Har en "Städdammsugare" den runda burken som de flesta städare använder, och som bla heter Electrolux Z950 eller Volta UZ920.
En odödlig apparat, min gick på bygge 1993-2005 och sög gipsdamm hela dagarna, den funkar fint än som bygg/garage sugare hemma.
 
Martin_B
nanowire nanowire skrev:
Intressant, kul med teknikutveckling. Men eftersom förfiltret till en dc kostar ca 400kr och fungerar fantastiskt så känns det verkligen inte relevant att ens fundera på :p Filter bör man nog för övrigt byta om man köper begagnat och sådana följer med, kan ju använts till asbest.
Fast då räcker det väl egentligen att byta HEPA filtret. Det filtret tror jag inte kostar mer än ca. 1000 kr.

Enl. vad jag har hört behöver kanalfiltret i princip aldrig bytas. Då får det ha blivit slitet av någon anledning, för att det skall behöva bytas.
 
Martin_B
Isakare Isakare skrev:
Har en "Städdammsugare" den runda burken som de flesta städare använder, och som bla heter Electrolux Z950 eller Volta UZ920.
En odödlig apparat, min gick på bygge 1993-2005 och sög gipsdamm hela dagarna, den funkar fint än som bygg/garage sugare hemma.
Gamla hederliga dammsugare suger!, och då menar jag bokstavligen! :)

Har en gammal, ja vad kan det vara för märke, Miele eller något?, som bara går och går. Den är från typ 70-talet och suger 4-5 gånger så starkt som dagens skräp - dvs sådant där skit i skör hårdplast med genomskinliga tuber så den ser ut som en rymdraket, och hastighetsreglage och inbyggd kaffemaskin med WiFi och nätverk, med Facebook och Netflix och hela jävla köret :D
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Martin_B
Vem lockas av sådant här skräp?
Har man spenderat en halv miljard på designen eller? Man betalar för massa värdelös design som dessutom är riktigt rälig.

images
multicyklon-dammsugare-cecoclean-5017-3-5-l-850w-gragron-5.jpg
5025155027905_Dyson_Ballmultifloor_F.jpg
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.