hsd
Garda får väl jobba på att förbättra ryktet ;) eller helt enkelt bara byta namn på företaget , det är ju många som gör så
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Han tyckte att min information i tråden iofs varit saklig men att folk läser i regel bara rubriken och det är inte rätt mot deras hårt arbetande säljare att få så mycket dålig reklam mot sig!
Rubriken är ju alldeles lysande. Den beskriver problemet på ett tydligt sätt.

Tråden fyller också ett syfte då den belyser en företagskultur som yttterst kommer från företagets ledning. Det är inte något man förändrar genom att kompensera en enstaka kund för att denne ska vara tyst.
 
  • Gilla
Bettan74 och 4 till
  • Laddar…
Det blev inte som han hade tänkt sig...nu blir tråden aktiv igen.
Hade de varit ”hjälpsamma” och tillmötes gående från början så hade det aldrig blivit någon tråd!

Ibland får man stå sitt kast efter sina handlingar.
 
  • Gilla
Bettan74
  • Laddar…
Haha!
Tja, Garda, som tydligen läser tråden, kan ju skriva sin syn på det hela om de tror att det bidrar till något positivt för deras skull. :)

Det är ju inte ofta båda sidor i konflikter kommer till tals i trådarna här, men det brukar vara rätt givande när så sker.

Men, min gissning är att Garda redan insett att det bästa för deras del vore att begrava tråden så djupt det går, så de håller sig nog undan. :D
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
Företag får inte skriva i forumet. Om ett företag anser att en tråd innehåller felaktigheter om dem, så kan de få in ett genmäle, men det skall då först skickas till support@byggahus.se för granskning. Ett genmäle skall i så fall fokusera på just det fall som beskrivs i en tråd, inte på hur många miljoner nöjda kunder de anser sig ha.
 
  • Gilla
Bettan74 och 3 till
  • Laddar…
Ah, har missat den delen av forum-reglerna, då det inte varit så relevant för mig.
Låter dock som att de redan skrivit något genmäle. :D
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Inte trött. Kul när konsumentmakt funkar! Att de är missnöjda nu efter att ha börjat mindre tillmötesgående är bara underhållande.
:rofl::p:D Haha, så kan man ju också se det men det tar en massa tid som en pensionär inte har! :cool:
Ibland undrar jag hur man hann jobba förr, med allt man har att göra nu !!!
:dizzy::rofl::rolleyes:
 
  • Haha
Dowser4711
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Rubriken är ju alldeles lysande. Den beskriver problemet på ett tydligt sätt.

Tråden fyller också ett syfte då den belyser en företagskultur som yttterst kommer från företagets ledning. Det är inte något man förändrar genom att kompensera en enstaka kund för att denne ska vara tyst.
Det roliga (?) är att det var inte så jag skrev rubriken. Någon ändrade den så att den skulle bli mer säljande kanske.
Jag har goda vänner i samma säljområde som försöker komma ur avtalet genom
en anmälan till ARN..
Jag har också blivit kontaktad av en olycklig forummedlem via ett PM med frågan, hur kunde jag komma ur avtalet.
Det korta svaret är förstås att jag hade turen att inte alla komponenter fanns med vid installationen. (Utomhuskameran).
Men det långa svaret, om jag har förstått alla forummedlemmar rätt är att Gardas policy är att bara tejpa upp larmet provisoriskt (tills ångerfristen löpt ut), vilket, på forumet, allmänt ansågs som ett fult försäljningsknep och ingen installation är gjord om den är tejpad.

Tejpning anses inte installerad utan bara provisoriskt installerad vilket är skillnad som natt och dag.

I något fall hade denna tejpning, enligt deras representant, funkat i tre år !
De hade alltså inte gjort slutinstallation på tre år ( ! ) vilket torde var ganska alarmerande.!
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Ah, har missat den delen av forum-reglerna, då det inte varit så relevant för mig.
Låter dock som att de redan skrivit något genmäle. :D
Intressant !!!
Var kan jag läsa om detta !!! :rolleyes:
 
Redigerat:
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Haha!
Tja, Garda, som tydligen läser tråden, kan ju skriva sin syn på det hela om de tror att det bidrar till något positivt för deras skull. :)

Det är ju inte ofta båda sidor i konflikter kommer till tals i trådarna här, men det brukar vara rätt givande när så sker.

Men, min gissning är att Garda redan insett att det bästa för deras del vore att begrava tråden så djupt det går, så de håller sig nog undan. :D
Jag vet att de läser tråden och det har jag räknat med ända från början att de skulle göra!
Jag har inget att dölja .
Jag kör med öppna kort gentemot alla.Det är min livsfilosofi helt enkelt !
 
Redigerat:
  • Gilla
Bettan74 och 2 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Företag får inte skriva i forumet. Om ett företag anser att en tråd innehåller felaktigheter om dem, så kan de få in ett genmäle, men det skall då först skickas till support@byggahus.se för granskning. Ett genmäle skall i så fall fokusera på just det fall som beskrivs i en tråd, inte på hur många miljoner nöjda kunder de anser sig ha.
Undrar om de inte redan har skrivit under nån pseudonym.:seenoevil:
 
D dicliff skrev:
Intressant !!!
Var kan jag läsa om detta !!! :rolleyes:
Finns att läsas i reglerna/användarvillkor,
https://www.byggahus.se/forum/threads/anvaendarvillkor-med-diskussionsregler.220278/


Ӥ 5.1 Undantag till regeln om reklam
Företag får inte delta i diskussionen. Undantaget är företag som känner sig kränkta av en diskussion i vårt forum eller ett företag som vill reda ut rena missförstånd kring sin produkt. De kan få gå till svars i den enskilda diskussionen för att ge sin version. Inlägget från företaget ska då modereras först. Kontakta support@byggahus.se för att diskutera hur inlägget ska utformas och publiceras.”
 
  • Gilla
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Bara att det kostar 399 kr per år och Verisure 412 per mån (med de tillval jag har):
399 per år?!?!? Då har de höjt avsevärt de senaste åren. Vi betalar mer än 400 per månad hos Garda...
 
RebeccaN RebeccaN skrev:
399 per år?!?!? Då har de höjt avsevärt de senaste åren. Vi betalar mer än 400 per månad hos Garda...
När jag undersökte olika larm så hittade jag följande information om Garda Larm : Årskostnader: 699 kr för larmcentral, 295 kr för GSM abonnemang, serviceavtal som är gratis år ett kostar från och med år två 595 kr per år.

Sedan har de en avbetalningskostnad på larmet över 72 månader på 299 kr per månad, vilket blir ca 21.500 kr totalt för larmet.
Vi valde Sector alarm istället, vi fick en månadskostnad på ca 400kr och med ovan listade Garda larm siffror blir deras månadskostnad de 6 första åren ca 420kr. Garda Larm blir billigare efter år 6, men tills dess är månadskostnaden i stort sett lika hög.

Jag kanske skall nämna att det var larm till nya kontoret som undersöktes och Sector alarms representant var den mest professionella säljaren av alla jag pratade med. Verisures säljare var den i särklass sämsta säljare jag har haft att göra med de senaste åren, han skickade email med en mängd lögner om sina konkurrenter (underförstått att det var Sector han syftade på då han sagt att det bara fanns två företag att välja mellan på marknaden, Verisure och Sector). Dessa lögner och felaktiga påståenden som kunde avslöjas med en enkel sökning på google och av sin egen orimlighet.

T.ex. så påstod han att Verisure (Securitas) har betydligt fler gripanden än sin konkurrent, vad han inte nämnde var att Sector använder sig av bl.a. Securitas väktare.. Så enligt honom så griper Sector ingen vid några inbrott.. Verisure tillgodoräknar sig dessa gripanden i sin statistik.. :crysmile:
 
S
Sector Alarm är ett skräp företag i väktarbranchen. När det var skarpt läge hittade inte ryckaren nycklarna till vårt hus. 'Ni kan väl åka dit själva istället ?...'

När batteriet tog slut i knappdosan vid dörren så 1) Förstod inte larmcentralen att det var batteriet som skulle bytas 2) Teknikern som skulle byta batteri 'vabbade', så det tog tre veckor innan vi fick larmet funktionellt igen. Dessutom, när det var dags fick Sector Alarm för sig att våra nycklar låg i Malmö fast de var i Halmstad, teknikern fick åka 20 mil helt i onödan.

Vid en upphandling till ett annat hus så blev jag hänvisad till en lokal installationsfirma. De i sin tur ville inte installera enligt Sector Alarms erbjudande utan istället en konfiguration som var nästan dubbelt så dyr. Lojalitetn mellan Sector Alarm och deras underentrepenör var noll.

Verisure är helproffsiga.
 
D dicliff skrev:
Har fallit för att installera Garda larm och partiell installation gjordes den 11 januari, alltså för 17 dagar sedan.
Ångrar mig nu pga att det inte gått att aktivera hemmalarmet varken igår eller förrgår kväll.
Provade också att aktivera totallarmet men det gick inte heller.
Vad är för nytta med ett larm som inte fungerar?

Ringde larmcentralen men de kunde inte se något fel från sin sida.
Som tur var har jag kvar mitt Verisure så jag kunde larma på det viset.

Garda larm har ännu inte gjort slutinstallationen.

Har jag någon som helst chans att komma ur mitt avtal genom att kanske vägra en slutinstallation?
Någon som har några tankar?
Tacksam för minsta lilla halmstrå. :worried:
Du kan kontrollera med ARN om de har några öppna eller historiska ärenden så får du en uppfattning om företagets vilja att hjälpa dig som konsument. Du får alla ärenden på mejl. Bra ingång. Annars ge dem en tidsfrist som är två veckor då du förväntar dig att larmet fungerar som avtalat. Kan de då inte leverera så säg upp avtalet och betala inget efter det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.