Sprayen finns i englad, den har jag dock inte testat, känns som pastaburken jag har kommer att serva mig fint måååånga år till. Gott som räcker i nästan oändligheten för hemmapularen, å då gick det ändå åt en hel del när jag tigersågade den gamla oljetanken :)

http://www.maplin.co.uk/p/rocol-rtd-spray-400ml-r33be
 
thomasx skrev:
Multiverktyg till detta? Hur bär du dig åt då?

Multiverktyget är den sämsta kompromissen i nästan alla lägen, IMO. Jag har ett liggande, och det har använts någon enstaka gång när inga av de andra verktygen gjort jobbet mycket enklare, snabbare och bättre, men tillfällena när det behövs är sällsynta, tycker jag.

Now have at me ;)
Multiverktyg är ju kanon att ha när man gör gör det sista pillet. Med foder, när man kapar bort dörrlister för att lägga under golv och så vidare. När jag snickrade altanräcke i somras och det var extremt många vinklar som skulle ihop på ett krysstaket var den helt fenomenal att göra det sista finliret med.

Sedan att det inte är helt optimalt till TS det är en annan sak. Men har han ett sådant liggandes behöver han bara köpa ett sågblad i hårdmetall.
 
Krilleman
thomasx skrev:
Rocol RTD skärpasta är det bästa jag testat, fick lära mig använda det på den tiden jag var med och utvecklade ubåtsjaktutrustning i försvaret, härliga tider... :)
Denna används på jobbet, underbart bra!
 
Krilleman
thomasx skrev:
Och en sån här... ;)

[länk]
Måste man inte ha en liknande av detta slag också då?! Visserligen 340 liters tank. Men det går nog endå! :p

Elverket.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
krilleman_215 skrev:
Måste man inte ha en liknande av detta slag också då?! Visserligen 340 liters tank. Men det går nog endå! :p
Bäst att ha ett par sådana här i bakfickan också, för säkerhets skull.
Fast det räcker nog egentligen med ett om man vill köra lean :)
c3_ringhals_sjo2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
thomasx skrev:
Och en sån här... ;)

[länk]
Tack för alla tips. Blev sticksåg med special klinga plus specialborr för att öppna.//buggaren

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Se där ja, det gick bra till sist :)

Vad är de mörka prickarna runt det stora runda hålet?
 
ja, till slut... Prickarna är hål för skruvarna till ramen för lampan.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.