Jo medveten om det, räknat med drygt 200liter :sweat:
 
Ok att hälla i allt vatten och allt torrt o sen blanda. Eller ska man blanda nästan allt vatten och ansluta den laddningen med det sista vattnet?
 
Såja.
Då är premiär flytningen avklarad.
Förstår nu bättre alla som säger att man måste jobba rappt:p.
Hyrde typ en blandare som johel länkade till.
Hällde i allt vatten följt av allt bruk och körde igång. Detta gjorde att bruket inte allrid blandades till 100% utan klumpade sig mot tunnan delvis. En viss teknik krävs här med antar jag. Vi var 3 som kämpade på ett tag (blandaren spökade med) ett par timmar men fick till sist ut alla 64 säck.
Tyvärr så saknades det några säck så det.ä får bli att komplettera med en till flytning. Kommer köra ett annat bruk nu dock som blandas med mer vatten. Det vi körde med nu blandades bara med 3.2l vatten o det kändes lite väl trögflytande.
 
Ja, visst är det härligt stressigt om man är ovan.
Bilder vill vi se nu, hur lyckades du med planheten?
Använde du spikskor och piggroller?
 
Då kom saker i mellan som vanligt (semester o SOL).
Lovar bilder innan nästa lager flyt går på.
Spikskor hann inte inhandlas eftersom jag varit tvungen att åka 10 mil för att köpa.
Blev tillbockade syrafasta plåtar I u-form som spändes mot skorna(kommer bilder på dessa skapelser med).
Piggrollern funkade sådär faktiskt. Klibbade fast i rollerna som det inte gjorde i länkade videon. Kan vara för att vi inte använde 'avjänmninsmassa' uran tjockare 'golvbruk' I tjocka lager(weberfloor 130).
Skall prova nu till helgen tror jag och köra med avjämningsmassa (weber 110) och se om piggrollern funkar bättre med tynnre massa...
 
Piggroller funkar bäst med lättflytande spackel.
Jag har en 100l tunna som jag brukar fylla med vatten, sen fyller jag vanliga hinkar från den och fyller mäthinken från dom, tycker det funkar kanon.

Det är svårt att få en helt plan större yta om man spacklar mer än 10mm utan pump då spacklet rinner iväg och man måste fylla på.


Köp nu ett dyrare spackel som är från 0-10mm och piggrolla så kommer det bli kanon. Ardex K14 eller om du kan vänta en vecka på tork så K2000 är exempel på bra spackel
 
Ah det förklarar varför piggrollern funkade sådär.
Skall flyta upp ca 10m2 I snitt ca 10mm. Lokalt är det max 15-16mm.
Hittade ardexen hos Beijer, och det var en trevlig prislapp om 680/säck.
Är nog en jäkla bra produkt, priset skvallrar lite om det, men frågan är om jag behöver sikta så högt.
Många har skrivit gott om Kiilto Tasoflex som går på 265/säck.
Hittar inte finja 220fin lokalt, men den går på 215/säck.
Var själv inne på Weber 110 ligger i samma prisklass.

Nån av dom som kan fungera?
Nån som jag ska passa mig för?
 
Jag körde ca 25 säckar Tasoflex, tyckte jag följde anvisningarna noga, och det såg fantastiskt ut före det torkat:)
Men det som gjorde att det såg så bra ut var att spacklet inte band allt vatten och det la sig ovanpå som en spegel.
Det tog otroligt lång tid på sig att torka, tog nog 2 dygn innan allt var torrt, och resultatet blev bra, men inte fantastiskt.
Resten spacklade jag med Megaplan, fantastiskt lätt att ha och göra med, gick att gå på efter en timma har jag för mig och ytan blev jämn och trevlig.
https://www.hornbach.se/shop/MEGA-LINE-Megaplan-golvspackel-20-kg/7766239/artikel-detaljer.html
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.