FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh
Sonens moppe således ikväll.
Vadå gaaaaahhh tänker ni, jo nu ska det bli epa istället... 🫣
Se till att han får stå för de tiodubblade omkostnaderna själv bara...
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Åker hellre EPA en att sitta bak på moppen ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh
Sonens moppe således ikväll.
Vadå gaaaaahhh tänker ni, jo nu ska det bli epa istället... 🫣
Beklagar 🫶
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh
Sonens moppe således ikväll.
Vadå gaaaaahhh tänker ni, jo nu ska det bli epa istället... 🫣
Uppsidan är i alla fall att om han är tekniskt intresserad så lär han sig meka bra. Se bara till att den inte går alldeles för fort.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
boschkenta
GAAAAHHHH för att vi uppmuntrar till ett sådant djävulskt påfund som EPA 😡

😉
 
  • Gilla
  • Älska
krukan och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Se bara till att den inte går alldeles för fort.
och om den går för fort är det viktigt att inte veta om det.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Fattar inte hur föräldrar som låter ungarna köra runt i EPA med borttagen spärr tänker..

Chansen är ju mycket mindre att åka dit om man kör med en vanlig bil ;)
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Fattar inte hur föräldrar som låter ungarna köra runt i EPA med borttagen spärr tänker..

Chansen är ju mycket mindre att åka dit om man kör med en vanlig bil ;)
Du pratar inte om EPA va? För de får gå hur fort de kan på 2 växlar ;)
 
  • Gilla
snaggletooth och 3 till
  • Laddar…
Utifrån hur andra vuxna beter sig i trafiken ser jag hellre att mina barn är ivägen i en EPA än blir prejade på moppe
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
GAAAAHHHH för att vi uppmuntrar till ett sådant djävulskt påfund som EPA 😡

😉
Skulle gärna ha något sådant till mina barn. Tyvärr finns det inget motsvarande i Finland. Betydligt säkrare än diverse mopobilar.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
N Niq skrev:
Dom har alltid rekommenderat och skrivit ut antibiotika åt mig.
Visst bor du i Finland? Kanske vården där är seriösare/pjoskigare (stryk det som känns fel) där än i Sverige?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Visst bor du i Finland? Kanske vården där är seriösare/pjoskigare (stryk det som känns fel) där än i Sverige?
Jo. Skulle kanske beskriva den som mer förebyggande. Men det var över 20 år sedan jag hade med svensk vård att göra så mina jämförelser är ganska inaktuella. Finsk vård är normalt sett inte så förebyggande men just när det gäller skador så är dom ganska ivriga på att förebygga infektioner.

Jag har dessutom skurit och stuckit mig lite djupare några gånger dom två första gångerna lät jag det vara och båda dom gångerna blev jag att kontakta läkare pga att det blev inflammerat så nu kontaktar jag dom direkt istället. Dock så var det inte en någorlunda ren spik som jag skadade mig på
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
boschkenta
N Niq skrev:
Skulle gärna ha något sådant till mina barn. Tyvärr finns det inget motsvarande i Finland. Betydligt säkrare än diverse mopobilar.
13th Marine 13th Marine skrev:
Utifrån hur andra vuxna beter sig i trafiken ser jag hellre att mina barn är ivägen i en EPA än blir prejade på moppe
Förmodligen ändrar man åsikt något när det är dags för ens egna barn. Hade gärna sett lite mer kontroll och krav kring det hela... Finns hur många som helst här och de kör trafikfarligt trots sin låga hastighet; kör rakt ut i korsningar utan att titta, följer blint efter kompisarna, begriper inte det där med blinkers, och kan inte grundläggande trafikregler som tex högerregeln, stoppskyltar, osv. Så mitt GAAAHHHH kanske mer har att göra med hur oregulerat det hela är 🙃
 
boschkenta boschkenta skrev:
Förmodligen ändrar man åsikt något när det är dags för ens egna barn. Hade gärna sett lite mer kontroll och krav kring det hela... Finns hur många som helst här och de kör trafikfarligt trots sin låga hastighet; kör rakt ut i korsningar utan att titta, följer blint efter kompisarna, begriper inte det där med blinkers, och kan inte grundläggande trafikregler som tex högerregeln, stoppskyltar, osv. Så mitt GAAAHHHH kanske mer har att göra med hur oregulerat det hela är 🙃
Det krävs väl traktorkort❓ Iofs är inte kraven så höga för det men föräldrarna har ju ett stort ansvar att lära sina barn trafikvett så det är väl där det gått fel.
 
N Niq skrev:
Det krävs väl traktorkort❓ Iofs är inte kraven så höga för det men föräldrarna har ju ett stort ansvar att lära sina barn trafikvett så det är väl där det gått fel.
Traktorkort kräver att man är 16 år. De allra flesta som kör epa tar AM-kort när dom är 15. Då gör man en kombinerad övnibgskörning och uppkörning på moped ett par timmar med körskolan (plus teoriprov såklart). Sen har man laglig rätt att köra en bil på 1,5 ton.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.