H
GIX GIX skrev:
Vill bara rådfråga er vad ni tycker om detta.

Grannen håller på att göra en hästhage och inkräktar på min mark med ca en halvmeter vilket i och för sig är en skitsak men principen att bara slå ned stolpar på min mark för att tjäna en halvmeter utan att ha frågat mig gnager lite.

Jag upptäckte den grova stolpen för någon vecka sedan och tog bort den men i dag var den där igen och ytterligare en stolpe samt elstängsel är påbörjat, vidare har han slyat ut lite på min sida av gränsen vilket även det är en skitsak men återigen utan att ha frågat.

På bilden ser ni den rödmarkerade pinnen som sitter i gränsröret (vänster sida är min mark), gränsen går från den över berget och precis i vänstra kanten av betongstolparna.

Jag har ringt för att fråga varför han gjort så här men inte fått tag på honom.
Vad tycker ni jag skall göra?
Be dem flytta stolpen till sin mark, svarar han inte per telefon, skicka ett sms alt. skicka ett rekommenderat brev. Gå och prata med granne och spela in samtalet, du behöver inte informera om att du spelar in så länge du själv deltar i samtalet.
 
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Be dem flytta stolpen till sin mark, svarar han inte per telefon, skicka ett sms alt. skicka ett rekommenderat brev. Gå och prata med granne och spela in samtalet, du behöver inte informera om att du spelar in så länge du själv deltar i samtalet.
Läs TS svar!
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
H
Y YuGi skrev:
Läs TS svar!
Nu läste du nog lite fort. TS får inte tag i grannen per telefon. Sen läser du mitt inlägg igen.
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Läs inlägg #117.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
H
D Daniel 109 skrev:
Läs inlägg #117.
D Daniel 109 skrev:
Läs inlägg #117.
Det kom efter jag började skriva, så det läste jag inte. Onödigt på pekande från en del, då menar jag inte dig. Dessa är ju bara att ignorera.
 
Redigerat:
Tar man fem år på sig att skriva sitt svar på de första inläggen får man nog tåla lite milt hån.
 
  • Gilla
TreeView och 7 till
  • Laddar…
Har original trästolpe ruttnat ned eller bytts ut?
 
H Hybro skrev:
Har original trästolpe ruttnat ned eller bytts ut?
Läs första inläggets tidsstämpel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.