Mikael_L
F fribygg skrev:
På Vattenfalls hemsida ser iaf årets priser i SE4 betydligt högre ut än i SE3
OK, jag har inte kollat detta speciellt. Har bara fått intrycket av att det ofta är ganska lika pris.
Men statistik och fakta slår min "känsla" med hästlängder, ja så är det naturligtvis. :oops:
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
GAAAAAHHHH vi bor i SE3 istället för SE2, ynka 14 km söder om gränsen typ :surprised:
Kan du inte dra en egen kabel?
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Gaaaaah. Gjutjärnsavloppet i köket lade av. Avloppsvatten stod långt upp under platonmattan under laminatgolvet (platta på mark) Köket revs 20/12. Man är ändå glad. Stora haveriet kunde inträffat kl 16:30 den 23/12.
 
  • Ledsen
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
GAAAAAAAHHH! Svärmödrar........
 
  • Haha
  • Gilla
boschkenta och 14 till
  • Laddar…
2019 magsjuka (mitt fel), 2020 restriktioner och jul på teams, 2021 magsjuka (yngsta dottern började)... Det här med jul är ju ändå inte så viktigt med tre små barn :cry:
Tror jag nöjer mig med ett litet gah...
 
  • Ledsen
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
I Ingenjör Jesper skrev:
2019 magsjuka (mitt fel), 2020 restriktioner och jul på teams, 2021 magsjuka (yngsta dottern började)... Det här med jul är ju ändå inte så viktigt med tre små barn :cry:
Tror jag nöjer mig med ett litet gah...
Julen får en annan dimension när man får barn. Så mycket arbete och slit, som man blir belönad för med otålighet och otacksamhet. Bättre att hänga på toa i lugn och ro!
 
  • Älska
Ingenjör Jesper
  • Laddar…
halper halper skrev:
Julen får en annan dimension när man får barn. Så mycket arbete och slit, som man blir belönad för med otålighet och otacksamhet. Bättre att hänga på toa i lugn och ro!
True story: vaknade imorse och min första tanke var "Åh nej, julafton". :oops: Jag älskar julen och vintern, men just julafton är 3% mys och 97% stress. Barnen har längtat i månader och det är väl det som är problemet, allt blir så upphaussat. Vi får hoppas på en lugnare juldag. ;)
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
True story: vaknade imorse och min första tanke var "Åh nej, julafton". :oops: Jag älskar julen och vintern, men just julafton är 3% mys och 97% stress. Barnen har längtat i månader och det är väl det som är problemet, allt blir så upphaussat. Vi får hoppas på en lugnare juldag. ;)
Vi har kapitulerat. ”Ät så mycket godis du vill och glo på TV”, så får de vuxna i alla fall prata lite.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi har också kapitulerat. Farsan ligger i sitt stinkande rum och är för full för att umgås.
 
  • Ledsen
  • Wow
Dortmunder DAB och 9 till
  • Laddar…
Här har jag valt att ha julen hemma hos mig, och här serveras ingen nubbe eller starköl.

Det äldsta barnet var helt uppe i varv i förmiddags tills vi insåg att han inte visste var han skulle ta vägen, så vi skrev/ritade en kalender med allt som skulle hända och så blev det mycket lugnare hemma.

Och GAAAAAAAAAH!
Man kan inte se Kalle anka annat än som linjärtv, så vi missade de första 50min.
 
  • Gilla
  • Älska
KristinaRT och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Vi har också kapitulerat. Farsan ligger i sitt stinkande rum och är för full för att umgås.
Han har själv valt att inte ta emot hjälp för sin alkoholism, så han väljer bort mig och min fru, min syster och hennes man och sina barnbarn.

Frustrationen är ganska konstant. Gaaaah.
 
  • Ledsen
Dortmunder DAB och 10 till
  • Laddar…
Jag beklagar sorgen, usch och fy att "förlora" en nära så.
Min numera avlidne morfar var alkoholist, men blev nykter när jag och mina kusiner var rädda för honom som små, han höll sig nykter fram tills han fick lungcancer (rökte två paket om dagen) och min mormor samt morbror tyckte att någon last fick han ju ha, så han började kröka igen, jag har som nybliven körkortsägare fått köra hem honom när han inte kunde stå på benen, och varje familjetillställning satt han onykter och otrevlig.

La också märke till hur både jag och mina syskon i princip inte dricker på tillställningar, de enda som tar en nubbe är de äldre generationerna.
 
  • Älska
  • Gilla
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
Och på tal om nått helt annat.

GAAAAAAAAAH, vad har jag gjort för att förtjäna detta?! Barnen fick vars en leksak som rör sig, låter, blinkar och pratar :poop:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
  • Arg
moloko och 12 till
  • Laddar…
tommib
Är leksakerna sådana att det är extremt kraftiga blåa lysdioder och väldigt högljudda men dåliga högtalare?

Då är det nog så att du var Stalin i ditt tidigare liv. Beklagar.
 
  • Haha
  • Gilla
hapazard och 5 till
  • Laddar…
tommib
kashieda kashieda skrev:
Han har själv valt att inte ta emot hjälp för sin alkoholism, så han väljer bort mig och min fru, min syster och hennes man och sina barnbarn.

Frustrationen är ganska konstant. Gaaaah.
Beklagar detta. Jag vet hur det känns. Numera är det oftast bättre men julen är inte en helt positiv högtid för mig vilket orsakar lite problem gentemot min fru (som iofs är väldigt förstående och tolerant). Glöm aldrig att det inte är dig det är fel på.

Av det skälet så är det också så att det starkaste som dricks på jul hos oss är en folköl. Julen bör vara vit på flera sätt.
 
  • Gilla
tveksamt och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.