hahalj
En variant av alternativ 1, vedboden rivs och förrådets nuvarande tillbyggnad rivs, originalbyggnaden kortas in för att få plats med infarten, sedan kompletteras förrådet med en tillbyggnad i vinkel för att få mer förrådsyta. Tillbyggnaden kan göras isolerad.
carport-alt1b.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För en säker in och utfart tror jag detta är den bästa placeringen av carporten.
 
hahalj
hahalj skrev:
Ett annat alternativ, vet dock inte om jag kommer få ok på detta, men handläggaren på bygglovsenheten tyckte att det möjligen skulle funka eftersom man inte kör direkt ut på vägen från carporten. Här måste förråd/garage rivas helt. Nya carporten placeras nån meter längre in på tomten från vägen, avstånd till granntomt i söder är mindre än 4.5 meter så där måste jag ha tillstånd men det är säkert inga problem då det är ett stenigt slyområde och ägarna där inte tidigare har antytt att det ska göra nåt där, samtidigt håller de själva på och bygger garage ungefär lika nära vår tomt längre ner åt höger utanför vad denna kartan visar...
[bild]
Efter att jag gått och värkt på alla alternativ ett tag nu så är det detta som gäller. Den gamla boden ska rivas och ge plats åt en carport på sikt. I ett första steg rivs boden och det blir en grusad parkering tills vi har möjlighet att bygga en carport. Eventuellt rivs även vedskjulet och det byggs ett nytt förråd på annan plats på tomten så kan vi få det ordentligt och mer plats för carporten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.