Hur mycket kostar matta mot tätskickt ?
 
Det är bara att jämföra materialkostnaden, arbetskostnaden skiljer nog inte nämnvärt.
 
Eftersom jag aldrig har stött på någon som gjort ett nytt badrum med plastmatta under så har jag svårt att se att det skulle vara billigare.
Om en produkt finns ute som är mycket säkrare och billigare så skulle den användas, får man hoppas iallafall.
 
Faller det på något sätt orimligt för dig det jag talar om då? Det är bara att googla så får du fram vad materialet (väggmatta, golvmatta, bård, lim, tätmassa) kostar till ett badrum på given kvadrat, flytspackling får göras i båda fallen, det som tillkommer är förstås att skivskarvarna får spacklas en omgång. Utöver det så är det timdebitering för golvläggaren.
 
Facket skrev:
Faller det på något sätt orimligt för dig det jag talar om då? Det är bara att googla så får du fram vad materialet (väggmatta, golvmatta, bård, lim, tätmassa) kostar till ett badrum på given kvadrat, flytspackling får göras i båda fallen, det som tillkommer är förstås att skivskarvarna får spacklas en omgång. Utöver det så är det timdebitering för golvläggaren.
Eftersom du inte visar priser så ja det skäms orimligt det du säger. Men visa gärna fakta.
 
B
Mina föräldrar har plastmatta med golvvärme på övervåning, dvs uppvärmt under.. helt bortkastat... de kör den aldrig. har ett element och en vattenburen handukstork som värmer rummet.

Hos oss är det krypgrund under, 22cm bjälklag, plastmatta och ingen golvvärme. Inget behov där heller, värmer upp rummet med endast vattenburen handukstork.

så, Golvvärme känns inte alls motiverat vid plastmatta.
 
  • Gilla
SueCia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.