D09
Hur har det gått? :)
 
Kanske värt att kolla om grannen visste att det var din brunn och inte trodde det var kommunens?
 
Ursäkta min frånvaro.

Det har inte hänt så mycket. Försöker fundera ut en strategi.

@Anna; Brunnen har ingenting med kommunen att göra då den ligger på min tomt. Detta är verifierat.
@DO9; Jag vill, tro mig. Samtidigt vill jag inte gå hemma å tycka illa om fanskapet. Sånt får man nog av på jobbet. Hemma vill man ha lugn och ro om du förstår vad jag menar...

Jag tackar återigen för engagemanget
 
Skulle det vara okej då menar du? Behöver man inte kolla med grannen om man ska in på hans tomt?
 
Ja de hade varit helt iskallt :)!
 
Trist med sådan grannar. Finns även här. Enda vägen framåt på detta stället är via stats- eller kommuntjänstemän. Så jag hoppas att du tar det en officiell väg för det tar bättre.
 
Jag står ju vid ett vägskäl här. Alternativen är ju klara men långt ifrån enkla. Det finns som jag ser det bara två vägar att gå; Hålla käft eller ställa saken på sin spets. Att ställa det på sin spets går ju att göra på flera sätt. Man kan ju konfrontera med stora eller små bokstäver. Alt tipsa kommun. Det spelar nog ingen större roll då jag inte tror att det kommer falla i god jord. Det finns ju människor som bara anser sig ha rättigheter medan vi andra bara har skyldigheter....

Frågan är således vad jag vill ha för relation till grannen i framtiden. Brunnen är jättegammal och väldigt överdimensionerad så hans dränering gör varken till eller från. Sannolikt kom brunnen dit när det grävdes för kommunalt v.a.
 
Bra relation grannar mellan ska ju vårdas ömsesidigt!
Din granne har ju gjort raka motsatsen.

Du ska INTE trippa på tå.
 
Säger tvärt om, varför bråka med grannen om du inte har några problem med inkopplingen?
Att ta strid för något gör man när man har något att vinna på det, inte för sakens skull.
Men visst, mår du bättre av att ta strid med grannen och med risk att få en ovän så länge ni båda bor kvar, valet är ditt nu! Lite av vem som blir tuppen högst upp på gödselstacken ;)
 
Kan han inte köpa in sig på brunnen och få vara med och betala när den i framtiden behöver service?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.