Jag platsgjöt bänkskivorna pga dess storlek, ville att dom skulle gå i samma tjocklek som leca-blocken och då blev dom alldeles för gigantiska för att hålla på "som man ska göra". Sedan är inte konstruktionen helt spikrak heller, så kändes mycket bättre att platsgjuta och efterbehandla istället.

Tegel endast för detaljer eftersom jag gillar det, sedan körde jag eldfaststen där grillen ska vara, till vänster om grillen kommer en pizzaugn stå och längst ut till höger ett stort stekhäll. Lovar att återkoppla med en fullständig bild när allt är klart.
 
Tack för svar!

Sjukt, vi ska också ha en pizzaugn till vänster och är sugen på ett stekbord. Tänker dock att ha en stålskiva att lägga på den öppna grillen då vi även kommer ha en klotgrill till hands.

Du byggde en träkonstruktion runt gjutformen och skivmaterial i glappen mellan lekablocken eller?
 
Spännande!

Ja precis, byggde upp en ram genom att skruva in formen mot lecan på sidorna och sedan såga ut en botten baserat på fundamentet, var pisslätt.
 
Ska tillägga att detta är inte min egen idé fullt ut, har hämtat inspiration från en bild jag hittade på instagram:
 
  • Utekök i betong med inbyggd grill och vedförvaring, beläget på en terrass med utsikt över fält.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Prettuchaos
  • Laddar…
Hur mycket makadamm fyllde du och hur tjock blev plattan? Vår mark är gräsmatta idag och när jag grävde 30cm djupt så fylldes halva gropen med vatten. Mkt blött denna tiden på året...
 
Prettuchaos Prettuchaos skrev:
Hur mycket makadamm fyllde du och hur tjock blev plattan? Vår mark är gräsmatta idag och när jag grävde 30cm djupt så fylldes halva gropen med vatten. Mkt blött denna tiden på året...
Jag grävde också i gräsmattan, ca 40cm djupt. Fyllde med 30cm makadam och resterande betong. Jag hade inget problem med vatten, så kan tyvärr inte ge något tips/råd.
 
  • Gilla
Prettuchaos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.