isolationsprovaren kommer fram speciellt ofta när elektrikerna drar el i villor iallafall.
Jo, en upplevelse räcker ju för att bli övertygad. :confused:

Vad hette firman??
 
gnistjagare skrev:
Jo, en upplevelse räcker ju för att bli övertygad. :confused:

Vad hette firman??
Kan man bygga en religon på en uppenbarelse så kan man nog bygga en uppfattning på en upplevelse.
 
gravedigger skrev:
Kan man bygga en religon på en uppenbarelse så kan man nog bygga en uppfattning på en upplevelse.
Ja, herrens vägar äro outgrundliga. :D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.