T Tsdoesds skrev:
Fint arbete och intressant hus. Spännande med isotimber. Det skulle vara kul att diskutera det närmare med ni som byggt med det.
Vad vill du veta?
 
R Robert-san01 skrev:
Vad vill du veta?
ja vad vill jag veta.. prisbilder, fördelarna som gjorde att ni valde det systemet, eventuella oförutsedda problem och andra intryck. Men det kanske är värdigt en helt egen tråd
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
A Avle skrev:
Fast om han tagit in pris för en fastpris offert skulle han kunnat fått det priset? Är inte helt orimligt tänker jag att företag tar höjd i ett lite udda konstruktionsprojekt.

Fast jag håller med 5 miljoner låter mycket...
håller med !
Fast det finns väl ingen snickare runt 08 som tar 500- timmen o sen lite framkörning osv
 
E
bekin bekin skrev:
Med tanke på husets placering och att inga träd fick röras undrar man hur det löste sig med vatten, avlopp och uppvärmning.
kanske dom inte tyckte att mulltoan och vattendunkarna var så mycket ”Grand design” :)
 
  • Gilla
Perplexed
  • Laddar…
Kolla in bygget på instagram, @skogsvilla_1 om ni vill se mer och följa bygget..fantastiskt bygge:)
 
  • Gilla
roslagstorparen och 3 till
  • Laddar…
T Tsdoesds skrev:
ja vad vill jag veta.. prisbilder, fördelarna som gjorde att ni valde det systemet, eventuella oförutsedda problem och andra intryck. Men det kanske är värdigt en helt egen tråd
Kolla gärna i tråden jag har om vårt bygge. Tror mycket av dina frågor finns besvarade där.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Kolla gärna i tråden jag har om vårt bygge. Tror mycket av dina frågor finns besvarade där.

Länka gärna
 
Cheesen
B b8q skrev:
Nä, det är lite märkligt eftersom deras färg inte kan vara mer än ett år.
Måste ju bero på att taket är för litet... fasaden blir ju väldigt mera utsatt för väder då.
 
richardtenggren
Cheesen Cheesen skrev:
Måste ju bero på att taket är för litet... fasaden blir ju väldigt mera utsatt för väder då.
Enligt Instagram kör de på tjärvitriol? Kanske beror på det?
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Cheesen
richardtenggren richardtenggren skrev:
Enligt Instagram kör de på tjärvitriol? Kanske beror på det?
Jag har haft fundering på att stryka vårt hus med ett varv tjärvitriol... gjorde det på en timring för en 15 år sen men den är inte grå utan snarare mörkbrun idag... Man kan bara konstatera att vitriolbehandlingar kan bli väldigt olika beroende på vart huset står.
 
  • Gilla
Svenne65
  • Laddar…
Ett av de bättre programmen hittills.
Tidigare program har ju mycket fokus lagts på byggherrarnas ekonomi, hälsa etc. men här var det faktiskt ovanligt mycket fokus på bygget och byggtekniken.

Tror säkert att det är produktionsbolaget bakom och inte programledaren själv som trycker på de negativa knapparna. De gör väl allt för att skapa drama och spännande TV.

Något som slog mig var ju det praktiska i mitt mockfjärds elementhus och hur lämplig den byggtekniken med många små smala element hade varit på sådana smått otillgängliga platser.
 
richardtenggren
Cheesen Cheesen skrev:
Jag har haft fundering på att stryka vårt hus med ett varv tjärvitriol... gjorde det på en timring för en 15 år sen men den är inte grå utan snarare mörkbrun idag... Man kan bara konstatera att vitriolbehandlingar kan bli väldigt olika beroende på vart huset står.
Ja det var den osäkerheten som fick oss att skippa det, vi får välja på järnvitriol(och liknande), svart eller rött här i vårt område. Så efter att ha sett några hus i området som ser fantastiska ut från solsidan men flammigt och mörkt på den skuggiga sidan.
Rasmus resultat är verkligen klanderfritt!

Ett annat alternativ som verkar bli bra är värmebehandlat trä, men tror det är rätt dyrt.
 
M Mawe85 skrev:
Tyckte huset blev riktigt coolt och jag gillade Rasmus verkligen gick in för detaljerna. Håller med om att programledaren hela tiden försöker hitta några vinklar om att det är "problem", vilket framförallt hetsas upp inför varje reklamavbrott. Har stört mig på detta under alla tre avsnitt och tyvärr är får man lära sig att ignorera det för resten av säsongen.
Ja, det måste ju bli lite spänning kanske.
 
B b8q skrev:
Nä, det är lite märkligt eftersom deras färg inte kan vara mer än ett år.
Sannolikt bets som är blandat med järnvitriolen
 
  • Gilla
garvin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.